Hvilke film ser I mest frem til...?
Fra : Beeblebrox

Dato : 09-10-05 12:02

Jeg synes at vi er sådan lidt i en bølgedal mht. udgivelser af nye store
film - måske fordi jeg ikke følger godt nok med?

Hvilke kommende film ser *DU* mest frem til?

_Anyway, MIN liste ser sådan ud_

*Serenity* (hvornår i DK, nogen der ved det?)
<http://www.imdb.com/title/tt0379786/>
Fordi den har potentiale til at være en lille smule nyskabende inden for
changren - og fordi den får så gode anmeldelser. Jeg husker ikke nogen
sci-fi film med en lille smule originalitet som ikke har 10-15 år på
bagen. Er fantasien sluppet op hos skribenterne?

*Kiss Kiss, Bang Bang* (kommer den overhovedet i DK?)
<http://www.imdb.com/title/tt0373469/>
Fordi jeg tror den kan være et dejligt frisk pust inden for changren -
men lad os nu se En ny slags Pulp Fiction måske?

*Kingkong* (december)
<http://www.imdb.com/title/tt0360717/>
Det er Peter Jackson! Det er Stort! Måske...
- Om ikke andet skal kan man nyde synet af Naomi Watts i ca 2 timer.

_Konkurrenter der NÆSTEN kom med på listen_

*Tenacious D in: The Pick of Destiny*
<http://www.imdb.com/title/tt0365830/>
Fordi det ser skørt nok ud til at det kan blive kult - og jeg synes Jack
Black er for fed

*Narnia: The Lion, The Witch and the Wardrobe* (december)
<http://www.imdb.com/title/tt0363771/>
Det kan blive meget, meget godt. Og det kan være meget meget skidt.
Worst case tør jeg ikke forestille mig. Best case kunne være a la LOTR
men måske ikke på helt så stor episk skala?

*A History of Violence* (
<http://www.imdb.com/title/tt0399146/>
Men det er nok bare endnu en mainstream movie...

_Film jeg IKKE tør glæde mig til_

*X-Men 3* (juli 2006)
<http://www.imdb.com/title/tt0376994/>
Fordi Bryan Singer har givet stafetten videre til Brett Ratner som jo
ikke lige frem har en imponerende track record... Det er nok for meget
at håbe på et mirakel a la Peter Jackson m. LOTR.

*Underworld: Evolution* (februar 2006)
<http://www.imdb.com/title/tt0401855/>
Fordi det er en to'er!

Vh,
Claus

--
Diskussionen af OTD'en til oprettelse af HTPC nyhedsgruppe er i gang:
<http://groups.google.dk/group/dk.admin/browse_thread/thread/2f93a45629bb5b14/b271f515d8f59602>

Fra : Mogens L

Dato : 09-10-05 14:31

Serenity bliver årets film....glæder mig som et lille barn til juleaften..

Dk premiere er 25. november...yehaa....saddle up, Apone..

Mvh.

Mogens L.
"live long and prosper"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-10-05 14:42

Beeblebrox wrote:

> Hvilke kommende film ser *DU* mest frem til?

Tre jeg lige kan komme i tanke om:
A scanner Darkly http://www.imdb.com/title/tt0405296/
Tenacious D: The Pick Of Destiny
The Corpse Bride

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-10-05 15:20

On 9 Oct 2005 06:41:45 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>A scanner Darkly http://www.imdb.com/title/tt0405296/

Phlip K. Dick... fint!

Men Keanu Reeves i hovedrollen? Argh!

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Beeblebrox

Dato : 09-10-05 17:13

Lars Hoffmann wrote:
> The Corpse Bride

Haha, den ser altså sjov ud

Vh,
Claus

Fra : Zeki

Dato : 09-10-05 17:47

'Saw II', 'Domino', 'The Departed' og 'Munich' er film jeg ser frem til.

Mvh
Zeki

Fra : Beeblebrox

Dato : 09-10-05 17:50

Zeki wrote:
> 'Domino'

Denne her?
<http://www.imdb.com/title/tt0421054/>

> 'Munich' er film jeg ser frem til.

Lyder spændende, har slet ikke hørt om den!

Vh,
Claus

Fra : PerX ...

Dato : 09-10-05 23:29

In article <4348f904$0$49016$14726298@news.sunsite.dk>,
beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com says...
> [...]
> sci-fi film med en lille smule originalitet som ikke har 10-15 år på
> bagen. Er fantasien sluppet op hos skribenterne?

Som sagt, den kommer 25/11.

Du har mulighed for at se de første 9 minutter (som forklarer udgangs
punktet) her: http://video.vividas.com/CDN1/3929_Serenity/web/index.html

Universal har sat det op i et nyt streaming format - som ser kanon godt
ud (hvis du har bredbånd, det kan godt være det er skod via modem *G*)

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-10-05 01:02

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
> [...]
>

> *A History of Violence* (
> <http://www.imdb.com/title/tt0399146/>
> Men det er nok bare endnu en mainstream movie...

I modsætning til de andre film på din liste?

Efter hvad jeg har hørt er det en rigtig god film, så jeg
glæder mig.

Fra : Dan

Dato : 10-10-05 15:43

Munich (eller hvad kommer til at hedde)

A Scanner Darkly

Flightplan

A History Of Violence

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-10-05 16:02

Beeblebrox wrote:
> Jeg synes at vi er sådan lidt i en bølgedal mht. udgivelser af nye store
> film - måske fordi jeg ikke følger godt nok med?

Hm... der er i hvert fald nogle at glæde sig til. Det er ikke sålænge
siden, der sidst blev spurgt her i gruppen, og da lavede jeg også en
liste: http://www.lakjer.dk/mikkel/film.shtml

Ligesom dig glæder jeg mig til Kong... Stoffet har mytisk potentiale.
Jeg håber virkelig at den film lykkes, for så har vi en stor oplevelse
til gode.

Bare den ikke bliver til en opdateret Jurassic Park, hvor de flotte
effekter tager det hele. Jeg kunne godt lide Jurassic Park, men Kong er
for mig i en anden klasse.

Mikkel

Fra : Beeblebrox

Dato : 10-10-05 21:47

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> Hm... der er i hvert fald nogle at glæde sig til. Det er ikke sålænge
> siden, der sidst blev spurgt her i gruppen, og da lavede jeg også en
> liste: http://www.lakjer.dk/mikkel/film.shtml

Cool links! Jeg kan især godt lide Hobbitten linket
- Den betalte jeg gerne på forskud for at få lavet!

> Ligesom dig glæder jeg mig til Kong... Stoffet har mytisk potentiale.
> Jeg håber virkelig at den film lykkes, for så har vi en stor oplevelse
> til gode.

Total Films har et interview med PJ hvor han fortæller at King Kong
manuscriptet blev totalt omskrevet efter han havde lavet LOTR trilogien
fordi han havde lært så meget at det oprindelige manuskript virkede
'tamt' da han hev det op af skuffen igen... Ej altså hvor jeg glæder mig

> Bare den ikke bliver til en opdateret Jurassic Park, hvor de flotte
> effekter tager det hele. Jeg kunne godt lide Jurassic Park, men Kong er
> for mig i en anden klasse.

Enig, han kan jo sagtens styre effekterne når han gør sig umage (som i
LOTR) så jeg har de bedste forhåbninger.

Vh,
Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-10-05 23:04

Beeblebrox wrote:

> [...]
> fordi han havde lært så meget at det oprindelige manuskript virkede
> 'tamt' da han hev det op af skuffen igen... Ej altså hvor jeg glæder mig

Har du set at det nu åbenbart kasserede(?) manuskript findes på nettet?

Jeg har et par links vedrørende filmen her:
http://www.lakjer.dk/mikkel/mlinks.shtml

Mikkel

Fra : Beeblebrox

Dato : 11-10-05 10:18

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> Har du set at det nu åbenbart kasserede(?) manuskript findes på nettet?

Næh, det havde jeg ikke - lækker side du har strikket sammen ellers

Vh,
Claus