Batman Begins / Tissemand
Fra : Peter Heide

Dato : 05-10-05 04:03

Hvad er det der gør denne film så fantastisk ?

Instruktøren er lidt af en mester, men det er vel ikke ensbetydende
med at alle hans film (4 ?) er...øhm... mesterværker. Og slet ikke
Batman-filmen. Sådan cirka midtvejs tog jeg mig selv i at
nulrer min dillermand og det er vel ikke normalt når man sér en
såkaldt "spændingsfilm" ?

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-10-05 07:05

Peter Heide wrote:
> Hvad er det der gør denne film så fantastisk ?

Historien og skuespillet

> Instruktøren er lidt af en mester, men det er vel ikke ensbetydende
> med at alle hans film (4 ?) er...øhm... mesterværker.

Hvem siger da det?

> Og slet ikke
> Batman-filmen.

Du har ret, det er ikke kun fordi han har instrueret den at den er et
mesterværk.

> Sådan cirka midtvejs tog jeg mig selv i at
> nulrer min dillermand og det er vel ikke normalt når man sér en
> såkaldt "spændingsfilm" ?

Tror du ikke du skal se en læge med det problem? Det kan være du har svamp
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/svamplyske.htm

-Rune Jensen

Fra : myggen

Dato : 05-10-05 07:09

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Batman-filmen. Sådan cirka midtvejs tog jeg mig selv i at
> nulrer min dillermand og det er vel ikke normalt når man sér en

det kommer jo an på den enkeltes opfattelse af normal...
Kløede den eller lå den forkert på nogen måde? for så er det jo ikke sikkert
det var filmens skyld

Jeg synes filmen var rigtig god, og på trods af jeg altid har set Michael
Keaton som værende den ÆGTE batman, så ærgrer det mig at det ikke er Bale
der har haft rollen i alle film (selvom jeg er godt klar over det ville
betyde at batman i starten ikke er så pokkers gammel, når man kigger på
Bales fødselsår sammenholdt med premiereåret for den første film

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-10-05 09:59

myggen wrote:
> [...]
> over det ville betyde at batman i starten ikke er så pokkers gammel,
> når man kigger på Bales fødselsår sammenholdt med premiereåret for

CGI to the rescue !

/jim

Fra : PerX ...

Dato : 05-10-05 14:35

In article <43439aca$0$49019$14726298@news.sunsite.dk>,
jimVÆÆK@officeconsult.dk says...

> CGI to the rescue !

De kunne sagtens gør det nu, spørgsmålet er hvorfor de skulle bruger så
mange penge på det :)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-10-05 10:51

myggen wrote:

> Jeg synes filmen var rigtig god, og på trods af jeg altid har set Michael
> Keaton som værende den ÆGTE batman,

ADAM WEST!!!

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-10-05 07:15

Peter Heide wrote:
> [...]
> Batman-filmen. Sådan cirka midtvejs tog jeg mig selv i at
> nulrer min dillermand og det er vel ikke normalt når man sér en

LOL!

/David

Fra : JytteJ

Dato : 05-10-05 11:34

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der gør denne film så fantastisk ?

Aner det ikke ! Jeg var selv ret skuffet over den, for meget tju bang og
for lidt psykologi.

VH.
JytteJ (tissekone).

Fra : TBC

Dato : 05-10-05 15:48

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der gør denne film så fantastisk ?

Fantatisk er vel så meget sagt, den er vel bare bedre end de andre Batman
film grundet Bruce Wayne / Batman har større dybde, at han er mindre perfekt
og er knap så stor en kliche som i de øvrige film. Lidt psykedeliske
krydderier og en et par fabler om hans baggrund og træning for at blive
Batman, er sammen med han tvivl vel med til at gøre filmen lidt mere
interessant og fængende end de øvrige i serien.

Sammenlign den med de øvrige Batmanfilm, og ikke med de øvrige Christopher
Nolan film.

> Sådan cirka midtvejs tog jeg mig selv i at
> nulrer min dillermand og det er vel ikke normalt når man sér en
> såkaldt "spændingsfilm" ?

Det kommer vel an på om Katie Holmes den effekt på dig?

Men ellers jo, mange spænningsfilms overdrevent langtrukne action sekvenser,
er netop hvad der får mig til at tænke i de regioner, og alt andet i
verdenen end det på lærredet. Men det har typisk mere med Cola end med Katie
at gøre.

TBC