Rutger Hauer
Fra : Mr. D

Dato : 25-09-05 00:51

I tråden "Mest gribende dødsscene" nævnes Rutger Hauer i Blade Runner. Jeg
husker, da jeg første gang så ham i Blade Runner. Jeg var fuldstændig
målløs, og han gjorde et stærkt indtryk på mig.

Jeg begyndte at lede efter film med ham, og fandt Lady Hawk og lommetyven.
Jeg ved ikke om det kvalificerer mig til at deltage i "bedste, mest pinlige
film", men jeg syntes også at den var superb. Store tunge riddere med store
tunge sværd i store tunge rustninger ridende på store tunge heste - og så
den kærlighedshistorie. Jeg var helt solgt. Kun syntes jeg, at det var
ærgeligt, de havde kaldt den "Lady Hawk og lommetyven". Jeg var sikker på,
at det var derfor, den aldrig røg helt til tops. Næ, hvis de bare havde
nøjedes med "Lady Hawk", se det er en titel, der kan sende en film ud blandt
klassikerne ..!

Men så fandt jeg stort set ikke mere. Måske "Dusørjægeren" kunne gå, men
ellers ikke.

Findes der flere *gode* film med Rutger Hauer?

Simon

Fra : Morbid Angel

Dato : 25-09-05 01:17

Soldiers Of Orange
Flesh & Blood
The Hitcher
Blind Fury
Nighthawks
Buffy The Vampire Slayer The Movie
Fatherland
Batman Begins
Sin City

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Peter G

Dato : 25-09-05 08:30

Morbid Angel <morbid@hotmail.com> writes:

> Flesh & Blood
> The Hitcher

Skal ses.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 17:08

Peter G <peterg@despammed.com> wrote:

> Skal ses.

Den danske DVD udgivelse af Hitcher fra OnAir er rædsom!

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-09-05 01:34

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
> Findes der flere *gode* film med Rutger Hauer?

'Blind Fury' er en ok film, ok amerikansk remake af 'Zatoichi' (som har
været en japansk filmserie lang tid før den nyere version der var en
international succes sidste år).
'Fatherland' er faktisk også ok.

Han har gode cameo'er i både 'Nostradamus' og som psykotisk lejemorder for
CIA i 'Confessions of a Dangerous Mind'.

Men ellers har han desværre lavet en masse lort...

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 25-09-05 07:47

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
>

> Han har gode cameo'er i både 'Nostradamus' og som psykotisk lejemorder for
> CIA i 'Confessions of a Dangerous Mind'.

man kan dårligt kalde det cameo'er når han står på rollelisten. På den
skrækkelige Nostradamus var han ovenikøbet på plakaten - som en af mine
venner bemærkede - det betyder sikkert at han har fået masser af penge!

Fra : Kim2000

Dato : 25-09-05 14:12

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrækkelige Nostradamus var han ovenikøbet på plakaten - som en af mine
> venner bemærkede - det betyder sikkert at han har fået masser af penge!

Nostradamus er da en fremragende film, jeg er træt af jeg ikke har den i min
samling, den står højt på listen over film "jeg skal købe når jeg falder
over dem".

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-09-05 23:14

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Nostradamus er da en fremragende film, jeg er træt af jeg ikke har den i
min
> samling, den står højt på listen over film "jeg skal købe når jeg falder
> over dem".

Jeg har det på samme måde, men desværre er den sidst jeg checkede ikke
kommet på nogen DVD endnu, go figure...

Fra : Anders

Dato : 25-09-05 02:29

> [...]
> sikker på, at det var derfor, den aldrig røg helt til tops. Næ, hvis de
> bare havde nøjedes med "Lady Hawk", se det er en titel, der kan sende en

Desværre ødelægger den rædselsfulde musik mindst 70% af fornøjelsen ved
"Lady Hawk"...
- Dårligere og mere "misplaced" soundtrack skal man lede længe efter...

-Anders

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 17:08

Anders <no@no.no> wrote:

> [...]
> "Lady Hawk"...
> - Dårligere og mere "misplaced" soundtrack skal man lede længe efter...

Er dog set i "Never Say Never Again", det soundtrack er dog noget af det
værste jeg har været ude for.

Soundtracket til "One From the Heart" er også rærerligt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-05 18:33

On Sun, 25 Sep 2005 18:07:41 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Soundtracket til "One From the Heart" er også rærerligt.

Det er da fedt! Tom Waits i fuld vigør!
Men hvad har det med RH at gøre?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-05 19:41

Niels Søndergaard wrote:

> Det er da fedt! Tom Waits i fuld vigør!

Yeah! Mere Waits!

/David

Fra : Jesper

Dato : 25-09-05 21:06

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Det er da fedt! Tom Waits i fuld vigør!
> Men hvad har det med RH at gøre?
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Det har intet med Hauer at gøre men det har med upassende soundtracks at
gøre. Hvor god Waits musik så er, så passer den dårligt i One From The
Heart.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-05 23:05

On Sun, 25 Sep 2005 22:05:45 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det har intet med Hauer at gøre men det har med upassende soundtracks at
>gøre. Hvor god Waits musik så er, så passer den dårligt i One From The
>Heart.

Det er vi bestemt ikke enige om. One From the Heart er på mange måder
en bemærkelsesværdig film, og en af grundene er musikken. Tak fordi du
mindede mig om den. Jeg vil se den igen en af dagene.

Men hvis du mener, musikken er god, så burde det vel ikke genere dig,
at den ikke passer til filmen, hvis du bare lytter til
soundtracket...?

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : bonfils

Dato : 25-09-05 08:00

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers ikke.
>
> Findes der flere *gode* film med Rutger Hauer?

"På stop med en dræber" (The Hitcher) husker jeg som en god film, bl.a. pga.
Rutger Hauer. Men det er godt nok længe siden, jeg har set den. I sin tid
var den en usædvanlig sort gyser (I ved, dengang før "Seven" og alle de
andre).

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : bonfils

Dato : 25-09-05 08:34

"bonfils" <kim@bonfils.your.underwear.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid var den en usædvanlig sort gyser (I ved, dengang før "Seven" og alle

Nåh jo, og så Sam Peckinpah's udmærkede "The Osterman Weekend".
(http://imdb.com/title/tt0086058/)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-05 10:45

On Sun, 25 Sep 2005 09:33:46 +0200, "bonfils"
<kim@bonfils.your.underwear.com> wrote:

>Nåh jo, og så Sam Peckinpah's udmærkede "The Osterman Weekend".
>(http://imdb.com/title/tt0086058/)

Den film er alt andet end udmærket. Den hænger ganske enkelt ikke
sammen.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-09-05 12:46

Niels Søndergaard wrote:
> Den film er alt andet end udmærket. Den hænger ganske enkelt ikke
> sammen.

Helt enig. The Hitcher er den bedste film med Rutger Hauer jeg har set
(næstefter Bladerunner, needless to say). Men "Osteweekenden" ...
jammerligt!

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 25-09-05 12:57

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den film er alt andet end udmærket. Den hænger ganske enkelt ikke
> sammen.

Jeg mindes også den som ganske skuffende, på trods af en ellers fin
rolleliste. Men gamle Sam var vist over sin bedste dage da han lavede denne
film

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-09-05 09:55

"Mr. D" skrev i en meddelelse

> Findes der flere *gode* film med Rutger Hauer?

Hvis du kan finde den et eller andet sted så skal du se denne her
http://www.imdb.com/title/tt0077219/
det er ikke action , men fantastisk morsom

den bygger stort set på et ordsprog af Bertolt Brecht
"Hvad er den største forbrydelse, at røve en bank eller
grundlægge en "

så er der også Blind fury
http://www.imdb.com/title/tt0096945/

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 26-09-05 07:57

> Findes der flere *gode* film med Rutger Hauer?

Helt sikkert 'Split Second' http://www.imdb.com/title/tt0105459/

- Thomas

Fra : Mr. D

Dato : 28-09-05 19:35

"Thomas W. Helvard" <helvard@fdf.dk> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert 'Split Second' http://www.imdb.com/title/tt0105459/

Tak for hjælpen til alle.

Så lige, at Lady Hawke faktisk blev nomineret til 2 oscars. Den er efter min
mening den bedste efter Blade Runnder - Og sjovt nok var jeg vild med
musikken. Synes det var fed, når kampen startede og musikken gik igang.

"På stop med en dræber" husker jeg også som en rigtig god film - og Hauer
var uhyggelig.

Selvom det stadig er pinligt, er Sallows Helte stadig på min top 5 med
Rutger Hauer.

Jeg fik lige fat i split second igår, og den vil jeg se en af dagene.

Blind Fury forstår jeg ikke bliver nævnt. Det er godt nok mange år siden,
jeg har set den. Måske vil den virke bedre, hvis jeg se den idag.

Flesh and Blood har jeg set, men husker den ikke

Nostradamus vil jeg overveje. Den har jeg ikke set.

Fik øje på Flugten fra Sobibor på min hylde. Den har jeg ikke set (Vinder af
2 Golden Globe?)

.... Ud over det må jeg sige, at det ser ud som om, han er opvakt fra de
næsten-døde og får et par travle år fremover:

http://www.imdb.com/name/nm0000442/

simon

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-09-05 08:00

Mr. D wrote:

> ... Ud over det må jeg sige, at det ser ud som om, han er opvakt fra de
> næsten-døde og får et par travle år fremover:
>
> http://www.imdb.com/name/nm0000442/

Sin City var vel hans Pulp Fiction

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-09-05 09:47

Hvis ikke der er nogen der har nævnt Wedlock....
Ok lille film.

/jim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-05 10:54

Mr. D wrote:

> Jeg begyndte at lede efter film med ham, og fandt Lady Hawk og lommetyven.
> Jeg ved ikke om det kvalificerer mig til at deltage i "bedste, mest pinlige
> film", men jeg syntes også at den var superb.

Eén ting g`r helt galt i Lady Hawk - musikken. Man kan altså ikke
tage en ridder-film seriøst, når baggrundsmusikken består af 80er
disco på et el-keyboard fra BR.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-05 10:56

Thomas W. Helvard wrote:

> Helt sikkert 'Split Second' http://www.imdb.com/title/tt0105459/

Ja Split second er en fed monsterfilm.

Fra : Dikke

Dato : 03-10-05 22:24

man må ikke glemme det udødelige citat fra Split Second
"We need bigger guns, we need big fucking guns!" gud vide om det startede
nogen....

MVH
Morten

Fra : Dikke

Dato : 03-10-05 22:26

korrigere lige mig selv.

Det er naturligvis:
1.. Dick Durkin: We need to get bigger guns. BIG FUCKING GUNS!