Hvad skal man forvente af Tallinn ?
Fra : Peter Cardow

Dato : 29-10-05 08:36

Hej NG

Håber der er nogen derude der kan kaste nogle nyttige info af sig, vi har
netop
bestilt fly/hotel til Thallinn /Estland den sidste weekend i november...
men hvad kan man forvente... spisesteder, kulturelt & shopping -
er der noget man bare SKAL se i Tallinn !?

- al info (evt. link`s) er meget velkommen -

p.f.t.

Peter & Co.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-10-05 09:45

> - al info (evt. link`s) er meget velkommen -

Læs "Danskerbyen i Baltikum" her:
http://www.guidebogen.dk/content/view/16/2/

"Spis middag på Vanaema Juures (på dansk: Bedstemors Sted), der ligger i
hjertet af den bedårende gamle bydel. Her bydes der på traditionelle estiske
retter i rigelige portioner til meget lave priser. Stedet er indrettet som
var det bedstemors gamle lejlighed med familiefotografier på væggene og
møbler fra starten af sidste århundrede. Vi bestilte 3 retter mad samt øl,
brændevin og en kop te for under 120 kroner pr. person."

Fra : Ped

Dato : 29-10-05 12:38

Peter Cardow skrev:
> [...]
> er der noget man bare SKAL se i Tallinn !?
>
> - al info (evt. link`s) er meget velkommen -

Jeg og et par kammersjukker var i Tallinn i 2002. Af forskellige
årsager, bl.a. dårligt vejr, blev besøget ret kort, så jeg kan ikke
komme med en lang liste over seværdigheder. Dog vil jeg gerne fremhæve
den gamle bydel samt "den danske konges have". Desuden skal det
fremhæves, at vi overalt i De baltiske Lande fik kolossalt god mad, og
det uanset om det var små landevejsbix'er eller finere restauranter inde
i byerne. Der er et link her til en lille histore fra turen (scroll helt
ned i bunden for at komme til Tallinn).

http://dbhome.dk/pedmail/baltikum.htm

God tur!

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Peter Cardow

Dato : 30-10-05 18:53

tak til jer begge....

Nu begynder "konen" og spørge omkring shopping i Tallinn...
er der nogle der ved hvad der kan betale sig at købe, vi har se
de reklamerer for et par ShoppingCentre, er de et besøg værd ?
eller skal man andre steder hen for at gøre en god handel.

Peter & Co.