køb i Norge?
Fra : zillyink

Dato : 28-10-05 14:15

Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel
købes i Norge??

--

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-10-05 14:36

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote in message
> Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel købes i
> Norge??

Myseost?

mvh
Preben

Fra : Holst

Dato : 28-10-05 15:06

Preben Andersen wrote:

> Myseost?

Pokkers også! Du var tre minutter hurtigere end mig.

Fra : Holst

Dato : 28-10-05 14:38

zillyink wrote:

> Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel
> købes i Norge??

Brunost.

Fra : zillyink

Dato : 28-10-05 15:07

Holst wrote:

> Brunost.

Er det virkelig hvad striktrøjerne deroppe kan tilbyde os
discountdanskere af indkøbsmuligheder, myseost - brunost,
whatever? Sølle og trist!

Well, så må jeg finde et værtshus og drikke deres billige øl
indtil færgen tøffer sydpå igen (ironi off)
--

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Holst

Dato : 28-10-05 15:17

zillyink wrote:

> Er det virkelig hvad striktrøjerne deroppe kan tilbyde os
> discountdanskere af indkøbsmuligheder, myseost - brunost,
> whatever? Sølle og trist!

Der er såmænd sikkert meget andet end det. F.eks. en god norsk
striktrøje er sikkert noget billigere deroppe end herhjemme.

Jeg kommer i Norge (Stavanger) to til tre gange om året, men jeg må
indrømme, at jeg ikke shopper alverdens deroppe. Jeg er der primært for
at besøge venner. Mit generelle indtryk er, at alt deroppe stort set
koster det samme eller mere end herhjemme.

Skal du finde noget, der er billigere deroppe end herhjemme, så skal du
finde nogle af de decideret norske produkter, såsom brunosten, uldtrøjer
og lignende.

Fisk er i øvrigt ret billigt i Norge. Det er Coca-Cola også. Endvidere
synes jeg også, at restaurationsbesøg er lidt billigere deroppe.

Fra : JK

Dato : 28-10-05 14:46

On Fri, 28 Oct 2005 15:15:18 +0200, "zillyink"
<zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote:

>Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel
>købes i Norge??

Alt er dyrt !

indkøb af myseost i store mængder kan aldrig betale turen.

mvh

John

Fra : zillyink

Dato : 28-10-05 15:11

JK wrote:
> indkøb af myseost i store mængder kan aldrig betale turen.

Hæh, turen er betalt fra anden side, så man kan sige at hvad der
er sparet er tjent.

Det er godt nok mange år siden jeg sidst har været deroppe i
længere tid, og bortset fra biler og myseost kan jeg ikke komme i
tanker om noget der er værd at komme efter i forhold til indkøb.
Men men, meget kan have ændret sig, men igen, åbenbart ikke!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Jan

Dato : 28-10-05 21:00

Fri, 28 Oct 2005 15:46:13 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk>;
<tpa4m11v71jrj36r7qrchmcfbnpvlje0lm@4ax.com>; <dk.fritid.rejse>:

>indkøb af myseost i store mængder kan aldrig betale turen.

og dessuten skal det være Ekte geitost FG33, ikke mysost. Det skal da
smake av noe, også.

Ellers: Reker (det samme som rejer).

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Inger Buchard

Dato : 28-10-05 17:05

Jeg har købt (billigere end herhjemme):

en fiskebensudhalertang; den klarede hornfiskebenene på ganske få minutter.
- jeg synes det kan betale sig at se efter specialudstyr.i isenkræmmerens
køkkenafdeling
en ulden plaid fra Røros
aluminiumskasseroller med låg
ben-skeer til salt
Norsk Kartverks 1:50.000 kort
frysetørret konserves
uldne knæstrømper
tørfisksnack

Inger

Fra : Inger Buchard

Dato : 28-10-05 17:09

Jeg glemte:

multebærsyltetøjet - det er meget vigtigt! Men spørg en indfødt om, hvilket
mærke der er bedst. På Vestlandet fandt vi Tante 'etellerandet's Multesylt,
og den var klasser bedre end alt det mærkevarehalløj, som Coop ville sælge
til os.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-10-05 20:38

zillyink <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev:
> Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel
> købes i Norge??

Mange smykker kan findes til priser meget billigere end i DK, bla. i de
små sølvsmedebutikker deroppe, dem har vi tit besøgt og lave nogle gode
handler.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 07:36

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel købes i
> Norge??

Vi plejer også at fylde kurven med mandler
- om det nu blot er gammel vane, skal jeg ikke kunne sige, men af en eller
anden grund var de i hvert fald engang meget billigere i Norge end i DK.
VH Bente

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-10-05 20:56

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Bortset fra øl, sprut, grøntsager og kød - hvad kan så med fordel købes i
> Norge??

Skulle disse varer være billige i Norge ?
Det er vist modsat.

Fra : Holst

Dato : 31-10-05 23:46

Hans M. Pedersen wrote:

> Skulle disse varer være billige i Norge ?
> Det er vist modsat.

Jeg tror også, at det var ironisk