vejret i Californien i Januar?
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 20-10-05 16:27

Nogen der har været i Californien i januar måned? Hvad kan man fx forvente
ved kysten

- regner naturligvis ikke med sommer/badevejr - men opfoldsvejr svarende
til vores forår/efterår vil være fint.

Tak for hjælpen.

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 20-10-05 18:54

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse

> Nogen der har været i Californien i januar måned? Hvad kan man fx
> forvente ved kysten

> - regner naturligvis ikke med sommer/badevejr - men opfoldsvejr
> svarende til vores forår/efterår vil være fint.

Du kan som udgangspunkt regne med godt vejr ved kysten. Men det er en lang
kyst og vejret skifter lidt efter, hvor tæt bjergene ligger til vandet og jo
længere mod nord, jo køligere.

Der bliver både surfet og badet i januar på kysten nord og syd for for Los
Angeles. Der kan være lidt overskyet og regnvejr engang imellem, men reglen
er solskin om dagen (80 km nord for L. A.). Jeg oplevede 10½ måneds solskin
hver dag, 3 uger overskyet og 3 uger med regn, meget regn, men mest om
natten.

Her er et par link til temperaturer: http://www.weather.com/?from=globalnav

http://countrystudies.us/united-states/weather/California/

Og fra fahrenheit til celsius: http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

JAF

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-10-05 20:41

On Thu, 20 Oct 2005 17:26:39 +0200, "Michael Nørgaard Andersen"
<michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ved kysten
>
> - regner naturligvis ikke med sommer/badevejr - men opfoldsvejr svarende

Jeps, jeg har boet i Californien i 10 år, så jeg er godt bekendt med
"vinter"vejret.

Der kan være stor forskel på vejret i det nordlige og sydlige
Californien i januar måned. I det nordlige Californien er det ofte
regnvejr, afløst af perioder med fint opholdsvejr. Dette konstante
skift mellem regn og sol starter i oktober/november og varer til
april/maj. Resten af tiden regner det stort set aldrig.

I det sydlige Californien kan der sagtens forekomme regn i januar
måned, men ikke så meget som heroppe. Desuden er dagstemperaturerne en
del højere i f.eks. Los Angeles og San Diego.

Du kommer nok til at tage forskelligt tøj med. Korte ærmer, lange
ærmer, sweater, vindjakke, osv. Men ikke nogen vinterfrakke

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 22-10-05 14:56

Tak for jeres hjælp.

Det var lidt, hvad vi havde forestillet os (efter at have læst diverse bøger
+ surfet rundt på nettet).

Men det er altid rarere at høre det fra folk, som rent faktisk har
været/boet dér.

Så tak herfra.

Fra : Michael

Dato : 21-10-05 00:00