Tyrkiet/valuta
Fra : E. Vi/Ha

Dato : 20-10-05 15:51

Har været i Tyrkiet for første (og sikkert også sidste) gang, jeg
spurgte her i gr. om hvilken valuta ? veksling o.l.
Der blev svaret at man veksler bedst på posthuset til Lira.

Alle priser dernede står i Euro, og de er VILDE med Euro, så er de så
frække at hvis en ting koster 2 euro (15 kr) og man siger man vil
betale i lira siger de 4 lira (20 kr)

Efter hjemkomsten ser jeg at det billigste at veksle er at betale med
Visa.
Mvh/
E.V.

Fra : Søren (7400)

Dato : 21-10-05 16:19

> [...]
>betale i lira siger de 4 lira (20 kr)
>
>Efter hjemkomsten ser jeg at det billigste at veksle er at betale med

Helt korrekt, har også lige været dernede. Og jeg hævede penge i en
bank, og selvom gebyret på 30 kr. kom oven i, fik jeg langt flere
penge ud af det, end de der vekslede.
Mener jeg gav 1420 kr. for 300 tyrkiske lira. De fleste steder veksler
de 5:1 (dvs 1500 kr. for 300 tyrkiske lira).

Men ja medbring bare DKK eller € hvis du er i Alanya, Marmaris el.
lign. og veksel 2-300 kr. til Lira til brug i super markeder m.v.

Ved handel på markeder, køb af ture m.v., betalt i € eller DKK (kan
ofte være en fordel med DKK da de ikke lige kender kursen så godt som
på €)

Fra : Coppi

Dato : 21-10-05 17:27

Hej.

Der er sket så meget i Tyrkiet det sidste år.

Mine forældre er kommet der hvert år de sidste mange år og de var noget
chokerede over priserne i år, det er betydeligt dyrere end sidste år.

Bare sidste år var ingen priser i euro, men i år, du har ret, alt var i
euro.
Vi havde nemlig også bare danske penge med.

Så, hvis folk har svaret, at du skulle have danske penge med, så har de
altså været i god tro.

coppi

Fra : Søren (7400)

Dato : 22-10-05 14:18

> [...]
>Vi havde nemlig også bare danske penge med.
>
>Så, hvis folk har svaret, at du skulle have danske penge med, så har de

Alanya + Marmaris: Tager DKK i 2005, og sikkert også næste år, der er
så mange danske turister de 2 steder.

Euro er sikkert populært pga tyrkiets forhandling med EU, deres nye
lira, ligner også euro'en på en prik

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 24-10-05 21:45

Hejsa.
Vi kommet i Alanya en- to gange om året de sidste 5år.
Og har altid kun danske 100kr, den er de glad for.
Men ellers hvis i skal handle større ting, så bed dem om at få prisen i både
liar og dk kr. Så kan i jo vudere hvad der kan betale sig.

"E. Vi/Ha (slet XD19M)" <evinkler@XD19Mkabelmail.dk> skrev i en meddelelse