Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor er filter en god ting?
Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 01:27

http://www.pbase.com/myd70/image/43853282

Ja jeg susede lige igennem billeder af den opgejlede modlysblænde og fandt
et "ØV" billede. Men heldigvis får ham har han filter på. Det er måske mit
argument for altid at skrue filtret på når jeg går med kameraet

Mvh
SImon

Fra : Brizz

Dato : 29-10-05 01:52

Simon Nielsen wrote:

> Ja jeg susede lige igennem billeder af den opgejlede modlysblænde og fandt
> et "ØV" billede. Men heldigvis får ham har han filter på. Det er måske mit
> argument for altid at skrue filtret på når jeg går med kameraet

Det går nok. Det er jo bare en sigma

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-10-05 02:04

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Det går nok. Det er jo bare en sigma

Hmmm, det ligner nu ikke en sigma på min skærm men derimod en Nikkor AF-S
70-200/2.8 ED VR. Men selvom det er en Sigma, så er det da en irriterende
skade at få alligevel.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-10-05 08:35

Thomas Pedersen wrote:
> Hmmm, det ligner nu ikke en sigma på min skærm men derimod en Nikkor AF-S
> 70-200/2.8 ED VR.

Det er det også

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 11:30

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message

> Det går nok. Det er jo bare en sigma

Niks en Nikon 70-200/2.8 ED VR. Men selvom mit eget er Sigma så er det
stadig et dyrt rør at rende rundt med og en udskiftning af frontlinse er dog
stadig meget dyrt. Jeg oplevede det engang jeg skulle tage et billede af en
pil det var på vej ned mod skydeskiven. Resulteret i at skytten ikke var
specielt godt og ramte lige præcis i midten af kameraet, der resulterede i
at kameraet drejede rundt på stativet og faldt ned men det var bare et
gammelt Canon kamera, så det går jo nok

Mvh
Simon

Fra : Brizz

Dato : 29-10-05 13:14

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> specielt godt og ramte lige præcis i midten af kameraet, der resulterede i
> at kameraet drejede rundt på stativet og faldt ned men det var bare et

og du stod så bag kameraet?
Vil da sige det er rimelig godt ramt. Nærmest "bulls eye"

--
Mvh Brian
---

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 23:21

> og du stod så bag kameraet?
> Vil da sige det er rimelig godt ramt. Nærmest "bulls eye"

Nej Kameraet var styret af fjernbetjening og tømte bare en hel film på det
ene skud, men der kom ikke erigtig noget godt ud af det. Jeg er dog ikke så
dum at stille mig bag kameraet mens en bueskytte skyder ca. 30 meter med en
pil

Mvh
Simon

Fra : Klaus Madsen

Dato : 29-10-05 14:35

> [...]
> specielt godt og ramte lige præcis i midten af kameraet, der resulterede i
> at kameraet drejede rundt på stativet og faldt ned men det var bare et

Må vi ikke se billedet

\Klaus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 23:24

"Klaus Madsen" <info@fjerndettegrafreaks.dk> wrote in message

> Jeg oplevede det engang jeg skulle tage et billede af en

> Må vi ikke se billedet

Der blev ikke rigtig noget billede. Der er nogle billeder af græs efter
kameraet faldt ned og to billeder af bueskytten der står med en pil. Ikke
noget spændene. Det var et gammelt EOS 1000 NF og det er som bekendt ikke så
hurtigt når der skal tages mange billeder, jeg mener at det kører med 1 fps
eller noget i den stil. Jeg har dog tænkt at prøve med det digitale, det
tager ca. 5 billeder i sekundet, så der kunne blive noget sjovt noget. Men
jeg mangler en fjernbetjening til min D1 eller et beskyttelseshus jeg kan
stå i og tage billederne.

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 23:46

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg mangler en fjernbetjening til min D1 eller et beskyttelseshus jeg

er det ikke samme fjernbetjening til 1D og 20D ?
for så har jeg en du må låne til forsøget.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-10-05 16:14

> er det ikke samme fjernbetjening til 1D og 20D ?
> for så har jeg en du må låne til forsøget.

Hehe, jo tak jeg ville meget gerne låne den hvis altså en Canon
fjernbetjening passer til et Nikon D1 jeg udtrykte mig måske ikke klart
nok. Men generelt sætter Nikon deres D foran tallet der beskriver kameraet
og Canon sætter D'et bagved, dog med få afvigelser som Canon D30 og Canon
D60.

Mvh
Simon

Fra : waal

Dato : 30-10-05 20:33

> [...]
> Men jeg mangler en fjernbetjening til min D1 eller et beskyttelseshus jeg

En tilstrækkelig tyk træplade + skiven med et hul der passer til objektivet

Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-10-05 01:09

> En tilstrækkelig tyk træplade + skiven med et hul der passer til
> objektivet

Nu tænkte jeg mere i et glasbur, hvor jeg kunne polere det sted i glasset
jeg ville fotografere igennem. Bare sådan at hvis nu objektivet bliver ramt.
Det ville ikke være helt så fedt.

Mvh
Simon

Fra : waal

Dato : 31-10-05 11:00

> Nu tænkte jeg mere i et glasbur, hvor jeg kunne polere det sted i glasset
> jeg ville fotografere igennem. Bare sådan at hvis nu objektivet bliver
> ramt. Det ville ikke være helt så fedt.

Du kunne jo klunse et par gamle manuelle objektiver til formålet, så gør det
ikke så ondt hvis uheldet er ude.
De "buebilleder" du er ude efter får du nok ikke uden at vove pelsen
Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-10-05 15:20

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message

> Du kunne jo klunse et par gamle manuelle objektiver til formålet, så gør
> det ikke så ondt hvis uheldet er ude.
> De "buebilleder" du er ude efter får du nok ikke uden at vove pelsen
> Michael

Nej det tænker jeg nok. Nu har jeg dog ikke nogle gamle manuelle objektiver
mere. Jeg har kun 5 objektiver som jeg bruger. 50 mm Nikon f/1.8 og så
ellers en bigma zoom, en makro og to f/2.8 zoom objektiver, i området 24-70
+ 70-200. sidste 4 i Sigma EX. Så jeg har ikke rigtig noget andet end 50
mm'eren som ville være til at bruge.

Mvh
Simon

Fra : waal

Dato : 31-10-05 19:09

> [...]
> området 24-70 + 70-200. sidste 4 i Sigma EX. Så jeg har ikke rigtig noget
> andet end 50 mm'eren som ville være til at bruge.

Piratobjektiver med nikonfatn. fra de gode gamle dage kan findes til små
penge. Kan en 135'er bruges til opgaven behøver den ikke koste mere end en
lille hund

mvh
Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-10-05 23:33

> Piratobjektiver med nikonfatn. fra de gode gamle dage kan findes til små
> penge. Kan en 135'er bruges til opgaven behøver den ikke koste mere end en
> lille hund

Det er rigtigt, men nu venter jeg lige til det bliver vejr nok til at tage
sådanne billeder igen. Nu er det heller ikke fordi 50/1.8 er så voldsomt
dyr, så det nok den jeg vælger at bruge, med to uv filtre foran, for at være
på den sikre side.

Mvh
Simon

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-10-05 07:09

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> et "ØV" billede. Men heldigvis får ham har han filter på. Det er måske mit
> argument for altid at skrue filtret på når jeg går med kameraet

Nu vi er ved filter og beskyttelse, er der nogen der ved om det kan lade
sig gøre at få et klart filter i polycarbonat. Det lyder måske lidt
vildt, men jeg spiller en del softgun og vil i den forbindelse gerne
have taget nogle billeder, er bare ret nervøs for at få smadret mine
objektiver pg.a. en vildtfarende kugle.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 07:57

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle billeder, er bare ret nervøs for at få smadret mine objektiver pg.a.

polycarbonat har nogle kedelige egenskaber rent optisk. men det er dejligt
solidt.
prøv du hellere om du ikke kan få en lokal glarmester til at skære et stykke
glas ud så det passer lige ind i et filter. der kan du så give det en klat
lim.

Jacob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-05 08:17

In article <436311f3$0$41145$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob Ask wrote:

> [...]
> vildt, men jeg spiller en del softgun og vil i den forbindelse gerne
> have taget nogle billeder, er bare ret nervøs for at få smadret mine

Brug flere polfiltre foran hinanden. Det vil være meget sværere at
skyde igennem med første kugle. Eller fælg forslaget med at få
en glarmester til at lave noget til dig. Evt i en step-up ring.
Her burde der være plads til at du kan få sat eksempelvis 5mm glas
i, eller måske 2 stykker af 3mm med afstand mellem.

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-10-05 16:04

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Her burde der være plads til at du kan få sat eksempelvis 5mm glas
> i, eller måske 2 stykker af 3mm med afstand mellem.

Det var måske en ide, har bare set alt for mange sigtemidler (kikkerter
eller lign), hvor det foreste glas er røget sig en tur når der er kommet
en lille byge... Men det er vel bare at teste det uden et objektiv bag
inden man tager det med ud.

Mvh
Jacob Ask

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-10-05 17:23

"Jacob Ask"
> [...]
> eller lign), hvor det foreste glas er røget sig en tur når der er kommet
> en lille byge... Men det er vel bare at teste det uden et objektiv bag

?? volapyk ??-max-

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-10-05 18:23

-max- wrote:
> "Jacob Ask"

> ?? volapyk ??-max-

Det var min intention at sie følgende:

Jeg er ikke helt sikker på om et stykke glas ville kunne holde til en
salve fra en softgun, idet jeg tidligere har set mange kikkerter og
lignende sigtemidler (til overnnævnte softguns) som er blevet smadret.
Så jeg mente at det nok ville være bedst at teste "beskyttelsen" (glas
eller lign.), ved at skyde på det inden det evt. blev sat foran et objektiv.

Håber at det gjorde min post en anelse nemmere at forstå....

Mvh
Jacob Ask

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-10-05 23:33

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> wrote in message

> [...]
> objektiv.
>
> Håber at det gjorde min post en anelse nemmere at forstå....

Jeg indrømmer også selv at det var lidt svært at forstå og jeg har da både
spillet softgun og paintball. Jeg kløede lidt i hovedbunden af at regn
skulle kunne smadre glas og tænkte lige, hvad i al verden sidder der så i
mine vinduer

Det er selvfølgelig rigtig, men med 5 mm tykt glas tror jeg ikke det bliver
så stort et problem. Men afprøv det. Jeg har faktisk engang brugt min
tidligere H&K PSG-1 til at teste almindelige glasruder med. De holdte
faktisk til det og en PSG-1 er et temmelig heftigti og kraftigt gevær og mit
var endag med en omgang tun i, så mon ikke det holder. Jeg testede dog kun
med 15 skud, men det holdte. Men prøv det af.

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 29-10-05 23:51

> [...]
> mit var endag med en omgang tun i, så mon ikke det holder. Jeg testede dog
> kun med 15 skud, men det holdte. Men prøv det af.

Hmm
Hvis det ikke er noget du skal rende rundt med så har jeg en rude du må
låne. den er ca 20x20cm og 4cm tyk. den kan modstå en kugle fra en rigtig
PSG-1. den stammer fra et skrottet panser køretøj. den kan hentes i vanløse.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-05 19:21

> ?? volapyk ??-max-

Nejda. Du har vist hverken været soldat eller spillet paintball?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 10/28/05)

Fra : Brizz

Dato : 29-10-05 20:15

Jens Bruun wrote:
> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nejda. Du har vist hverken været soldat eller spillet paintball?

Det har jeg så tydeligvis heller ikke

--
Mvh Brian
---