Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
W/NW : Hold fanen højt...
Fra : Michael Bothager

Dato : 23-10-05 21:59

Hej alle.

Dem der også kommer på photo.net kender måske de tråde der hedder w/nw
(words/no words). Trådene går i sin enkelhed ud på at vise billeder
ionden for et tema.

Det gælder altså om at tolke temaet, så der er ikke noget rigtig eller
forkert. At kritisere og kommentere er frivilligt, det vigtigste er at
vise de mange tolkninger der kan være af et tema.

Om man viser 0, 1 eller flere billeder er ligeledes frivilligt, men
det er sjovest når man viser 1 eller flere billeder.

Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Jeg lægger ud: Hold fanen højt... http://michaelbothager.dk/wnw/

Vh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-10-05 23:13

Michael Bothager (slet 2U3EP) wrote:

> Jeg lægger ud: Hold fanen højt... http://michaelbothager.dk/wnw/

Hmm... jeg synes det er for rodet og for mørkt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-10-05 23:17

"Michael Bothager (slet 2U3EP)" <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11301013500.89735962326537@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> det er sjovest når man viser 1 eller flere billeder.
>
> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Spændende ide, jeg vil straks tage mine udkigsbriller på for at spotte
noget, der kan matche temaet.
Er der en deadline, der skal overholdes? Må man bruge ældre optagelser,
eller skal de være taget efter at opgaven er fremsat?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 10:35

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>noget, der kan matche temaet.
>Er der en deadline, der skal
>overholdes? Må man bruge ældre optagelser,

Der er ingen regler, gamle billeder, nye billeder,
et eller mange, der er ingen deadline, men sådan
en tråd ebber ud over tiden

Det vigtigste er _tolkningen_ af temaet og at vise
billeder.

Vh
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 23-10-05 23:22

"Michael Bothager (slet 2U3EP)" <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11301013500.89735962326537@dtext.news.tele.dk...

> Jeg lægger ud: Hold fanen højt... http://michaelbothager.dk/wnw/

Jeg kan svare igen med et billede fra sidste år er det okay?

http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/Hjulet.jpg

Mvh Erik

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 19:00

Erik W. <erik.w@surfmail.dk> skrev:
> [...]
>meddelelse

http://michaelbothager.dk/wnw/

>Jeg kan svare igen med et billede fra sidste år

Det er helt okay

Vh
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 11:40

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan svare igen med et billede fra sidste år er det okay?
>
> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/Hjulet.jpg

Billedet er et år gammelt og jeg syntes at det kunne trænge til en
opfriskning i photoshop, så det passer mere til min aktuelle billedesmag.
I må meget gerne kigge billedet igen og evt trykke F5 for at genindlæse
billedet. Man kan også bare kigge her
http://erik.w-foto.dk/displayimage.php?pos=-76

Mvh Erik W.

Fra : Niels H

Dato : 24-10-05 10:03

> Jeg lægger ud: Hold fanen højt... http://michaelbothager.dk/wnw/
>
> Vh
> Michael

Jeg har ikke lige noget jeg kan deltage med lige nu, men er det ikke fra
broen i Nyhavn?
Synes jeg kan kende bygningen i baggrunden!
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 18:59

Niels H <firma@hejnfelt.dk> skrev:

>Jeg har ikke lige noget jeg kan
>deltage med lige nu, men er det ikke fra
>broen i Nyhavn?
>Synes jeg kan kende bygningen i baggrunden!

Det er fra Nyhavn, men ikke oppe fra broen.

Vh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 10:19

"Michael Bothager (slet 2U3EP)" <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> skrev i en
> [...]

Jeg forsøger så med det her:

http://claus.1go.dk/3_flag.jpg

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 12:36

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forsøger så med det her:
>
> http://claus.1go.dk/3_flag.jpg
>
> Mvh. Claus Petersen

Hmm det gav ingen reaktion. Så forsøger jeg med det her:

http://claus.1go.dk/CRW_5301.jpg

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-05 16:54

Michael Bothager (slet 2U3EP) skrev:
> [...]
> det er sjovest når man viser 1 eller flere billeder.
>
> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Jooh da - kommer til at tænke på de gamle kommunistiske
propagandabilleder. Lidt mørkt og mere skævt end jeg synes om.
Så jeg forsøger lige med to helt friske:

http://home.tiscali.dk/muggler/_DSC0051.jpg

og ham her stod først med ryggen til. Et hmmmm og viften med kamera og
"do you mind?" og så stillede han sig op:

http://home.tiscali.dk/muggler/_DSC0021.jpg

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 18:58

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:
>Michael Bothager (slet 2U3EP) skrev:
<snip>
>og ham her stod først med ryggen
>til. Et hmmmm og viften med kamera og
>"do you mind?" og så stillede han sig op:
>
>http://home.tiscali.dk/muggler/_DSC 0021.jpg

Fedt billede, noget af det vi idag profilere os
med i den vestlige verden er den
allestedsnærværende mobiltlf.

Vh
Michael

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 18:41

Michael Bothager <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> (slet
2U3EP) skrev:
<snip>
>Jeg lægger ud: Hold fanen højt...
>http://michaelbothager.dk/wnw/

Og en til:
http://michaelbothager.dk/wnw/index.html#fanen2

Vh
Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-05 08:09

"Michael Bothager" <mibo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Bothager <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> (slet
> 2U3EP) skrev:
> <snip>
>>

> Og en til:
> http://michaelbothager.dk/wnw/index.html#fanen2

Et velexponeret billede med en fin balance mellem træ og motiv. Dog lader du
detaljerne i lowlightzonerne i stikken, hvilket gir mig anledning til at
kritisere to ting: Det halve ansigt - Enten eller. Enten skal det hele med
eller slet ikke.
Jeg ville overveje at bortclone det forsigtigt. eller lade det komme med.
En anden ting, der fanger blikket er den der pusserløjerlig ting i bunden af
billedet nogenlunde midtfor.
Et det en pande og noget hår?

Der burde ha været lidt mere med. Nu ved jeg af gode grunde ikke om billedet
er fullframe eller beskåret.
Jeg ville gerne ha haft hele præstens ærme med, den sidste pære i juletræets
stjerne og måske noget mere.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Kenneth K.

Dato : 24-10-05 18:48

On Sun, 23 Oct 2005 22:58:54 +0200, Michael Bothager
<mibo@2U3EPpost6.tele.dk> wrote:

> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Interessant koncept. Jeg er med: http://pinx.dk/wnw/

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Michael Bothager

Dato : 24-10-05 18:55

Kenneth K. <fake@fakemail.it> skrev:
>On Sun, 23 Oct 2005 22:58:54 +0200, Michael
Bothager

friske?

>Interessant koncept. Jeg er med: http://pinx.dk/wnw/

Fedt, LOL, han ser ud til virkelig at holde fane
højt, selv om han er totalt "out-of-place"

Vh
Michael

Fra : Per

Dato : 24-10-05 21:45
Fra : John Hansen

Dato : 25-10-05 00:15

Hej

Jeg prøver lige med dette:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=192003

J.Hansen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-10-05 11:13

"Michael Bothager (slet 2U3EP)" <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11301013500.89735962326537@dtext.news.tele.dk...

> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Hej, ja hvorfor ikke, emnet er jo utrolig bredt

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=191759

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-10-05 17:09

"Michael Bothager (slet 2U3EP)" <mibo@2U3EPpost6.tele.dk> skrev i en
> [...]

Jeg syntes at billedet er "kopieret" for mørkt, bygningerne i baggrunden og
de personer der befinder sig i skygge er, efter min mening for mørke.
Det mørke look syntes jeg ikke passer til den stemning der ellers er i
billedet.

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-05 01:03

> [...]
> det er sjovest når man viser 1 eller flere billeder.
>
> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Jeg vil osse være med.
Godt nok har jeg måttet en tur i arkivet, men det går jo nok. Det gælder jo
om at holde liv i tråden til weekenden, så jeg kan få tid til at skyde nye
til temaet

Her er hvad jeg har fundet frem:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-495

Den må siges at holde fanen højt

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-05 01:36

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jo
> om at holde liv i tråden til weekenden, så jeg kan få tid til at skyde nye

Min sorte ridder holder vel også fanen højt:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1594867

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-05 01:41

> Min sorte ridder holder vel også fanen højt:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1594867

Det kan man vel osse sige om min kraftigt photoshoppede Viking:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1586071

Og især om min lettere berusede fyldebøtte fra i fjor:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1579076

Best regards

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-05 07:58

> [...]
> det er sjovest når man viser 1 eller flere billeder.
>
> Jeg foreslår at vi prøver det samme her, er I friske?

Den er en tricky en ..
Flaget står så flot, som det kan i modlyset. Til gengæld er resten lidt
mørkt. På den anden siden er flaget så osse det essentielle i billedet. Det
må også være skudt med en kraftig vidvinkel eller fisheye, da llinierne
tipper gevaldigt ind mod midten, hvad der generer mig lidt.
Kompositorisk finer jeg, at det er et handicap, at samtlige folk på billedet
vender sig bort fra flaggutten, men på den anden side kan det også være
billedets styrke. Hvad ved jeg!!!!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger