Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera til mor
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-10-05 10:19

Jeg er på udkig efter et digicam til min mor fordi hun tager rigtig mange
billeder der ikke bliver gode, og så mener hun at digicam kan give hende
mulighed for ikke at få fremkaldt de dårlige billeder. Hun er ikke specielt
interesseret eller kyndig i det tekniske, og fotograferingsmæssigt er hun
peg-og-klik typen.

Hendes fotohandler vil sælge hende et fujifilm 810 til 2999,-

Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-

Har I nogle gode forslag i det prisleje, når vi taler simple kameraer der
tager ok billeder på automatik?

Mvh Thomas

Fra : condrup.net

Dato : 21-10-05 10:26

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-
>
> Har I nogle gode forslag i det prisleje, når vi taler simple kameraer der

IXUS 50 er et rigtig godt valg. Det har også dansk menu, så din mor ikke
farer helt vild i den nye digitale verden. Jeg har tidl. på baggrund af både
menu sproget, samt funktionalitet og kvalitet solgt rigtigt mange IXUS 50
til førstegangsbrugere i digitalt. Fuji mener jeg bør holde sig til at lave
film.. .

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-10-05 10:34

[...]

Tak for svaret.

Mvh Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-05 14:17

Thomas Smedebøl wrote:
> Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-

Nu skriver du ikke, hvor gammel din mor er ?

De fleste ældre vil nok finde Ixus'en for lille og vil hellere have et Canon
fra Axx serien, der er nemmere at holde på (og samtidig bedre til samme
pris) - på Ixus betaler man for at få det småt - og det er ikke en fordel
for alle.

Så tag din mor med ned i forretningen, så hun kan prøve at holde dem i
hænderne før hun bestemmer sig - hvis hun skal blve glad for det, så skal
det jo være det, som HUN synes ligger bedst i hånden.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-10-05 14:43

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
> hænderne før hun bestemmer sig - hvis hun skal blve glad for det, så skal
> det jo være det, som HUN synes ligger bedst i hånden.

Det er en sandhed med modifikationer. Hvis moderen ikke er særligt
interesseret i fotograferingen, men bare i at få nogle gode billeder fra
familiefester og lignende, så kan Ixus 50 nemt være det bedste valg,
fordi det ligger komfortabelt i en dametaske og kan tages frem når man
vil have et 'skud'. Jeg er ikke sikker på at hun gider slæbe rundt på et
større apparatur, som hun måske kunne falde for, når hun står i
prøve-situationen. Snak i hvert fald om det med hende. Der står
uendeligt mange spejlreflekser fra analogtiden rundt i de danske hjem,
og de blev næsten aldrig brugt - for ingen gad slæbe dem med.
Mvh
Erling

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-10-05 14:57

> Nu skriver du ikke, hvor gammel din mor er ?
Hun er i midten af 50erne.

> [...]
> fra Axx serien, der er nemmere at holde på (og samtidig bedre til samme
> pris) - på Ixus betaler man for at få det småt - og det er ikke en fordel

Jeg tror det er praktisk for min mor - hun vil gerne have det med rundt og
har temmelig små hænder og lommer ;)

Det eneste der rigtigt ærgrer mig er at det ikke er standard batterier det
kører på. Det er surt at løbe tør på en ferie Jeg har tænkt mig at løse det
med et ekstrabatteri fra batterier.dk

> Så tag din mor med ned i forretningen, så hun kan prøve at holde dem i
> hænderne før hun bestemmer sig - hvis hun skal blve glad for det, så skal
> det jo være det, som HUN synes ligger bedst i hånden.

Det kan ikke lade sig gøre - vi bor i helt forskellige dele af landet. Men
jeg vil sende hende ned og spørge om hun ikke må se på et ixus sammenlignet
med fujien.

Mvh Thomas

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 21-10-05 15:01

> [...]
> kører på. Det er surt at løbe tør på en ferie Jeg har tænkt mig at løse

På ebay, kan du få batterier til de fleste kameraer for ca. kr. 100 incl.
porto, så det er ikke noget problem.
Mvh
Kenneth

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-10-05 14:46

On Fri, 21 Oct 2005 11:18:33 +0200, "Thomas Smedebøl"
<whisdow@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-
>
>Har I nogle gode forslag i det prisleje, når vi taler simple kameraer der

Nu ved jeg ikke hvor gammel din mor er, men nogle ældre har problemer
med at holde kameraet stille i tilstrækkelig lang tid, bl.a. ved
indendørsoptagelser - har selv et familiemedlem, som tager tonsvis af
elendige billeder på den konto. Hvis det er tilfældet, er det bestemt
værd at kaste et blik på Panasonic Lumix-serie, der findes i samme
prisleje. De har en indbygget optisk billedstabilisator, som retter op
på rystelserne.

Lars

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-10-05 14:54

> [...]
> værd at kaste et blik på Panasonic Lumix-serie, der findes i samme
> prisleje. De har en indbygget optisk billedstabilisator, som retter op

Tak for forslaget! Indtil videre er canon ixus favoriten pga. størrelse og
udbredelse (flere der kender det og kan give en hjælpende hånd)
Har selv et lumix og er glad for det. Min mor er i midten af 50erne og
ryster ikke specielt meget.

Mvh Thomas

Fra : HKJ

Dato : 21-10-05 16:28

Thomas Smedebøl wrote:
> Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-

Ixus 50 er et udemærket kamera, MEN det har rigtig mange
indstillingsmuligheder.
Så et krav for at bruge kameraet, er at man ikke bliver skræmt af et
stort menusystem, men kan finde ud af at stille det tilbage på auto,
hvis nogen har pillet ved det (Det er ikke svært).

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-10-05 17:20

"Thomas Smedebøl"
> [...]
>
> Mit forslag er et canon ixus 50 til 2268,-
>
> Har I nogle gode forslag i det prisleje, når vi taler simple kameraer der

Hun ska sku ha et Olympus Mju, elegant, feminint
og i forskellige farver, måske en favorit farve
http://www.dpreview.com/reviews/olympusstylusv/
Min mor ville ihvertfald have valgt det, hehe. -max-