Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
I disse royale tider....
Fra : Gert Medom

Dato : 20-10-05 09:44

....vil jeg også bidrage lidt

http://www.megapixel.dk/vis/billede/366358/3//chr_X.jpg

En så fin skygge var jo svær at stå for. Statuen er den af chr. X ved siden
af Domkirken i Århus.

- Gert M.

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-10-05 09:59

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ...vil jeg også bidrage lidt
>
> http://www.megapixel.dk/vis/billede/366358/3//chr_X.jpg
>
> En så fin skygge var jo svær at stå for. Statuen er den af chr. X ved
> siden af Domkirken i Århus.

Skygger er dejlige. Jeg synes dit billede bliver meget bedre, hvis man
skærer soklen bort. Der må også beskæres et pænt stykke af toppen af
billedet. Desuden ville det nok også hjælpe lidt hvis billedet var helt
lige - med en murstensvæg som baggrund er det ikke for kønt med skævhed.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 16:47

> [...]
> billedet. Desuden ville det nok også hjælpe lidt hvis billedet var helt
> lige - med en murstensvæg som baggrund er det ikke for kønt med skævhed.

Med venlig hilsenn
> Morten Wartou

Jeg havde nu gået lidt væk så jeg havde fået noget mere af domkirken med,
samt statuen MED skygge.
Er der ikke flere billeder ?
John

Fra : Gert Medom

Dato : 20-10-05 20:06

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Med venlig hilsenn
>
> Jeg havde nu gået lidt væk så jeg havde fået noget mere af domkirken med,
> samt statuen MED skygge.
> Er der ikke flere billeder ?
> John
Det er også en mulighed, men min interesse lå i at isolere skyggen som
billede og ikke vise genstanden den kom fra. Nej jeg koncentrerede kræfterne
om den vinkling jeg syntes var relevant på det tidspunkt

/ Gert

Fra : Gert Medom

Dato : 20-10-05 20:02

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:43575c61$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Skygger er dejlige. Jeg synes dit billede bliver meget bedre, hvis man
> skærer soklen bort. Der må også beskæres et pænt stykke af toppen af

Det lyder fornuftigt. Jeg syntes dog soklen skulle med for at vise at det
var en statue. I toppen kunne der foretages en beskæring.

Desuden ville det nok også hjælpe lidt hvis billedet var helt
> lige - med en murstensvæg som baggrund er det ikke for kønt med skævhed.

Terrænet omkring domkirken er ikke plant. det sted hvorfra jeg
fotograferede
foran statuen, skråner opad mod gågaden. Selve domkirken ligger på et
andet
niveau. Derfor er det ikke nemt at få det hele lige, selvom lighed jo er
en
indiskutabel god ting, sålænge man taler foto..

/ Gert