Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Underlig fugl på foderbrættet.
Fra : Erik W.

Dato : 04-10-05 08:46

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619902

Kommentarer & positiv/negativ kritik er velkommen.

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 09:21

Erik W. wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619902
>
> Kommentarer & positiv/negativ kritik er velkommen.

Tja... situationen, lyset, farverne og skarpheden er ok, men jeg synes at
hovedmotivet hænger oppe i det vestre hjørne, prøv med en strammere
beskæring, der skal klippes en god bid i bunden og højre side...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper HVL

Dato : 04-10-05 09:53

Hey

Jeg vil give NEB ret. Hovedmotivet er "rotten" og den fylder næsten
for lidt i billedet ift. alt træet.

Fra : Erik W.

Dato : 04-10-05 16:36

> Tja... situationen, lyset, farverne og skarpheden er ok, men jeg synes at
> hovedmotivet hænger oppe i det vestre hjørne, prøv med en strammere
> beskæring, der skal klippes en god bid i bunden og højre side...

Tak for kritikken Niels.

Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:

http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg

http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis_2.jpg

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-05 16:45

Erik W. wrote:

> Tak for kritikken Niels.
>
> Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:
>
> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg

Jeg synes det har hjulpet gevaldigt, hva' synes du selv...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik W.

Dato : 04-10-05 23:05

> Jeg synes det har hjulpet gevaldigt, hva' synes du selv...?

Jah...joh... rent kompositionsmæssigt har det vundet, men det har også
mistet noget af det spektakulære.

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-05 17:06

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tak for kritikken Niels.
>
> Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:

Absolut fint billede. Meget bedre end det første du postede. Hyggeligt lille
kræ, sådan en mus. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-05 17:08

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg

Og så lige 1/6-1/7 af i bunden, så er den der.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Erik W.

Dato : 04-10-05 23:11

> Og så lige 1/6-1/7 af i bunden, så er den der.

Njah.... det kommer jo an på hvad man vil med billedet. Jeg synes, at det
ser ud som om musen kigger lidt bekymret ud over kanten. Det udtryk vil jeg
gerne understøtte ved at hæve musen lidt op i forhold til, hvor den ifølge
traditionel komposition burde være.

Mvh Erik

Fra : Michael

Dato : 04-10-05 18:06

Erik W. wrote:

> Tak for kritikken Niels.
>
> Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:
>
> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg

Et udemærket motiv. Meget bedre efter beskæring!
Mvh. Michael

Fra : Jacob

Dato : 04-10-05 20:56

> [...]
>
> Tak for kritikken Niels.
>
> Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:

modsat de flaste andre er jeg mest til
http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis_2.jpg
Har du mere af billedet til venstre og i toppen ? det vil jeg mene at den
godt kunne tåle.
Jeg mener at
http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg er lidt
for ordinært et billede af en mus. meget af den sjæl / det liv som dit
billede besider går tabt. jeg kan ikke lige begrunde hvorfor. jeg sov i
timen da vi havde om billed analyse på HTX i sin tid.

Jacob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-10-05 21:43

"Erik W."
> "Niels Riis Ebbesen"

> Tak for kritikken Niels.
>
> Jeg har lavet to ny beskæringer efter dine og andres forslag:

> [...]

Fantastisk hvad en smule beskæring kan gøre,
det er bare så meget bedre, begge versioner
er flotte. Dejligt lys og vildt flotte reflekser i
øjnene - thumbs up Erik !! -max-

Fra : Erik W.

Dato : 04-10-05 23:13

"-max-" skrev i en meddelelse

> Fantastisk hvad en smule beskæring kan gøre,
> det er bare så meget bedre, begge versioner
> er flotte. Dejligt lys og vildt flotte reflekser i
> øjnene - thumbs up Erik !! -max-

Mange tak Max

Mvh Erik.W

Fra : ksk

Dato : 04-10-05 22:29

> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis.jpg
>
> http://erik.w-foto.dk/albums/userpics/10001/apodemus_flavicollis_2.jpg
>
> Mvh Erik

ja nu er det et billede af en mus ,, før hvad det et billede af en mus på et
fod bræt ..

efter min mening så fik du kilp histori ud af billede

KsK

Fra : waal

Dato : 04-10-05 09:22

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619902
>
> Kommentarer & positiv/negativ kritik er velkommen.
>
> Mvh Erik

Det må være en variant af den vingeløse fugl med hårede fjer

Fra : pm

Dato : 04-10-05 09:27

"> > Kommentarer & positiv/negativ kritik er velkommen.

> Det må være en variant af den vingeløse fugl med hårede fjer

Nix..... Det er DEN.......fint billede ellers

PM

Fra : ab©

Dato : 04-10-05 11:33

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Nix..... Det er DEN.......fint billede ellers

Ja, det havde været rigeligt uden skyggen for neden og ende-brædtet til
højre.

- Havde kræet haft en anden farve, havde jeg troet at der var tale om en
mus-vit. Men det er da altid noget, at der ikke er tale om en fugl omgivet
af en kedelig vandflade eller lufthav.

ab (-c:)

Fra : Ole Sahl

Dato : 04-10-05 13:41

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1619902
>
> Kommentarer & positiv/negativ kritik er velkommen.
>
> Mvh Erik

Jeg kan godt lide at man får en fornemmelse af at gnaveren er fanget et sted
hvor den absolut ikke burde være.

Helt perfekt havde det været hvis man kunne se at den var ved at spise
fuglenes mad.

Jeg ved godt at de fleste gerne vil have hovedmotivet i højre side af
billedet. Syntes dog at det er en af de gode ting ved at fotografere, nemlig
at der er plads til at gøre tingene på en anderledes måde.

Mvh. Ole Sahl
www.olesahl.dk

Fra : ab©

Dato : 04-10-05 20:19

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at de fleste gerne vil have hovedmotivet i højre side af
> billedet. ...

Den er da nok ny - hvorfor skulle den ene side være anderledes end den anden

ab (-c:)

Fra : Ole Sahl

Dato : 04-10-05 22:14

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da nok ny - hvorfor skulle den ene side være anderledes end den
> anden
>
> ab (-c:)
Det er vel et spørgsmål om øjets måde at opfange et budskab på. Selv om vi
læser fra venstre mod højre så ses billeder ofte fra højre mod venstre.
Sådan lærte jeg det da engang i folkeskolen. Jeg har dog ikke brugt tid på
at finde min læres påstand på skrift.

Mvh. Ole Sahl
www.olesahl.dk