Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Automatisk (næsten) scanning af bille
Fra : COZ

Dato : 03-10-05 13:02

Jeg har behov for at indscanne et stort antal billeder.
Er det ikke mulig at køre et slags "batch-job" således at billederne
bare skal stoppes i og trykke "ok"?
De er alle i samme størelse. Opløsning mv. skal bare være det samme...

Har prøvet at lede efter nogle programmer som kan dette, men uden hjælp...

/C

Fra : Max

Dato : 03-10-05 13:18

Hej

> Er det ikke mulig at køre et slags "batch-job" således at billederne
> bare skal stoppes i og trykke "ok"?

Det klare min Epson scanner i samarbejde med PS.

Mvh Max

Fra : COZ

Dato : 03-10-05 13:50

Max wrote:
> Hej

> Det klare min Epson scanner i samarbejde med PS.
>
> Mvh Max

Jeg har prøvet med det udstyr som jeg har (HP 5550c) men man kan vist ikke.
Når man scanner, scanner man til et grafikprogram, som så benytter
producentens komponent til den egenglige scanning.
Hvis producentens komponent ikke kan... hvad gør man så?

Eller har jeg misforstået noget?
/C

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-05 14:01

> [...]
> producentens komponent til den egenglige scanning.
> Hvis producentens komponent ikke kan... hvad gør man så?

Ja det tror jeg. Når man scanner, scanner man til et program som max også
siger. Det vil sige du scanner et billede og derefter popper det op i
programmet, så scanner du det næste og så videre, når du så er færdig så
gemmer du allesammen til en destiantion på computeren med det valgte
filformat.

Mvh
Simon

Fra : waal

Dato : 03-10-05 14:54

"COZ" <dffgd@dgkjhgf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> producentens komponent til den egenglige scanning.
> Hvis producentens komponent ikke kan... hvad gør man så?

Hvis jeg lukker min skanner op fra PS(E2) så kan jeg blot gemme de enkelte
skanninger i en dertil oprettet mappe og behandle dem senere.

Michael

Fra : s.v.nielsen

Dato : 03-10-05 17:08

COZ wrote:

> [...]
> De er alle i samme størelse. Opløsning mv. skal bare være det samme...
>
> Har prøvet at lede efter nogle programmer som kan dette, men uden

Check her: VueScan http://www.hamrick.com/

Fremragende program til scanning fra mere end 400 scanners og 185
digital camera raw files
Det har også mulighed for batch scanning

hej

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : COZ

Dato : 06-10-05 10:10

s.v.nielsen wrote:

> [...]
>
> Fremragende program til scanning fra mere end 400 scanners og 185
> digital camera raw files
> Det har også mulighed for batch scanning

Det ser godt ud!
Desværre virker det ikke til min scanner...
Findes der andre ligende?

/C