Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus 500
Fra : strandbech@gmail.com

Dato : 01-10-05 21:29

Hej.

Er blevet lidt utilfreds med mit kamera. Den laver billederne slørede
utroligt let. så man skal koncentrere sig om at holde det stille når
man tager billeder? Kan det være rigtigt? jeg ville jo mene at det var
"idiot" sikkert, og at når man for det meste betjener det med en
hånd, måtte være en form for anti-ryst funktion! kan dette
indstilles på kameraet? eller findes der ikke sådan en funktion?

Pft.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 01-10-05 22:03

strandbech@gmail.com wrote:
> [...]
> hånd, måtte være en form for anti-ryst funktion! kan dette
> indstilles på kameraet? eller findes der ikke sådan en funktion?

Der er ingen anti-ryste funktion.
Men hvis du fx. ved et uheld har låst ISO til 50 eller 100, kan du godt
opleve mange rystede billeder.. Prøv at sætte ISO til "auto" eller brug
et fuldautomatisk program. Eller tænd for lyset :)

Hvis det ikke hjælper, må du jo skifte dit lommekamera ud med et som har
et større objektiv. ;)

Mvh Thomas

Fra : LIV

Dato : 02-10-05 12:36

strandbech@gmail.com wrote:
> [...]
> hånd, måtte være en form for anti-ryst funktion! kan dette
> indstilles på kameraet? eller findes der ikke sådan en funktion?

Det er svært at holde et kamera roligt og samtidigt knipse med en hånd.
Hvorfor holder du ikke med begge hænder?

Ellers må du have fat i et kamera med Image Stability.

Fra : strandbech@gmail.com

Dato : 02-10-05 13:21

Har også overvejet at skille mig af med det. Kunne i komme med forslag
til andre lommekamera'er, som kan det jeg ønsker? hvad med feks. de
lidt nyere Canon ixus 40/50? alle forslag er velkomne

Pft.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-10-05 18:06

wrote:

> Har også overvejet at skille mig af med det. Kunne i komme med
> forslag til andre lommekamera'er, som kan det jeg ønsker? hvad med
> feks. de lidt nyere Canon ixus 40/50?

Ixus har ikke anti-rystefunktion. De vil ikke afhjælpe dit problem.

Vil du undgå de rystede billeder kan du

- Holde kameraet stille
- Få et kamera med optik, der lukker mere lys ind (svært, når vi
snakker lommekameraer)
- Få et kamera, der kan gå op til højere ISO uden alt for meget støj
(svært, når vi snakker lommekameraer, men FujiFilm F10 er et bud)
- Få et kamera med optisk billedstabilisering (f.eks. Panasonic FX7,
FX9 eller LX1)
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/