Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Guide til Photoshop?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 27-09-05 14:33

Efterbehandling af et billede på computeren er (næsten) lige så vigtigt, som
det at tage selve billedet.

Jeg kan i gruppen se diverse gloser som "curves", "levels" og "USM" brugt -
jeg går ud fra, at vi evt. snakker Photoshop.

Hvor finder jeg den bedste guide på nettet/håndkøb til at efterbehandle
billeder, så de kommer til at tage sig lidt mere præsentable ud?

Mvh.

Mads

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-09-05 14:47

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor finder jeg den bedste guide på nettet/håndkøb til at
> efterbehandle billeder, så de kommer til at tage sig lidt mere
> præsentable ud?

Der findes udmærkede "billighæfter" på bl.a. posthuset, der omhandler
fotoredigering med Photoshop. Derudover vil jeg anbefale dig at købe
månedbladet Digitalfoto (www.magasinet-digitalfoto.dk), der i hvert nummer
har en grundlæggende Photoshop-skole med tilhørende CD, hvor forskellige
emner tages op.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Brizz

Dato : 27-09-05 15:22

Jens Bruun wrote:
> [...]
> har en grundlæggende Photoshop-skole med tilhørende CD, hvor forskellige

Rigtig godt blad og hvis du vil give lidt mere og få MEGET mere så køber
du http://www.totaltraining.com/prod/adobe/photoshopcs.asp?mscsid=
Vildt godt og lærerigt!

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : per

Dato : 05-10-05 13:33

Brizz wrote:
> Rigtig godt blad og hvis du vil give lidt mere og få MEGET mere så
> køber du
> http://www.totaltraining.com/prod/adobe/photoshopcs.asp?mscsid= Vildt
> godt og lærerigt!
300$ = 2000 kr - lidt mere ??

Fra : Niels Kristian Bech ~

Dato : 27-09-05 15:27

Fra : Max

Dato : 27-09-05 15:48

Hej Mads

> Hvor finder jeg den bedste guide på nettet/håndkøb til at efterbehandle
> billeder, så de kommer til at tage sig lidt mere præsentable ud?

Jeg har et hæfte fra IDG der hedder "Adobe Photoshop 5.5
- lær det selv". Det må du da gerne få hvis du vil have det,
mail mig en postadresse, så sender jeg det til dig.

Mvh Max