Hjælp, jeg kan ikke få mit nye Asus geforc~
Fra : Devast8or

Dato : 10-01-01 17:44

Hejsa,

Jeg har lige fået mit nye Asus V7700 GeForce 2 GTS m. 32 DDR RAM men kan
ikke få det til at virke ordentligt. Hver gang jeg starter Windows (jeg
kører 98 SE) kommer der en alert om at den ikke kan finde mit voodoo2 kort
(det jeg havde før) og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg prøvede
at sætte mine to gamle kort i og fjerne voodoo2 kortet i hardware profiles,
og derefter skifte 2D kortet (et ET6100 2.25MB ram) til Standard VGA som der
står i manualen, og derefter sætte GeForce kortet i igen og installere det,
men alerten kommer stadig frem. Jeg kan ikke køre nogle spil uden at den
crasher (har prøvet en del forskellige indstillinger i Counter-Strike, og
Diablo II's video test crashede, har ikke prøvet at køre spillet). Hvis der
er nogle der kan hjælpe mig ville jeg blive meget glad da det ellers er
spildte penge :(

Devast8or

--
--------- MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ---------
Click here if you're interested:

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-01 18:13

Hej igen,

glemte lige at sige min computer crasher temmelig tit med GeForce kortet i.
Det tager for det meste 5-20 minutter før den crasher, så nu sætter jeg det
gamle i igen indtil jeg finder ud af hvad jeg skal gøre ved det her.

Devast8or

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-01-01 18:29

> Diablo II's video test crashede, har ikke prøvet at køre spillet). Hvis
der
> er nogle der kan hjælpe mig ville jeg blive meget glad da det ellers er
> spildte penge :(

Det er da aldrig spilte penge! Hvornår har du sidst formateret? Hvis det er
længe siden, så skynd dig at gøre det ingen. Så har du en "ren" Windows og
ingen problemer med det gamle Voodoo.

> [...]
> Click here if you're interested:
> http://www.UniqueSurf.com/default.asp?rid=Devast8or
> (it's easy to cheat 'em, e-mail me for more info :)

Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Kolding, DK
volcane@mail.dk
ICQ # 124 309 67

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-01 19:13

Det tænkte jeg også på at gøre men jeg ville gerne undgå det så jeg ikke
skal til at installere alle mine programmer om igen. Men hvis der ikke er
andet at gøre så er valget jo ikke så svært. Jeg venter dog til efter d. 17
da jeg skal eksamen, vil ikke tage nogle chancer :)

Devast8or

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-01-01 19:11

Skriv mere om dit system.

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 10-01-01 19:53

Dit geforce kort crasher enten fordi din strømforsygning er for lille jeg
anbefaler 300watt men det er dog set virke med mindre.

Det kan også være dit bundkort der enten er instillet forkert mht agp eller
også har du ali chipset som ikke virker så godt med nvidia.

prøv at checke

www.geforcefaq.com der er mange gode tips.

start din pc i fejlsikret tilstand og slet alle skærmkort i
enhedshåndteringen. og sørg også for at slette alt hvad du kan finde med
voodoo her.

jeg mener at man kan slette voodoo driveren med tilføj fjern programmer gør
også det.

du skal sørge for at dine spil ikke bruger 3dfx glide men i steddet direct
3D eller open gl, da dit nye GF kort ikke understøtter glide.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen
http://www.tinusnielsen.com

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 11-01-01 03:41

Mit Ultra kort kører med zip problemer med en 235Watt PSU og et Asus V7700
bruger kun 8 Watt så det er nok ikke der problemet ligger.
Jeg tror også at en omformatering vil hjælpe.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Devast8or

Dato : 11-01-01 17:56

Du siger at dit kort kører med zip problemer. hvad er det? hvordan kan det
være at det ikke er ved strømforsyningen problemet ligger, hvis du kører med
en 235 Watt strømforsyning og du har problemer?
btw. Jeg har fundet ud af hvilken strømforsyning jeg har, det er en 230
Watt.

Devast8or

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 11-01-01 18:38

zip er ligmed 0 problemer. =)
Derfor er det ikke strømforsyningen.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Devast8or

Dato : 11-01-01 20:37

ah, på den måde :)

Har også fået mit kort til at virke nu. Jeg fik en ven der har mere forstand
på det til at hjælpe mig. Men jeg blev desværre nødt til at sætte farten på
min CPU ned 374 :/ men nu virker det da.

Devast8or

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 11-01-01 09:49

Hej

> [...]
eller
> også har du ali chipset som ikke virker så godt med nvidia.

Hvor indstiller man AGP....... har set noget ala AGP et eller andet i
bios'en og har sat den til 128 = halvdelen af rammen, men når jeg spiller
kører det a H. til... billedet flimrer for vildt.

/kristian

Fra : Devast8or

Dato : 11-01-01 17:48

Er det AGP Aperture frame (hedder den vist i min BIOS) du hentyder til? min
står til 64, er det for lidt? eller for meget?

Devast8or

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 14-01-01 18:27

Hej

> Er det AGP Aperture frame (hedder den vist i min BIOS) du hentyder til?
min
> står til 64, er det for lidt? eller for meget?
Har læst et sted at den skalvære ½ af din ram.....
Fandt i øvrigt ud af at det var kortet den var galt med, inde til
rep/ombytning.... håber at få den i morgen igen

/Kristian

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 14-01-01 19:50

"Devast8or" <Devast8or@systembl.dk> skrev i en meddelelse
> Er det AGP Aperture frame (hedder den vist i min BIOS) du hentyder til?
min
> står til 64, er det for lidt? eller for meget?

Det jeg mener med at instille AGP er at man kan i hvertfald på mit BK (a7v)
instille flere ting mht til agp.

bla 2X eller 4X hastighed osv.

Hvis bare en instilling er forkert så kan maksinen gå ned!

for at få den optimale instilling henviser jeg igen til www.geforcefaq.com

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen
http://www.tinusnielsen.com

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-01 21:09

Abit BH6 motherboard (Intel BX chipset IIRC) m. Celeron 300A overclocked til
450
128 MB RAM
IBM 30GB HD
CL Lydkort
win98SE
Strømforsyningen har jeg ingen ide om hvad er. kan jeg se det nogle steder?

Devast8or

Fra : lLaggi

Dato : 11-01-01 10:10

hvilken skærm har du
kan den trække de fps..?
hvilken opløsning bruger du..?

lLaggi

Fra : Devast8or

Dato : 11-01-01 17:47

det er en ny Hitachi CM643ET, og den kan sagtens trække det antal hz jeg
kører (85 så vidt jeg husker). Jeg kører 1024*768.
Iøvrigt har jeg set hvad min strømforyning. den er desværre kun på 230 Watt,
er det for lidt eller skal jeg købe en ny strømforsyning (eller nyt tower) ?

Devast8or

Fra : Ejvind Toft

Dato : 12-01-01 09:34

Ang. de AGP aperture et eller andet så plejer de standard at stå til 64, men
generelt anbefalet er ens grafikkort ram x 2. Det vil sige min GeForce 256
m/32 mb ddr ram da står den bios indstilling til 64. Hvis i har 64 mb ram på
grafikkort nogen af jer vil jeg anbfale jer at prøve 128.

--

->> S O U L W A L K E R <<-

?