Tzarens kurer
Fra : KJN

Dato : 08-06-01 19:27

For ca. 20-25 år siden gik der over DR (der var jo ikke andre) en
serie der hed noget i retning af "Tzarens Kurer"
Er der nogen der erindrer dette og kan disse i så fald fortælle mig,
hvem der havde lavet tittelmelodien?

Fra : Ole Alm

Dato : 08-06-01 20:45

"KJN" <aarhu@hotmail.com> wrote in message news:3b211793.7977692@sunsite.auc.dk...
> [...]
> serie der hed noget i retning af "Tzarens Kurer"
> Er der nogen der erindrer dette og kan disse i så fald fortælle mig,

Kan meget svagt huske den omkring juletid - var der ikke altid dengang en eller anden "stor" serie
mellem jul og nytår?! Men kan det være denne her?! http://us.imdb.com/Credits?0074024

mvh Ole

Fra : lhs

Dato : 08-06-01 20:55

"Ole Alm" <oma@et.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
eller anden "stor" serie
> mellem jul og nytår?! Men kan det være denne her?!

Hej

Det er lige netop Michel Strogof, med noget nært genialt film musik af
Vladimir Cosma. Hans tema til ditto er nærmest på højde med James Bond
temaet eller Indiana Jones temaet i genkedelighed.

Lars HS

Fra : KJN

Dato : 08-06-01 23:27

On Fri, 8 Jun 2001 21:55:22 +0200, "lhs" <shane@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Vladimir Cosma. Hans tema til ditto er nærmest på højde med James Bond
>temaet eller Indiana Jones temaet i genkedelighed.

Hey... Tak for hjælpen. Ingen af de utallige personer jeg hidtil har
talt med, har anet hvad jeg mente.
(har endnu ikke set på linket da STOFA åbenbart fumler med teknikken)

Fra : KJN

Dato : 09-06-01 00:07

> [...]

>Vladimir Cosma. Hans tema til ditto er nærmest på højde med James Bond
>temaet eller Indiana Jones temaet i genkedelighed.

Jo! Det er den... Den er næsten som jeg husker den (jeg var ca. 4 år
da serien gik) Jeg sidder netop og lytter til min "lånte" mp3-fil fra
audioxalaxy.com
Takker ydmygt!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-06-01 08:47

> [...]

> Jo! Det er den... Den er næsten som jeg husker den (jeg var ca. 4 år
> da serien gik) Jeg sidder netop og lytter til min "lånte" mp3-fil fra

Kunne du ikke poste den i dk.binaer.musik eller sende et link til
audiogalaxy?

Du må også gerne sende den til mig på mail. Jeg er ret interesseret i
filmmusik
og elsker et godt theme. Jeg husker godt Zarens Kurér fra de gode gamle
monopoldage.

Mark

Fra : KJN

Dato : 11-06-01 23:17

On Fri, 08 Jun 2001 23:07:26 GMT, aarhu@hotmail.com (KJN) wrote:

> [...]
Ups jeg kom lige til at slette et indlæg i denne tråd det troede jeg
ikke at dette prog. kunne

Musikken kan findes på:
http://www.audiogalaxy.com download "satelite" og installer
programmet.

Herefter søges på "michel strogof" eller bare "strogof"
eller på "vladimir cosma" - han har lavet en del filmmusik.