Editor med alt tingel-tangel
Fra : Soren Kuula

Dato : 08-10-05 04:09

Hejsa,

Jeg så engang et kodeeksempel fra Sun med en editor komplet med menuer
og undo/redo og alt det almindelige implementeret .. nu kan jeg ikke
finde det, og java editor .. er ret umuligt at google på.

Ved nogen hvad det hed -- og kom det ikke sammen med NetBeans?

MVH
Søren

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-10-05 10:26

Soren Kuula wrote:
> Ved nogen hvad det hed -- og kom det ikke sammen med NetBeans?

Sun ONE eller Eclipse?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-10-05 10:41

On Sat, 08 Oct 2005 05:09:24 +0200, Soren Kuula wrote:

> [...]
> det, og java editor .. er ret umuligt at google på.
>
> Ved nogen hvad det hed -- og kom det ikke sammen med NetBeans?
Så må det være en ældre version. Den findes ikke i hverken 4.0. 4.1
eller 5.0 af Netbeans. Ej heller i nogen 3.x version af Eclipse. Måske
det har været i Sun Studio eller IBM's Websphere.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-10-05 16:30

Soren Kuula wrote:

> [...]
> finde det, og java editor .. er ret umuligt at google på.
>
> Ved nogen hvad det hed -- og kom det ikke sammen med NetBeans?

Kunne det være
http://help.eclipse.org/help30/index.jsp?topic=/org.eclipse.platform.doc.isv/samples/org.eclipse.ui.examples.javaeditor/doc-html/ui_javaeditor_ex.html

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Soren Kuula

Dato : 09-10-05 17:29

Jonathan Stein wrote:

> Kunne det være
> http://help.eclipse.org/help30/index.jsp?topic=/org.eclipse.platform.doc.isv/samples/org.eclipse.ui.examples.javaeditor/doc-html/ui_javaeditor_ex.html

Ikke helt -- det var en standalone ting, ikke en Eclipse (SWT??) ting.

Men hvis nogin kender en open source Java editorkomponent med de
almindeligste ting (copy, paste, search, replace, load, save)... saa vil
jeg gerne lige hoere om den. Det er XML jeg skal redigere i.

MVH
Soren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-10-05 17:58

Soren Kuula <dongfang@dongfang.dk> writes:

> Men hvis nogin kender en open source Java editorkomponent med de
> almindeligste ting (copy, paste, search, replace, load, save)... saa
> vil jeg gerne lige hoere om den. Det er XML jeg skal redigere i.

Hvad præcis skal den bruges til?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 10-10-05 10:31

On Sun, 09 Oct 2005 18:28:57 +0200, Soren Kuula <dongfang@dongfang.dk>
wrote:

> [...]
> almindeligste ting (copy, paste, search, replace, load, save)... saa vil
> jeg gerne lige hoere om den. Det er XML jeg skal redigere i.

Kan JEdit måske bruges?

http://www.jedit.org/

Martin

Fra : Thrane

Dato : 10-10-05 23:56

Soren Kuula wrote:

> [...]
> almindeligste ting (copy, paste, search, replace, load, save)... saa vil
> jeg gerne lige hoere om den. Det er XML jeg skal redigere i.

... det lyder næsten som om du leder efter notepad, hvad med 'vi' eller
'nano' til *nix - de har da i det mindste syntax highlighting.

Jeg har nu svært ved at se hvorfor du ikke vil bruge eclipse - OK den
har tendens til at blive voldsom tung, hvis man har en stor call-stack i
debug mode. Men det er nu et dejligt værktøj.

Det kan godt være det er mig der ikke læser, hvad du skriver, det helt
rigtig, men Eclipse er altså open source - bare hvis du var i tvivl. Det
er godtnok ikke længe siden jeg hørte det blive omtalt som "an IBM
umping ground" men det er altså OS.

- hvis det ikke hjælper, kunne du så ikke fortælle lidt mere om hvad
editoren skal bruges til?

mvh Claus Thrane

Fra : Thrane

Dato : 11-10-05 00:00

Thrane wrote:

> [...]
> umping ground" men det er altså OS.
>
> - hvis det ikke hjælper, kunne du så ikke fortælle lidt mere om hvad

hmm .. skal lige høre her efter mit smarte indlæg her, er det et editor
modul til en java applikation du mangler? ..

- Thrane

Fra : Soren Kuula

Dato : 12-10-05 00:03

Hejsa

> hmm .. skal lige høre her efter mit smarte indlæg her, er det et editor
> modul til en java applikation du mangler? ..

Helt rigtigt!

Jeg gider ikke at fifle med at lave menuer, UndoManagers og alt det
trivielle, som brugere dog forventer at en editor har, og jeg vil gerne
laane mig til koden til en god og paen editor.

Det er XML jeg skal skrive i den, ikke Java source, og alle specielle
XML features laver jeg selv (og de bliver meget specielle :)

MVH
Soren