OS X 10.4.2 og shares på WinXP Pro - ik
Fra : Bruno

Dato : 27-10-05 22:02

Jeg har flere gange oplevet hvordan at min Mac ikke opdager ændringer
som sker på PC'en, sidder jeg eksempelvis på PC'en og omdøber en fil så
opdager Mac'en det ikke før jeg afbryder forbindelsen (Eject) og
reetablere den.

Det burde ske automatisk eller i det mindste burde man kunne lave en
refresh, sådan som man kan med F5 på PC'erne.

Det sker også at når jeg vil forbinde mig til PC'en at Mac'en slet ikke
kan se den dvs. maskinen kommer ikke frem under Network, uantaget at
intet jeg kan komme på er ændret siden det virkede sidst og prøver jeg
lidt senere går det ok.

Både Mac og PC er opdateret med alle service packs osv. Begge kører med
Firewall slået til, den i OS for Mac'en vedkommende og ZoneAlarm på
PC'en, og de er selvfølgelig sat op til ikke at lukke hinanden ude
(efter min bedste evne). Jeg styrer forøvrigt ofte PC'en vha VNC, men
det synes ikke at havde noget og sige.

Virker det bare dårligt med Mac<->PC eller er det min konfiguration på
en eller anden måde?

Og hvordan forøvrigt med af udbyde en mappe eller et drev på min Mini,
så man kan tilslutte sig fra PC'en?

Sikkert banale spørgsmål, så et bud på et godt sted og læse om hvordan
man lever godt med en Mac som primært PC bruger er velkommen.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-10-05 22:37

Bruno skrev:

> Det burde ske automatisk eller i det mindste burde man kunne
> lave en refresh, sådan som man kan med F5 på PC'erne.

Det er efter min mening det absolut største irritationsmoment ved
OS X og det er mig en gåde, at det ikke er løst i 10.4. Altså det
faktum, at den ikke opdager ændringer i mapper før man lukker dem
og åbner dem igen, og at man heller ikke har en mulighed for
refresh.

Jeg er også grumme træt af, at man er pisket til at klikke på
skrivebordet får at få det til at vise en fil, som man lige har
gemt på det, men det er vel også fordi, at OS X ikke kan fatte,
at der er sket ændringer før skrivebordet bliver "genaktiveret".

--
Hilsen
Madsen