iTunes og "Just for you"
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-05 22:56

Med iTunes 6 er der en beta-version af en funktion, der hedder "Just for
you". Her får man anbefalet musik på baggrund af, hvad man tidligere har
købt. Det meste, jeg får anbefalet aner jeg ikke, hvad er. Noget af det
er endda lidt komisk:

Du har købt: På kanten af småt brændbart.
Vi anbefaler: Get behind me Satan.

Ud over, at der måske kan være visse ligheder mellem Helvede og en
forbrændingsanstalt, så har jeg svært ved at se de musikalske ligheder
mellem TV-2 og The White Stripes, som jeg aldrig nogensinde har hørt om
før.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-05 23:15

> [...]
> forbrændingsanstalt, så har jeg svært ved at se de musikalske ligheder
> mellem TV-2 og The White Stripes, som jeg aldrig nogensinde har hørt om

Det er faktisk sjov læsning:

Du købte: A Lifetime
Vi anbefaler: Getting Away With Murder

Du købte: Friværdi
Vi anbefaler: Back home

Altså hjem, hus, kreditforening, friværdi. Forstår I?

Jeg skal nok også til at stramme mig lidt an. Jeg er nemlig blevet
anbefalet Aquarius med Aqua. Der er også et nummer med Dirch Passer i
listen uden begrundelser. Det er da i orden, men jeg forstår ikke,
hvorfor det er der. Dirch Passer står også under genren "pop", hvilket
vel er lidt komisk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-10-05 04:44

Jeg har lidt svært ved at se nogen klar linie i de forslag jeg har fået:

You own: Ummagumma
We recommend: Lis Sørensen

You own: Wish You Were Here
We recommend: Tju Bang Chokolademand

Og da de så desuden også anbefalede mig at købe nogle numre jeg allerede
havde købt, blev jeg træt af den dilletantforestilling og slog den fra.

De seneste par gange jeg har været forbi, var muligheden for at slå den
til igen i øvrigt forsvundet.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-05 18:55

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Og da de så desuden også anbefalede mig at købe nogle numre jeg allerede
> havde købt, blev jeg træt af den dilletantforestilling og slog den fra.

Hvis man allerede har nummeret, så skal man angive det. På den måde
bliver systemet endnu bedre til at vælge egnede numre til en. Det var i
hvert fald tanken. Jeg har spekuleret på, hvordan numrene udvælges. Det
må vel være svært at få en computer til at gøre det. Har der siddet
nogen mennesker og tastet oplysninger om alle numre ind? Det har da
været lidt af et arbejde. Og der skal jo helst være nogle danskere med.
Ellers ved de jo ikke, at Tju Bang Chokolademand er et stykke musik for
børn.

> De seneste par gange jeg har været forbi, var muligheden for at slå den
> til igen i øvrigt forsvundet.

Jeg synes også, den kommer og går. Først ærgrede jeg mig over, at det
var endnu en ting, vi ikke havde fået her udenfor USA. Jeg ville jo
gerne se, hvad det var. Så dukkede den op, og jeg kiggede lidt på den.
Nu er den væk igen, og jeg har ikke slået den fra noget sted. Jeg anede
faktisk ikke, at man kunne. Men det er jo en beta, så måske bliver den
trukket tilbage en gang imellem for at blive justeret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 26-10-05 19:34

Henrik Münster wrote:
> [...]
> været lidt af et arbejde. Og der skal jo helst være nogle danskere med.
> Ellers ved de jo ikke, at Tju Bang Chokolademand er et stykke musik for

En automatisk måde at udvælge numre på kunne være ud fra andres køb,
altså folk som har købt samme musik som dig, og også har købt det
anbefalede nummer.

/Andreas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-05 20:02

Andreas Kleist Svendsen <andreaskleist@gmail.com> wrote:

> En automatisk måde at udvælge numre på kunne være ud fra andres køb,
> altså folk som har købt samme musik som dig, og også har købt det
> anbefalede nummer.

Det ser man tit hos internetbutikker, men virker det? Som en i
cykelgruppen engang skrev, så havde han set på en racercykel til kr.
45.000,- hos Bikebuster. Det undrede ham, at der stod, at kunder, der
havde købt den, også havde købt en racercykel af en anden model til kr.
40.000,-. Bevares, det kan da være, der er nogle cykelfanatiske
mangemillionærer, der gerne vil have en cykel til hver dag i ugen. Men
det er vel ikke så sandsynligt. Ellers har du sikkert ret. Det vil være
umuligt at lave en database med musiknumre, der tiltaler de samme. Det
kan jo dårligt lade sig gøre at placere musikken i de rigtige genrer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-10-05 21:34

> Du har købt: På kanten af småt brændbart.
> Vi anbefaler: Get behind me Satan.

Jeg fik denne her:

You bought: Friværdi
We recommend: Robyn