Hvorfor ser Mail beskeder mærkelige ud på
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 12-10-05 09:17

Jeg anvender den seneste version af Mail sammen med 10.4.2. Når nogen
modtager post fra mig på en PC, bliver en del af tegnene mærkelige!

1. Det viser sig kun, når jeg anvender RTF-format.
2. PC-brugeren kan få det til at se rigtigt ud ved at slå funktionen
"Anvend altid standard tegnsæt til indkomne mails" (Europæisk Windows
eller ISO) til.
3. Jeg er næsten sikker på, at problemet ikke fandtes under 10.3.x.

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at Mail efter overgangen til Tiger er
begyndt at anvende et forkert tegnsæt, men hvordan kan man ændre det?

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-10-05 21:31

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-10-05 10:55

Stig Leerbeck skrev:

> Jeg anvender den seneste version af Mail sammen med 10.4.2. Når nogen
> modtager post fra mig på en PC, bliver en del af tegnene mærkelige!

Mærkeligt.

> Jeg har stærkt på fornemmelsen, at Mail efter overgangen til Tiger er
> begyndt at anvende et forkert tegnsæt,

Prøv at se i kilden til en afsendt simpel e-mail, fx bare en med teksten
ÆØÅ. Hvilket tegnsæt henvises der til i kilden?

Jeg kan se, at min Mail sender med ISO-8859-1, hvis den kan, men ellers
bruger utf-8. Kan det være noget med, at du har fx en signatur med et
tegn, der ikke er i ISO-8859-1? O.k. - bare et vildt gæt.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-10-05 21:28

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> bruger utf-8. Kan det være noget med, at du har fx en signatur med et
> tegn, der ikke er i ISO-8859-1? O.k. - bare et vildt gæt.

delsp=yes;
format=flowed

Clever idea! MEN Det ser da vel rigtigt nok ud!?!

Jeg har ikke noget bemærkelsesværdigt i min signatur.

Jeg skal nok lave nogle flere tests.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-10-05 15:12

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Jeg anvender den seneste version af Mail sammen med 10.4.2. Når nogen
> modtager post fra mig på en PC, bliver en del af tegnene mærkelige!

Jeg har oplevet noget lign. (OSX10.3). Eneste der løste problemet var,
at jeg gik væk fra RTF og over til ren tekst.
Der er det eneste bud jeg kan komme med.
Normalt har man sikkert heller ikke behov for RTF.
--
Steen
http://isteen.blogspot.com