Pismo 400 booter ikke efte HD udskiftning
Fra : fjerndette

Dato : 11-10-05 18:09

Hej gruppemedlemmer.

Har brug for lidt hjælp.

Jeg har skiftet HD i min Pismo 400 FireWire i dag, men nu maskinen vil
ikke starte. (Har dobbelchecket stikforbindelser etc.)

Prøvede at starte den på 10.3 system-CD fra externt firewire CD-drev
(det interne drev er stået af for længe siden...), men der sker intet
udover, at den grønne lampe i CD-drevet blinker.
Jeg kan tænde/slukke CD-drevet fra Pismo'ens startknap, så der skulle
være forbindelse fra Pismoen til CD-drevet.

Hvor kan fejlen ligge, hvad har jeg gjort forkert?

Vgst
Kristian Stange

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-05 18:32

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> [...]
> være forbindelse fra Pismoen til CD-drevet.
>
> Hvor kan fejlen ligge, hvad har jeg gjort forkert?

Står jumperne på harddisken rigtigt? Jeg havde engang problemer efter at
have skiftet harddisk i en iMac. Den var stillet som slave fra
fabrikken, men når det er computerens eneste harddisk skal den stå som
master.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : fjerndette

Dato : 11-10-05 18:42

Henrik Münster wrote:

> [...]
> have skiftet harddisk i en iMac. Den var stillet som slave fra
> fabrikken, men når det er computerens eneste harddisk skal den stå som

Maskinen skulle vel kunne starte alligevel bare på CD'en?
Der er simpelthen ingen startlyd overhovedet.

Kristian Stange

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-10-05 18:48

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> Maskinen skulle vel kunne starte alligevel bare på CD'en?
> Der er simpelthen ingen startlyd overhovedet.

Har du opdateret Firmware?

Fra : fjerndette

Dato : 11-10-05 18:55

Axel Hammerschmidt wrote:

> Har du opdateret Firmware?

Den kører (kørte...) med nyeste.
Kristian Stange

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-10-05 19:22

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> Den kører (kørte...) med nyeste.

Og ingen bong-bong ved opstart? Har du prøvet at forsigtigt trykke Reset
knappen bag på PB'en, under dækslet?

Her er lidt om det fra Setting up your PowerBook
(0340930APowerBooks.PDF) fra Apples hjemmeside. Sidste råd siger du skal
prøve at fjerne HDD'en igen og se om det hjælper.

Fra : fjerndette

Dato : 11-10-05 19:47

Axel Hammerschmidt wrote:

> Og ingen bong-bong ved opstart? Har du prøvet at forsigtigt trykke Reset
> knappen bag på PB'en, under dækslet?
Ja

> Her er lidt om det fra Setting up your PowerBook
> (0340930APowerBooks.PDF) fra Apples hjemmeside. Sidste råd siger du skal
> prøve at fjerne HDD'en igen og se om det hjælper.
Har sat den oprindelige HD i igen, og Pismo'en er stadig helt død...

....klip...

Har osse været herinde at kigge..

Jeg er lidt! i vildrede; har aldrig i alle mine MAC-år oplevet noget
lignende, og dette er ikke den første HD, jeg har udskiftet.

Stort suk...

Kristian Stange

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 12-10-05 07:10

> [...]
>
> Jeg er lidt! i vildrede; har aldrig i alle mine MAC-år oplevet noget
> lignende, og dette er ikke den første HD, jeg har udskiftet.

hej Kristian
nu ikke så nedtrykt, det skal nu nok lykkes at få den op at køre igen,
men kontakt mig privat på mail hvis du har mulighed for at komme forbi
med den.
www.maccph.dk

--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-10-05 18:52

On Tue, 11 Oct 2005 19:09:05 +0200, fjerndette wrote:

> Hvor kan fejlen ligge, hvad har jeg gjort forkert?

Har du set efter om RAM'en stadigvæk sidder fast?
--
MVH
osv...

Fra : fjerndette

Dato : 11-10-05 19:00

Frank E. N. Stein wrote:

> Har du set efter om RAM'en stadigvæk sidder fast?

Ja.
Kristian Stange

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-10-05 12:28

On Tue, 11 Oct 2005 19:59:36 +0200, fjerndette wrote:

> Ja.

Ok. Kan du boote den i Open Firmware?
--
MVH
osv...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-10-05 20:21

Hej Kristian

Har du checket, at bundkortet ikke har 'løftet' sig i bare den ene af
siderne? - Prøv meget forsigtigt at mærke efter, om det sidder helt fast
i soklen. - Oplevede selv det samme på en PB 190, da der skulle sættes
mere RAM i.

mvh. Erik Richard

fjerndette wrote:

> Ja.

KMLDenmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-10-05 21:56

> [...]

> være forbindelse fra Pismoen til CD-drevet.
>
> Hvor kan fejlen ligge, hvad har jeg gjort forkert?

Jeg havde akkurat samme fejl som dig, da jeg satte ekstra RAM i min
Pismo.
Dengang skyldtes det at jeg ikke havde fået trykket processorkortet helt
på plads.
Det kræver et hårdere tryk end man/jeg umiddelbart tror...
Håber det hjælper, ellers kan Erik Skovgaard her fra gruppen måske
hjælpe...han kan næsten skile og samle en Pismo med bind for øjnene...

/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net