Mit superdrive er død!
Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 30-09-05 10:40

Hej
Mit superdrive (pioneer 104) i min Imac G4/8oo ser ud til at være
stået af i svinget. Det brænder stadig alm. cd og rw's, men når jeg
brænder DVDer, får jeg altid enten hardware error eller verifikations
fejl. Det er også meget langsomt, hvis jeg skal kopiere fra en DVD.
Jeg har søgt lidt om emnet og nogle har haft gode erfaringer med at
åbne drevet og rense det grundigt,-jeg har prøvet med div. renseCDer,
men det er åbenbart ikke nok Det er temmeligt besværligt at komme
til drevet (varmeledende pasta og hvad ved jeg). Er det besværet
værd, og kan man overhovedet komme til linsen, når jeg har fået det
ud af min Imac. Evt. forslag til et nyt eksternt eller internt drev
modtages også med kyshånd.

Venlig hilsen
Mogens

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-09-05 21:16

mogenshansen@save2web.dk <mogenshansen@save2web.dk> wrote:

> Evt. forslag til et nyt eksternt eller internt drev
> modtages også med kyshånd.

Hva' med Pioneers nyeste aftapning, hvad det så end må hedde. Personligt
synes jeg et internt drev er at foretrække. Desuden spiller de fleste af
Apples programmer der kan brænde bedst sammen med interne drev. Kig evt.
på hardwarebase hos www.xlr8yourmac.com for at finde brugererfaringer
mht. diverse drev.

--
Mvh Martin

Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 01-10-05 10:34

takker
Jeg tror jeg køber et NEC ND-3540A 16x DVD+-RW , det ser ud til at
kunne klare det hele.
vh