DBD-mysql
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 12-09-05 07:20

Jeg er (stadig) ved at installere http://www.bestpractical.com/rt/
Tigeren, og nu har jeg fået installeret alle Perl moduler med undtagelse
af DBD-mysql
(http://search.cpan.org/~capttofu/DBD-mysql-3.0002/lib/DBD/mysql.pm).

Der findes mange tips ved en google søgning, men jeg har ikke haft held
med nogen af løsningsforslagene endnu.

Er der nogen af jer andre, som har fundet løsningen?

Konkret får jeg at vide, at mysql_config ikke kan findes, når jeg kører
sudo perl makefile.pl. Men jf. google søgningerne skulle dette ikke være
den egenlige årsag til fejlen, men deriomod nogle forkerte indstillinger
i mysql_config. Problemet skulle være OS X specifikt.

PS: Nogen, der ved hvilken port cpan bruger til at hente moduler?
Forventede ikke det var relevant, men jeg kunne først få den til at
finde kilderne efter jeg åbnede alle porte i min router.

/JD

Fra : jaydeedk@gmail.com

Dato : 12-09-05 18:34

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-09-05 18:49

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> writes:

> PS: Nogen, der ved hvilken port cpan bruger til at hente moduler?
> Forventede ikke det var relevant, men jeg kunne først få den til at
> finde kilderne efter jeg åbnede alle porte i min router.

Jeg har flere gange haft problemer med cpan når jeg sidder bag en
firewall. Jeg har dog ikke prøvet på min Mac, der har jeg vist hidtil
kunne nøjes med darwinports.

Men prøv enten at lave en fil i dit hjemkatalog der hedder .wgetrc og
indeholder følgende linje:

passive_ftp = on

eller også prøv at skrive følgende i din prompt før du bruger CPAN:

export FTPMODE=active

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-09-05 10:02

> Men prøv enten at lave en fil i dit hjemkatalog der hedder .wgetrc og
> indeholder følgende linje:

Jeg tror der var gået rimeligt meget ged i mine Perl moduler, så jeg
reinstallerede lige klienten.

Men nu kan cpan ikke finde nogen af modulerne, når jeg prøver at hente dem.
Jeg har prøvet begge dine råd samt åbnet alle porte. Men den kan stadig ikke
finde kilderne. Jeg har prøvet alle danske kilder.

Nogen ideer til hvad jeg gør galt?

/JD