Ny HDD / og Ram.
Fra : Bent

Dato : 28-10-05 19:05

Jeg har købt en ny HDD som skal fungere som slave på min PC.
Selve montering osv forløb glat, da jeg startede Win XP op kom den og
fortalte at der var fundet ny Hardware, så langt så godt, jeg går så ind i
kontrolpanet/computeradministration/diskhåndtering, og ser at der står den
som disk 1 og er ikke initializeret, Windows har ikke givet den et
drevbogstav, står som disk 1. Og nu aner jeg ikke hvad jeg skal foretage mig
videre, er der nogen der kan give en forklaring for Dummy's.

PS: i Enheds håndtering står den fint opført og fortæller at denne enhed
fungerer korrekt..

--

Mvh Bent M.

Fra : Nico de Jong

Dato : 28-10-05 19:16

"Bent" <bom@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> videre, er der nogen der kan give en forklaring for Dummy's.

Den kan kun få et drevbogstav når disken har fået en partition. Bagefter
skal den formatteres. Nu har jeg ikke XP, så nærmere kan jeg ikke komme
det.

Nico

Fra : Bent

Dato : 28-10-05 19:20

> Den kan kun få et drevbogstav når disken har fået en partition. Bagefter
> skal den formatteres. Nu har jeg ikke XP, så nærmere kan jeg ikke komme
> det.
>
> Nico

Hej Nico.

Ok, tak for det, jeg glemte at fortælle før at i diskhåndtering står den som
ikke allokeret !! Håber at andre kommer ind her med lidt tips Please :))

Bent

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-10-05 21:16

> Ok, tak for det, jeg glemte at fortælle før at i diskhåndtering står den
> som ikke allokeret !! Håber at andre kommer ind her med lidt tips Please
> :))

Du har fundet det rigtige sted. Du skal bare højreklikke på den, så får du
mulighed for at komme videre.
Først skal du partitionere den og derefter skal du formattere den. Men
formattering får du automatisk tilbudt når du har partitioneret den.
Men kodeordet er "højreklik".

Kurt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-10-05 19:16

"Bent" <bom@skovparknet.dk> crashed Echelon writing

> Windows har ikke givet den et
> drevbogstav, står som disk 1. Og nu aner jeg ikke hvad jeg skal
> foretage mig videre, er der nogen der kan give en forklaring for
> Dummy's.

Partitionere og formatere

Højreklik Denne Computer->Administrér->Disk håndtering

--
Bjarke Andersen

Fra : MN

Dato : 28-10-05 19:53

"Bent" <bom@skovparknet.dk> wrote in message
> [...]
> mig videre, er der nogen der kan give en forklaring for Dummy's.
>
> PS: i Enheds håndtering står den fint opført og fortæller at denne enhed

Du kan da prøve at skrive "ny disk" i windows hjælp.

I min engelske kommer der en udmærket vejledning.

Mogens

Fra : Bent

Dato : 29-10-05 07:46

Tusind tak til alle for hjælpen, jeg har fået den til at køre, jeg gjorde
som anbefalet og pludselig var den der :) Det pudsige er bare at jeg
mente at jeg havde højreklikket ! Og så gik der panik i foretagendet :)
Og så begynder tanken om at lortet ikke virkede at strejfe en, nå men
hvorom alting er så må jeg jo ikke have højreklikket .. Så alt i orden nu
tror jeg.
Så tak for det gutter....

Bent M