USB fordeler (1-til-2 eller 1-til-4)
Fra : Joh

Dato : 27-10-05 11:41

Jeg har kun én USB port i min docking station og kunne godt tænke mig mindst
to. Kan man få en lille smart USB hub, hvor man sætter et stik ind i USB
porten på min docking station og så man kan tilslutte 2 eller 4 enheder til
denne dims? Det skal ikke være et indstikskort til min laptop og det skal
heller ikke være nogen stor boks til bordet, som kræver strøm.

Fra : anders.boegh@jubii.d~

Dato : 27-10-05 13:26
Fra : Joh

Dato : 27-10-05 13:33

> Med 2 port usb 2.0
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=614621726&n=496908102&pn=1048179375

Ahh.. præcist hvad der skulle til - tak for det

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-10-05 14:28

Joh wrote:

> Ahh.. præcist hvad der skulle til - tak for det

Overvej om det ikke er federe at købe en 4 ports... Med denne får du én
ekstra port, med en 4ports får du 3 ekstra porte... der re ik den store
prisforskel

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Joh

Dato : 27-10-05 15:05

> Overvej om det ikke er federe at købe en 4 ports... Med denne får du én
> ekstra port, med en 4ports får du 3 ekstra porte... der re ik den store
> prisforskel

Hvis den er magen til, så er det selvfølgelig det smareste, men spørgsmålet
er vel også om én USB port kan trække strøm til 4 USB enheder?

Fra : Asle Bjerva

Dato : 27-10-05 13:29

"Joh" <12121324234sgh@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> og det skal heller ikke være nogen stor boks til bordet, som kræver strøm.

Ja det finnes.
De fleste datatilbehørsforretninger har det. Vanligvis finnes 2 4 6 eller 8
porter, men 6 og 8 porter krever som regel ekstern strømforsyning.
Det er ikke alle maskiner som leverer nok strøm på USB porten til å drive
mange porter på USB Huben, så det kan hende du må ha en ekstern
strømforsyning. Dette avhenger også av hva slags utstyr du tilknytter.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Jan Jensen

Dato : 27-10-05 16:35

her er en lille smart sag til billige penge, 4 porte , har selv en dog er
den kun usb 1,1

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 28-10-05 18:49

"Joh" <12121324234sgh@hotmail.com> wrote:

> [...]
>denne dims? Det skal ikke være et indstikskort til min laptop og det skal
>heller ikke være nogen stor boks til bordet, som kræver strøm.

Er også god. Mec en lille fastmonteret ledning og usb 2.0.

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Joh

Dato : 31-10-05 10:53

> Er også god. Mec en lille fastmonteret ledning og usb 2.0.

Den ser fin ud og den ser ud til, at en ikke kræver strømforsyning, så det
er godt.
Jeg er i mellemtiden blevet i tvivl om én USB port kan strømføde 4 USB
devices?

Fra : Rado

Dato : 02-11-05 16:02

On Thu, 27 Oct 2005 12:40:47 +0200, "Joh" <12121324234sgh@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>denne dims? Det skal ikke være et indstikskort til min laptop og det skal
>heller ikke være nogen stor boks til bordet, som kræver strøm.

Aldi har en lille smart 4 ports fra næste onsdag (9/11)

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_45/OFF07.HTM

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.