Problemer med 3Com switch der slukker
Fra : Jacob Olsen

Dato : 27-10-05 08:44

Kan nogen give en forklaring på hvorfor en basestack3, 3com 4228g slukker
efter 5 min.

Der sidder 2 stk 24ports switche sammenkoblet. Men den ene slukker altid
efter ca. 5 min. Også selv om man hele tiden sætter en sprit ny switch på.
Det kan man så prøve et par gange, hvorfor man så må sige sig selv, at 3 nye
ikke hele tiden kan være defekte.

Kan det skyldes spænding fra en af de 40 arbejdspladsér computere, som måske
ikke er jordet og laver differential spænding. Det har virket perfekt i et
år, men lige nu driller det.

Selv hvis man bytter de 2 switche om, så vil det altid være den på den samme
plads der slukker. Stømkabler er selvfølgelig udskiftet.

Fra : Nicolai

Dato : 27-10-05 09:34

> Kan nogen give en forklaring på hvorfor en basestack3, 3com 4228g slukker
> efter 5 min.

Prøv netvaerk grppen :)

Fra : Jacob Olsen

Dato : 27-10-05 11:39

Det er hardware, så jeg prøver også her

Fra : Hans

Dato : 27-10-05 13:18

Jacob Olsen wrote:
> [...]
>
> Selv hvis man bytter de 2 switche om, så vil det altid være den på
> den samme plads der slukker. Stømkabler er selvfølgelig udskiftet.

Du er selv inde på en mulig årsag. Der er ikke andet at gøre end at pille
patchkabler ud indtil du har fundet synderen.

Hans