Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Omlæg flexlån til hvad?
Fra : SMC

Dato : 30-10-05 15:07

Jeg står som mange andre overfor omlæg af vores flexlån. Jeg overvejer at få
fast rente, da jeg tror renten vil stige i de nærmeste år.
Nu er spørgsmålet:
Skal jeg lægge om til et fastforrentet 10-års lån eller ændre flexlånet om
til et 10-års flexlån???
At ændre flexlånet koster 500,- (hos RKD), mens omlægningen til et
fastforrentet koster meget mere.
Men hvad sker der økonomisk set, hvis vi sælger huset om 2-4 år?
PS Vi ændrer det til et 10-års flexlån med fast ydelse (og flydende løbetid)

På forhånd tak
Finn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-05 16:41

In article <4364d378$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, SMC wrote:
> [...]
> fastforrentet koster meget mere.
> Men hvad sker der økonomisk set, hvis vi sælger huset om 2-4 år?

Obligationerne er inkonvertible, så du skal ud at købe de underliggende
obligationer. Som jeg har forstået det, så udstedes der obligationer der
efter 1, 2,3 4, 5 ... 10 år. så der er lidt kurtage. Derudover, så er der
en smule ekstra "straf" for at opsige et inkonvertibelt lån. Det kan du
oplyses om i banken. Det kan være det er 0,5% ekstra.

Men det er sandsynligvis bedre at spare omlægningen nu, men jeg er ikke
sikker. Få banken til at regne på det.

> PS Vi ændrer det til et 10-års flexlån med fast ydelse (og flydende løbetid)

Hvis renten er fast, så flyder der ikke noget.