opsætning af webspeed
Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-10-05 13:41

Hejsa,

Min ikke særlig it-kyndige søster har bestilt webspeed og på min anbefaling
valgt hun "gør-det-selv" installation ... jeg mente ikke der var nogen grund
til at betale en mand 600 kroner for at komme og sætte et stik i væggen. Det
regnede jeg med at min søster godt kunne finde ud af. Nuvel - det kan hun
sgu ikke. Hun siger, at der står noget i manualen om at man skal fjerne
isoleringen omkring kablet ...

Derfor: Er der nogen der har en guide til opsætning af webspeed? Så kan jeg
nemlig guide hende over telefonen i stedet for at suse den halve landsdel
rundt for sætte hendes stik sammen på den rigtige måde.

ras

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 13:48

rasmus carlsen skriver:

> Derfor: Er der nogen der har en guide til opsætning af webspeed? Så kan jeg
> nemlig guide hende over telefonen i stedet for at suse den halve landsdel
> rundt for sætte hendes stik sammen på den rigtige måde.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd&_nfls=false

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-10-05 13:59

> http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd&_nfls=false

- jo jo ... den har jeg set. Men der står jo (naturligvis) ikke hvordan man
forbinder diverse ting. Min søster siger, at kablet der følger med IKKE
passer i antennestikket i væggen, men at der står noget om at man skal
fjerne isoleringen ... det er der lorten ligger og lugter. Det er en
beskrivelse af hardwreinstallationen, jeg leder efter.

ras

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 14:05

rasmus carlsen skriver:

> [...]
> fjerne isoleringen ... det er der lorten ligger og lugter. Det er en
> beskrivelse af hardwreinstallationen, jeg leder efter.

Er den ikke i brochurer og vejledning til antennekabel ?

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Jim

Dato : 30-10-05 15:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Er den ikke i brochurer og vejledning til antennekabel ?
>
> Klaus

Har hun fået et f-con skue stik med som skal sætte på antenne kablet ?
som dette: http://www.netto-sat.dk/category.7.article.57

--
/Jim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-05 14:13

rasmus carlsen skrev:

>Min søster siger, at kablet der følger med IKKE passer i antennestikket i
>væggen,

hmm, der skal da normalt en lille boks uden på antennestikket i væggen, da
stikket i væggen normalt kun har tv og radio. på den boks kommer der så
der hvor hun skal sætte stikket til webspeed i, da der med den boks er 3
udtag mod de 2 tidligere udtag.

mht. kabler og webspeed, så har webspeed en minimal guide på
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_brochurer&_nfls=false
(vejledning til antennekabel)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-10-05 15:57

> [...]
> stikket i væggen normalt kun har tv og radio. på den boks kommer der så
> der hvor hun skal sætte stikket til webspeed i, da der med den boks er 3

- heh ... jeg havde spurgt om der var andre ting i kassen (og det var der
ikke forsikrede min søster - men det var der nu). Nu er dimserne forbundet,
men der er sgu ikke hul igennem. Er der en særlig opsætning på pc'en man
skal orden når det er webspeed og ikke en god gammeldags adsl?

ras

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-05 16:04

rasmus carlsen skrev:

> Nu er dimserne forbundet, men der er sgu ikke hul igennem.

Hvordan lyser "pærerne" i modemmet ?
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P54011

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-10-05 17:01

> Hvordan lyser "pærerne" i modemmet ?
> http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P54011

- nu lyser de alle grønt og der er hul igennem. Modemet skulle nok bare lige
vænne sig til de nye omgivelser ;.)

tak for hjælpen allesammen

ras

Fra : Jens G

Dato : 30-10-05 16:15

On Sun, 30 Oct 2005 15:56:32 +0100, "rasmus carlsen"
<rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>men der er sgu ikke hul igennem. Er der en særlig opsætning på pc'en man
>skal orden når det er webspeed og ikke en god gammeldags adsl?

Hvordan lyser de forskellige lamper på modemet?

Power, Receive, Send og Online skal være tændt.
PC/Activity skal blinke.
Standby skal være slukket.

Hvis man ikke forbinder via router, bør man så få det til at virke ved
at først tænde for kabelmodemet.
Når det så er startet op og har forbundet sig, tænder man PC'en og
starter en browser. Så mener jeg der skal komme en registreringsside
frem.

Ellers er der jo Webspeed support på 80804020.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Sune

Dato : 30-10-05 14:17

On Sun, 30 Oct 2005 13:59:24 +0100, "rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> Min søster siger, at kablet der følger med IKKE
>passer i antennestikket i væggen

Jeg fik et tungt 'stykke jern' med jeg skulle sætte over de 2 (tv+radio) nuværende stik.

Pludselig havde jeg så 3 stik!

Mvh
Sune

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-10-05 14:23

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> posting:

>- jo jo ... den har jeg set. Men der står jo (naturligvis) ikke hvordan man
>forbinder diverse ting. Min søster siger, at kablet der følger med IKKE
>passer i antennestikket i væggen, men at der står noget om at man skal

Har hun 2 stik eller 3 stik i sin væg? Hvis der er 2 stik er de til
radio og tv. Der skulle gerne i pakken, hun har modtaget, medfølge
en lille "boks" til at sætte ind i disse to stik således, at hun får
3 stik. 1 til tv, 1 til radio og 1 til internet.

>fjerne isoleringen ... det er der lorten ligger og lugter. Det er en
>beskrivelse af hardwreinstallationen, jeg leder efter.

Er det ikke, hvis ledningen er for lang, og man ønsker at forkorte
den? Jeg bemærkede også godt, der stod noget ang. dette, da jeg for
ikke så længe siden fik webspeed. Jeg gad dog ikke at forkorte
ledningen, selvom den var 1-2 meter for lang.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/blog/show.dml/47460 ==-

Fra : Sune

Dato : 30-10-05 14:15

On Sun, 30 Oct 2005 13:40:42 +0100, "rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> Hun siger, at der står noget i manualen om at man skal fjerne
>isoleringen omkring kablet ...

Det gør der vist også, samme sted der vist også står at det KUN skal gøres hvis kablet skal
forkortes.

>Derfor: Er der nogen der har en guide til opsætning af webspeed?

Måske skal hun læse manualen igen?

Mvh
Sune