TDC´s elendige newsserver ?
Fra : 6r0k4fd@ofir.dk

Dato : 30-10-05 12:11

Skal man som TDC kunde finde sig i at TDC spolerer samtlige binære
newsgrupper med multipart filer, således at de sikrer sig at ingen
downloader dem, fordi filerne er ubrugelige ?

De begyndte de på for et års tid siden, og det er pisse irriterende.
Hvad helvede rager det Jer TDC hvad jeg bruger nettet til til ?

Fuck ad helvede til med Jeres løftede pegefinger - nettet er frit og
skal forblive frit.

Og fuck Jeres snifning, logning og udspionering for magthaverne !

Fra : Hauge

Dato : 30-10-05 12:30

6r0k4fd@ofir.dk wrote:
> Skal man som TDC kunde finde sig i at TDC spolerer samtlige binære
> newsgrupper med multipart filer, således at de sikrer sig at ingen
> downloader dem, fordi filerne er ubrugelige ?

De bestemmer jo selv hvad de vil have på deres servere.

> De begyndte de på for et års tid siden, og det er pisse irriterende.
> Hvad helvede rager det Jer TDC hvad jeg bruger nettet til til ?

Det rager dem hvad de selv bruger deres servere til.

> Fuck ad helvede til med Jeres løftede pegefinger - nettet er frit og
> skal forblive frit.

Nåja, du kan da selv fuck'e alt det du vil.

> Og fuck Jeres snifning, logning og udspionering for magthaverne !

Jeg tror vist at det er dig der sniffer for meget..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051030112751@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : PØLLE

Dato : 30-10-05 12:41

Hauge - tænk over dit sprogbrug, dette fortæller meget om dig selv.
Det er kun for at hjælpe dig, jeg skriver dette, så du ikke frastøder
personer, som måske kunne hjælpe.
Er du lige glad med, hvad andre tænker om dig, vil jeg sige, at det er synd
for dig.

PØLLE

Fra : Hauge

Dato : 30-10-05 13:00

Hej Pølle

PØLLE wrote:
> Hauge - tænk over dit sprogbrug, dette fortæller meget om dig selv.

Det gør det måske, men nu svarer jeg normalt folk på samme måde som de selv
spørger..

> Det er kun for at hjælpe dig, jeg skriver dette, så du ikke frastøder
> personer, som måske kunne hjælpe.

Det tror jeg faktisk at spørgeren selv fik ødelagt. 2 gange "fuck" i et
indlæg på 10 linjer, gør normalt ikke at der er ret mange seriøse der gider
give et seriøst svar.

> Er du lige glad med, hvad andre tænker om dig, vil jeg sige, at det
> er synd for dig.

Reelt er grupperne ikke et sted hvor jeg forsøger at få folk til at synes om
mig, det er for sent, men jeg svarer de folk ordenligt, der selv kan
fremføre et spørgsmål eller mening på en "normal" måde.

Jeg synes vi skal hoppe over i dk.admin.netikette, da den her snak ikke
hører til her, dette indlæg er i begge grupper, men svar kommer i netikette.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051030115745@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 13:06

6r0k4fd@ofir.dk skriver:

> Skal man som TDC kunde finde sig i at TDC spolerer samtlige binære
> newsgrupper med multipart filer, således at de sikrer sig at ingen
> downloader dem, fordi filerne er ubrugelige ?

Gør de ?
Er det bevidst ?

Du kan da bare skifte udbyder - det er et frit land. Prøv eksempelvis
sonofon. Deres newsserver er nede 2 ud af 7 dage om ugen.

> Hvad helvede rager det Jer TDC hvad jeg bruger nettet til til ?

Intet og de er da totalt ligeglade !

> Og fuck Jeres snifning, logning og udspionering for magthaverne !

Selv om man er paranoid kan man godt være forfulgt ?

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-05 09:24

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> Gør de ?
> Er det bevidst ?

Ja det tror jeg faktisk, jeg har eksperimenteret med at gå bagom deres
tilgængelige nyhedsgrupper og ind i de grupper de helt lukkede for noget
tid siden, så er filerne hele
Sært ikke?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Christian Laursen

Dato : 31-10-05 11:10

http://en.wikipedia.org/wiki/Tinfoil_hat

--
Christian Laursen

Fra : ¤

Dato : 31-10-05 17:48

On 31 Oct 2005 11:09:56 +0100, Christian Laursen <xi@borderworlds.dk>
wrote:

>http://en.wikipedia.org/wiki/Tinfoil_hat

"gå bagom" ? Hvad mener du med det ?
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-05 19:19

¤ <¤@image.dk> skrev:

> "gå bagom" ? Hvad mener du med det ?

Bruge message id til at finde de artikler man evt. skal bruge, og det
kan man bla. i programmet Newsplex.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-05 19:25

http://web.syr.edu/~bamilcza/Wallpaper/surprise%20-%20800x600.JPG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-05 06:34

Henning Lund skriver:

> Ja det tror jeg faktisk, jeg har eksperimenteret med at gå bagom deres
> tilgængelige nyhedsgrupper og ind i de grupper de helt lukkede for noget
> tid siden, så er filerne hele
> Sært ikke?

Både og, er det ikke 48 timers reglen du også bypasser på den måde ?

Helt ærligt har jeg svært ved at tro at nogen skal sætte et filter op
der bevidst laver incompletes. Så er det sku ad langt lettere at finde
de 10 grupper med mest trafik og lukke for dem....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-05 15:46

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> Både og, er det ikke 48 timers reglen du også bypasser på den måde ?

Det ved jeg faktisk ikke, jeg har ikke rodet med det et stykke tid, så
jeg er ikke klar over om 48 timers reglen også omgåes, men man kan fiske
meget complete binært snask den vej på de grupper som blev udelukket da
TDC var ved at brænde næsen.

> Helt ærligt har jeg svært ved at tro at nogen skal sætte et filter op
> der bevidst laver incompletes. Så er det sku ad langt lettere at finde
> de 10 grupper med mest trafik og lukke for dem....

Måske det er for at begrænse trafikken på serveren? Det ser da sært ud
at mange andre servere som f.eks den lille gratis biggulp ikke lider af
incompletnes?

Det er gået strengt tilbage for TDC´s, først satte de farten ned, så
bagefter er alt incomplete.

Og ja jeg ved godt at det bare er en service at TDC driver en newsserver

Fra : Lars G

Dato : 01-11-05 18:54

Henning Lund wrote:

> Og ja jeg ved godt at det bare er en service at TDC driver en newsserver

Når man "praler" med der er adgang til nyhedsgrupper.

Har man da bare at levere !!

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/pdf/informationsbrochure.pdf
News
Adgang til 37.000 nyhedsgrupper, hvor du kan finde information om alt mellem
himmel og jord. Du kan få svar på spørgsmål i nyhedsgrupperne.
På tdc.dk/kundeservice kan du klikke på “Mail & Tjenester” og læse om news - og
hvordan du bliver koblet på.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-11-05 19:10

Lars G skrev:

>Adgang til 37.000 nyhedsgrupper, hvor du kan finde information om alt
>mellem
>himmel og jord.

Det passer da også, da der er 37.646 grupper på dtext som _ikke_ er den
binære server.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 01-11-05 19:13

Lars G wrote:
> Når man "praler" med der er adgang til nyhedsgrupper.

Ja adgang.. Og hvad har binær med nyheder at gøre?

> Adgang til 37.000 nyhedsgrupper, hvor du kan finde information om alt
> mellem himmel og jord. Du kan få svar på spørgsmål i nyhedsgrupperne.

Og binær har intet med ovenstående at gøre.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051101181054@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-05 22:37

Henning Lund skriver:

> Det er gået strengt tilbage for TDC´s, først satte de farten ned, så
> bagefter er alt incomplete.
>
> Og ja jeg ved godt at det bare er en service at TDC driver en newsserver

Som sonofon ?

Læs mine erfaringer her: http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Jeg tror at de peerer med TDC, _alt_ er incomplete på deres newsserver
(når den er oppe). Selv indlæg jeg sender forsvinder ud i det blå....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-05 22:51

Henning Lund skriver:

> Måske det er for at begrænse trafikken på serveren? Det ser da sært ud
> at mange andre servere som f.eks den lille gratis biggulp ikke lider af
> incompletnes?

Til gengæld lider de af for få linjer ind.....

Jeg bruger den til en binær togruppe når news.sonofon.dk er nede, men
får ofte en fejlmeddelelse om for mange brugere på 1 gang.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-05 10:49

> [...]

> Jeg bruger den til en binær togruppe når news.sonofon.dk er nede, men
> får ofte en fejlmeddelelse om for mange brugere på 1 gang.

Ja jeg har tiltider brugt den når jeg skulle have fat i nogle billeder
fra f.eks binaer.motor gruppen der efter kort tid bliver over sidste
salgsdag hos TDC, med lidt tålmodighed kan biggulp godt bruges, jeg
tager hatten af for at Mike gider bruge tiden på at køre den gratis
service, at man så skal vente lidt, må man så affinde sig med.
Alternativt er newsplex og deres server.ini, så er man egentlig ret godt
kørende med gratis servere, den opgiver ikke i utide og der kan opnåes
en rigtig god fart når de fleste af serverne er online.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-11-05 14:19

Henning Lund skriver:

> Alternativt er newsplex og deres server.ini, så er man egentlig ret godt
> kørende med gratis servere, den opgiver ikke i utide og der kan opnåes
> en rigtig god fart når de fleste af serverne er online.

Kan man evt få en lille "intro" i de forskellige servere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-05 18:40

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> Kan man evt få en lille "intro" i de forskellige servere ?

Kig herind,

der ligger en server.ini fil til Newsplex hvor de gratis servere føres,
den opdateres løbende.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-11-05 17:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Jeg tror at de peerer med TDC, _alt_ er incomplete på deres newsserver
> (når den er oppe). Selv indlæg jeg sender forsvinder ud i det blå....

Du kan da bare skifte udbyder hvis du er utilfreds.

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-05 10:26

Carl Drud skriver:

> Du kan da bare skifte udbyder hvis du er utilfreds.

Næh. Firmaet bestemmer, hvilken udbyder jeg har.

Ellers skal jeg jo selv til at betale....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Carl Drud

Dato : 03-11-05 18:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Næh. Firmaet bestemmer, hvilken udbyder jeg har.
>
> Ellers skal jeg jo selv til at betale....

Nu var det blot dit eget forslag fra tidligere i tråden, jeg havde
tilladt mig at bruge.

Men virker Dotsrc.org ikke OK? Hvis du vil have binære grupper må du
købe eller leve med det du har.

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-05 14:34

Carl Drud skriver:

> Nu var det blot dit eget forslag fra tidligere i tråden, jeg havde
> tilladt mig at bruge.

Helt i orden.

> Men virker Dotsrc.org ikke OK? Hvis du vil have binære grupper må du
> købe eller leve med det du har.

Ind til videre lever jeg med sunsite som sekundær server. Men det piner
mig at skal huske brugernavn password hver gang. Måske jeg snart skal
have mig en nyere klient ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe