Clear Wire trådløs internetforb.
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 28-10-05 15:34

Der annonceres meget i denne tid med kampagnetilbud på etablering af trådløs
internetforbindelse "Clear Wire". - Det lyder også som et godt tilbud, men
er der nogen, der har erfaring allerede nu?? Eksempelvis koster det 199 kr.
mdl. for en 512/256-forbindelse. - Dertil kommer en engangsudgift på 1000
kr. til en boks.

Mvh
Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-10-05 18:36

Erik Kirkeby wrote:

> koster det 199 kr. mdl. for en 512/256-forbindelse. - Dertil kommer en
> engangsudgift på 1000 kr. til en boks.

har en bekendt der tester det.. det virker rent faktisk, men jeg glæder mig
mest til pcmcia kortet...

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : f00ge

Dato : 28-10-05 20:45

Hvor kan man læse mere om det?
Hvor bliver det tilbudt?

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 28-10-05 21:12

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote in news:43627fb8$0$46998
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvor kan man læse mere om det?
> Hvor bliver det tilbudt?

Du kan læse om det på http://www.clearwire.dk, hvor du også kan se priser
samt hvor det tilbydes henne.

mvh
Lars Christensen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 28-10-05 21:41

On 28 Oct 2005 22:12:15 +0200, "Lars L. Christensen"
<lars_christesen@ieee.org> wrote:

>Du kan læse om det på http://www.clearwire.dk, hvor du også kan se priser
>samt hvor det tilbydes henne.

Er jeg den eneste der undrer sig over de konsekvent staver forkert til
WiMAX? Siden Danske Telecom, som ClearWire er en division af, også
staver det forkert kan det vel næppe tilskrives en trykfejl?

/Jesper

Fra : Martin Schou

Dato : 28-10-05 22:51

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> wrote in message

> Er jeg den eneste der undrer sig over de konsekvent staver forkert til
> WiMAX? Siden Danske Telecom, som ClearWire er en division af, også
> staver det forkert kan det vel næppe tilskrives en trykfejl?

Sikkert fordi det netop ikke er WiMAX. Men noget der ligner til forveksling.
Martin

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 28-10-05 23:03

Martin Schou wrote:
> Sikkert fordi det netop ikke er WiMAX. Men noget der ligner til forveksling.
> Martin

Præcist - i og med at standarden ikke er vedtaget kan de jo dårligt
referere til den :)

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : TBC

Dato : 28-10-05 23:46

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Præcist - i og med at standarden ikke er vedtaget kan de jo dårligt
> referere til den :)

Jeg sidder og tænker. Hvor god/"stabil" er en sådan trådløs forbindelse hvad
angår IP-telefoni og pakketab?

Jeg tænker specifikt på at forbindelse 256/128 til små 99 kr/md, jo er en
hastighed og en pris som kunne se oplagt ud til IP-telefoni.

Men hvordan ville UDP pakkerne klare sig i det trådløse netværk?

TBC

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 29-10-05 00:45

TBC wrote:
> Men hvordan ville UDP pakkerne klare sig i det trådløse netværk?
>
> TBC

Jeg mener at huske at radiobaserede transaktioner er omtrendt lige så
hurtige som kobberbaserede. Men kan ikke sige jeg er sikker ?!?

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : skeptisk

Dato : 29-10-05 06:37

Langt inde i bestillingsformaliteterne når man frem til Forbrugervilkår og
betingelser som fylder 6 sider i printet form.
Det er rystende læsning. I de første 6 md har kunden ingen rettigheder. Du
har bare at betale selvom det slet ikke virker. Senere har du en måneds
opsigelse.
Der står bl.a. at man kun får den nominelle hastighed hvis man er tæt på en
sendemast. Desuden har de ret til at spærre for IPtelefoni .
Teknikkere arbejder kun ma-fre, 8-16

Kort sagt : man skal være parat til at tabe 1600kr hvis man
vil prøve denne spændende ny teknik.

Fra : Jens G

Dato : 29-10-05 08:21

On Sat, 29 Oct 2005 07:37:24 +0200, "skeptisk" <ingen@fup.dk> wrote:

>Der står bl.a. at man kun får den nominelle hastighed hvis man er tæt på en
>sendemast. Desuden har de ret til at spærre for IPtelefoni .

De vil selv udbyde IP-telefoni, og til det får de vel brug for
båndbredden? Men det er et klart minus for dem, hvis de ikke tillader
at bruge andre IP-telefoniudbydere end dem selv.

>Teknikkere arbejder kun ma-fre, 8-16

Sådan er det mange steder. Men hvis kunderne bliver magtfulde nok,
ændrer sådan noget sig, hvis de vil overleve på markedet.

>Kort sagt : man skal være parat til at tabe 1600kr hvis man
>vil prøve denne spændende ny teknik.

Derudover er det begrænset hvor meget båndbredde der kan hives ud af
den slags forbindelser. Jo mere båndbredde der skal ud i luften, jo
højere frekvenser skal der til. Og med højere frekvenser falder
rækkevidden.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : F.Larsen

Dato : 12-11-05 14:49

"skeptisk" <ingen@fup.dk> wrote in message
> [...]
> har bare at betale selvom det slet ikke virker. Senere har du en måneds

Har du en link til vilkår ?

--
Flemming

Fra : _paul

Dato : 13-11-05 08:03

Der er ikke noget rystende i at Clearwire i starten ikke vil give 100%
garanti for at det altid virker optimalt.
Det er lidt som med radio og TV. Du skal betale licens selvom du har sne på
skærmen.....

Men Clearwire burde fortælle lidt om hvad kunderne kan gøre for at forbedre
signalkvaliteten. For eks. med en udendørs antenne.
Som de markedsfører sig nu får man indtryk af at de ikke har tjek på
forholdene i udkanten af dækningsområdet.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 31-10-05 13:11

On Sat, 29 Oct 2005 00:02:41 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

>Præcist - i og med at standarden ikke er vedtaget kan de jo dårligt
>referere til den :)

Er det noget du kan uddybe? Al information jeg kan finde omtaler WiMAX
som værende IEEE 802.16 standarden vedtaget i seneste revision i 2004.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wimax#Standards
http://www.wimaxforum.org/technology

/Jesper

Fra : Jens G

Dato : 29-10-05 08:10

On Fri, 28 Oct 2005 20:40:39 GMT, Jesper Juul-Mortensen
<na@na.invalid> wrote:

>Er jeg den eneste der undrer sig over de konsekvent staver forkert til
>WiMAX? Siden Danske Telecom, som ClearWire er en division af, også
>staver det forkert kan det vel næppe tilskrives en trykfejl?

Jeg var på et tidspunkt til et præsentationsmøde om
bredbåndsløsninger, hvor også Danske Telecom deltog, der fortalte
sælgeren at Danske Telecom ejer navnet WiMAXX, men det er WiMAX