Søger at script der tager et "billede" af ~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-10-05 13:41

Hejsa

Jeg har brugt dette udmærket program til at tage et billede af en side, hvor
jeg har url'en: http://www.pixel-technology.com/freeware/url2bmp/english/

Nu kunne jeg godt tænke mig at lave side, hvor man kan taste en url ind, og
så gemme et billede af en side på serveren. Nogle ideer?

mvh Frank

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-05 14:08

On 2005-10-27, Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> wrote:
> [...]
>
> Nu kunne jeg godt tænke mig at lave side, hvor man kan taste en url
> ind, og så gemme et billede af en side på serveren. Nogle ideer?

Det er ikke noget du kan gøre umiddelbart med PHP. Hvis du har et stykke
eksternt software - som f.eks. det du nævner, kan du dog fra PHP kalde
det eksterne software og bagefter behandle uddata fra programmet.

- Jacob Atzen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-10-05 15:22

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke noget du kan gøre umiddelbart med PHP. Hvis du har et stykke
> eksternt software - som f.eks. det du nævner, kan du dog fra PHP kalde
> det eksterne software og bagefter behandle uddata fra programmet.

Ok. Nogen der så har et forslag til et program, der kan køres på et
webhotel? (Har man i det hele taget rettigheder til det på et alm.
webhotel?)

mvh Frank

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-05 15:44

Frank K. Jensen skrev:

> Ok. Nogen der så har et forslag til et program, der kan køres på et
> webhotel? (Har man i det hele taget rettigheder til det på et alm.
> webhotel?)

Hvorfor er det vigtigt at det kører på serveren?

--
Bertel

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-10-05 20:03

> Hvorfor er det vigtigt at det kører på serveren?

Fordi det skal kunne bruges fra en vilkårlig computer.

mvh Frank

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-05 16:16

On 2005-10-27, Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> wrote:
> Ok. Nogen der så har et forslag til et program, der kan køres på et
> webhotel? (Har man i det hele taget rettigheder til det på et alm.
> webhotel?)

Jeg tvivler meget på det er noget du kan få lov til at gøre på et
normalt webhotel.

- Jacob Atzen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-10-05 20:03

> Jeg tvivler meget på det er noget du kan få lov til at gøre på et
> normalt webhotel.

Ja, du har sikkert ret.

mvh Frank