Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus 7700 deluxe tv out stadig sort/ hvid
Fra : Newsgrupper

Dato : 08-06-01 10:32

Hvorfor er billedet på mit TV stadig sort/ hvid?
- Jeg har et Asus 7700 Deluxe TV in/ out
- Composite til Scart kabel
- Asus driver 5.33
- Softwareindstillinger standart: Pal, hak i S-VIDEO + COMPOSITE (jeg kan
ikke komme til at fjerne hakket i S-VIDEO)

Fra : DC_BATMAN

Dato : 08-06-01 10:38

Har du sat jumperen på kortet til pal?

Fra : Arne Siemens

Dato : 08-06-01 13:02

Det har jeg ikke tænkt på, jeg vender tilbage i morgen med svar...

Fra : DWM

Dato : 08-06-01 23:04

"DC_BATMAN" <waqas@email.dk> skrev i en meddelelse
> Har du sat jumperen på kortet til pal?

Hvilken jumper skulle det være? Det sættes software mæssigt.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Arne Siemens

Dato : 09-06-01 10:25

Ja, men hvilken software? Det ser umiddelbart ikke ud som Asus medfølgende
software, kan klare ærterne...
- Hvad skal jeg helt præcist gøre for at få mit gl. LUMATRON-TV til at vise
comterens input i farver?
Mvh. Arne Siemens.

Fra : DWM

Dato : 09-06-01 10:35

"Arne Siemens" <olme@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men hvilken software? Det ser umiddelbart ikke ud som Asus medfølgende
> software, kan klare ærterne...

Jeg ved at da jeg kørte med Asus´s 6.31c drivere kunne asus control
panel ændre på det. Nu bruger jeg 12.00 beta 1 og der ser det ud til
at være forsvundet derfra så jeg bruger programmet TVCC2000 som kan
hentes gratis fra http://www.tvtool.de/index_e.htm

> - Hvad skal jeg helt præcist gøre for at få mit gl. LUMATRON-TV til at vise
> comterens input i farver?

TV udgangen skal sættes til at vise PAL.

Fra : Arne Siemens

Dato : 09-06-01 19:33

Tak, det er et dejlig let og overskueligt program, men uanset hvilke
indstillinger jeg laver, er skærmen s/h. Øv!
Men tak for hjælpen alligevel
M.

Fra : ZiCoN

Dato : 09-06-01 22:34

Jeg har en kammerat der har haft samme problem.... hans fejl var i selve
kblet fra kortet over i tv... det var noget med to ledninger der skulle på
en eller anden måde kortsluttes... don't ask... men han fik det til at
virke... det var som om den ABSOLUT ville køre ntsc...

Fra : DWM

Dato : 09-06-01 23:24

> Tak, det er et dejlig let og overskueligt program, men uanset hvilke
> indstillinger jeg laver, er skærmen s/h. Øv!
> Men tak for hjælpen alligevel

Nu kan jeg ikke huske om du har skrevet hvilken udgang du bruger
men hvis det er SVHS kan det være problemet da nogle fjernsyn så
ikke kan vise det i farver. Jeg bruger composive stikket sammen med
et langt audiokabel da jeg ikke har et reelt videokabel som er så langt
at det kan nå hen til mit fjernsyn og det funker fint.

Fra : Osten

Dato : 10-06-01 20:19

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote in message
> [...]
> et langt audiokabel da jeg ikke har et reelt videokabel som er så langt
> at det kan nå hen til mit fjernsyn og det funker fint.

Der gik et stykke tid før jeg fandt ud af at vælge svhs på fjernsynet. Det
er vist kun den ene ud af to indgange på det fjernsyn som kan benyttes med
svhs.

--
Aksel