RSS-reader
Fra : Lars HT

Dato : 24-10-05 06:55

Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-05 09:32

Lars HT skrev:

> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?

Udvidelsen Sage til Firefox.

Jeg har eksperimenteret lidt med FeedDemon der er en noget mere
avanceret rss-reader, men Sages placering i min browsers sidebar
(samt det at den er gratis) gjorde at det blev den der vandt kampen
på min maskine.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : philaweb

Dato : 24-10-05 12:04

Benyttede Thunderbird indtil jeg faldt over Flock ( http://www.flock.com/developer/ ).

--

venlige hilsener...

Philaweb

MacOS X 10.4.2 server ~ Mini Mac - siden 15. september 2005.

Fra : Per H

Dato : 26-10-05 18:10

On Mon, 24 Oct 2005 13:03:36 +0200, philaweb <philaweb@.slettes.dk>
skrev:

>Benyttede Thunderbird

hvordan kan TB det??

Vh Per

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-10-05 12:04

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse
> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?
>
> Lars

http://www.feedreader.com/

Det virker!

Hilsen Benny Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-05 12:45

Benny Andersen skrev:

> Det virker!

Tja - ellers ville der vel heller ikke være nogen grund til at
bruge det
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-10-05 13:14

On Mon, 24 Oct 2005 07:54:32 +0200, "Lars HT"
<aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:

www.rssowl.org

Fra : Per H

Dato : 27-10-05 13:12

On Mon, 24 Oct 2005 14:13:40 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev:

>On Mon, 24 Oct 2005 07:54:32 +0200, "Lars HT"
><aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:
>
>www.rssowl.org

min lukker 100% ned hvis jeg prøver at sende rss siden til en ven.

Vh Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-11-05 13:12

On Thu, 27 Oct 2005 14:11:51 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> min lukker 100% ned hvis jeg prøver at sende rss siden til en ven.

Den funktion har jeg ikke afprøvet - kører du med nyeste version?

Fra : jk

Dato : 24-10-05 16:38

> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?
>
> Lars

benytter mig af den free udgave af Omea Reader 2.0

http://www.jetbrains.com/omea/reader/

mvh.
j.kroyer

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-10-05 16:38

Lars HT <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev 2005-10-24:
> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?
>
> Lars

www.bloglines.com

med mindre andet er angivet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-05 20:16

Den 24-10-05 07.54 skrev Lars HT følgende:
> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?

Du har fået så mange forskellige forslag, at det må være svært at vælge.
Lad mig derfor bakke op bag Jens' forslag, Sage-udvidelsen til Firefox.
Hvis du eller benytter eller vil benytte Firefox.

Sage kan vises i en to-delt sidebjælke med alle feeds øverst, og
nyhederne fra det valgte feed nederst. Holder man musen over en nyhed,
vises et resume. Vil man læse en nyhed, klikker man selvfølgelig blot på
nyheden, evt. med midterste museknap, så den åbnes i et nyt faneblad.
Det er også muligt at få vist nyhederne fra et feed i selve
browservinduet, men det har jeg slået fra, da jeg foretrækker visningen
i sidebjælken.

Du kan læse om Sage og finde et skærmskud her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#sage

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Lars HT

Dato : 24-10-05 21:51

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> har jeg slået fra, da jeg foretrækker visningen i sidebjælken.
>
> Du kan læse om Sage og finde et skærmskud her:

Tak for svarene - til alle!

Jeg vil nu afprøve de, som virker mest lovende! Firefox-løsningen er jo
umiddelbart besnærende!

Hej fra Lars

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-10-05 16:02

On Mon, 24 Oct 2005 22:50:39 +0200, "Lars HT"
<aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:

>Jeg vil nu afprøve de, som virker mest lovende! Firefox-løsningen er jo
>umiddelbart besnærende!

Der findes også plug-in-løsninger til Outlook. Har dog ingen erfaring
med dem.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 27-10-05 14:21

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> i sidebjælken.
>
> Du kan læse om Sage og finde et skærmskud her:

Jeg har også Sage det fungerer fint på mange sider, men en del giver mig
dette ; Sage parse error
Hvad gør jeg ved dette?

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 16:03

Den 27-10-05 15.20 skrev Kevin Vilhelmsen følgende:

> Jeg har også Sage det fungerer fint på mange sider, men en del giver mig
> dette ; Sage parse error

Hvilke sider? Det kan skyldes, at siden ikke bruger et valid format, men
det er svært at svare på uden at se et eksempel.

Jeg sætter opfølgning til browsergruppen, da Sage ikke har noget at gøre
med mail+news. Det betyder, at svar på dette indlæg automatisk dirigeres
over i browsergruppen.

FUT: news:dk.edb.internet.software.browser

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Carl Drud

Dato : 26-10-05 18:31

Per H wrote:

> hvordan kan TB det??

http://kb.mozillazine.org/RSS_basics_%28Thunderbird%29#Creating_an_RSS_News_.26_Blogs_account

Carl

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-10-05 13:05

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in message
> Hvad benytter I til at læse RSS-feeds?
>
> Lars

RSS bandit..

Fra : Lars HT

Dato : 03-11-05 08:29

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> "Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in message

> RSS bandit..

Det endte med at blive RSS-bandit - tror jeg nok!

Har dog lidt problemer med at den plastrer skærmen til med vinduer om
modtagne feeds - hvordan slår jeg det fra?
Feeds fra http://www.jp.dk/rss/ og http://www.jp.dk/rss_sport/ melder dog
næsten konstant om fejl - det har ingen af de andre programmer, jeg har
afprøvet, gjort!

Lars