IpTv fra Dbnet
Fra : Towli

Dato : 23-10-05 16:39

Hej alle

Nu har Dbnet i lang tid skrevet på deres hjemmeside at de får IPtv fra 1/11,
men der er ingen detaljer whatsoever.
Er der nogen af jer "insidere" herinde der har noget info vedr. teknikken -
skal man f.eks. ikke have mere en 10Mbit/s for at kunne hente "hdtv"-

I håb om at dette er den mest relevante gruppe, (hvor bør jeg ellers poste
nærværende?)

/T

Fra : Kaare

Dato : 23-10-05 19:48

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle

Hej Towli,

> [...]
> "hdtv"- signaler, som de mener at kunne udbyde efter 1/11 ?
>
> I håb om at dette er den mest relevante gruppe, (hvor bør jeg ellers poste

Det er et ganske godt spørgsmål, som jeg kunne forestille mig at en del vil
spørge om.

Sagen er den at IP-TV ikke kommer til at køre via kundernes dedikerede
internet hastighed. Der dedikeres en båndbredde til det alene. Så som kunde
oplever du altså ingen hastighedsnedsættelse ved at benytte IP-TV. Husk at
det er en 100 Mbit/s linie der er lagt ind, trafikken er bare begrænset til
den hastighed man betaler for. :)

Pr 1/11 er iøvrigt ikke en national lancering. Den foregår den 1 februar (i
2006 selvfølgelig). Her lanceres samtidig en række andre services. :)

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-05 21:35

Begrænsning af internettets hastighed foregår centralt i udbyderens
routere e.l

Så vidt jeg ved har DBnet leveret Ip tv i rimeligt langt tid, Det er
hos en i holbæk jeg ved det fra, og det har så bare været via FTH
bredbaand. Det er vel her DBnet nu snart ligger det hele sammen til een
produkt end områdebestemte løsninger. Det kører vist meget godt, men
har hørt fra personen der kan komme pixlisering engang imellem.