Har i forvejen en ramblok med CL 2,5 køber~
Fra : torben

Dato : 23-10-05 15:07

Hej.
Jeg har en Kingston Valueram ramblok installeret der har CL 2,5.
Biosen ser jeg nu at faktisk står på SDRAM Cylce lenght , Men det var da det
var sat til 'by sdram'.
Men er der noget om at pc'en kører langsommere med denne sat til 2 istedet
for 2.5 som er CL for min type ram i pc'en?
Nu har jeg sat den til 'manuel' og til 2.5
Nu vil jeg måske købe en ramblok Kingston identisk med den jeg har, på nær
det er en Hyper X og CL 2
Hvad har det af betydning når disse to ramblokke begge er sat i pc'en
samtidigt?
Kører det så bare 2,5? Jamen, er det ikke noget rod?
Må man godt putter to ramblokke med lidt forskellige CL i samme pc?
Et spørgsmål mere: Nu mener jeg at når den ene er 'valueram' den der sidder
i nu, og den anden 'hyper x ' som jeg måske køber, at disse to, godt må
sidde i samme pc?
-
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 09:12

torben wrote:
> [...]
> i nu, og den anden 'hyper x ' som jeg måske køber, at disse to, godt må

Du kan godt sætte HyperX modulet i, men du må ikke køre den hurtigere
end den langsommeste blok, dvs 2.5 i dit tilfælde... (CL2 er hurtigere
end CL2.5, jo lavere tal jo bedre)

Fra : torben

Dato : 24-10-05 10:20

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

Redigere lidt i mit oprindelige udkast:

> Du kan godt sætte HyperX modulet i, men du må ikke køre den hurtigere end
> den langsommeste blok, dvs 2.5 i dit tilfælde... (CL2 er hurtigere end
> CL2.5, jo lavere tal jo bedre)

Et lidt kringlet spørgsmål: Når den står på 'by sdram' bliver den så sat på
et CL (automatisk) der bare svarer til sdram'en?
Så: hvilken af de to forskellige CL blive den så sat på (auto), når den
bliver stillet til 'by sdram' i biosen?

Men jeg kan jo også bare stille den manualt til 2.5, på det du foreslår.

Jeg går ud fra at det er i 'SDRAM Cylce lenght' jeg stiller CL/CAS ind?

-
Torben