Fortæl-en-ven script
Fra : khoms

Dato : 23-10-05 13:21

Hej NG

Håber at der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg fandt forleden en "fortæl-en-ven om denne side" script på denne side:
http://www.tamingthebeast.net/articles3/tell-a-friend-script.htm

Den består af en php-del som placeres i roden af webstedet, og en form-del,
som brugeren skal udfylde.

Jeg har nu oversat den til dansk, og lagt det ud på min hjemmeside. Nu har
jeg så testet formularen, og det viser sig, at det kun er mine egne mails
jeg kan sende til! (altså de mails jeg har oprettet på mit websted) Alle
andre jeg forsøger at sende til, modtager ikke noget.. - hvorfor gør de ikke
det??

Mvh Thomas

PS. Min hjemmeside ligger på Surftown.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-05 00:19

khoms wrote:
> [...]
> problem.
>
> Jeg fandt forleden en "fortæl-en-ven om denne side" script på denne

Det var da pokker til besværlig metode. Prøv med javascript:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/anbf.asp

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : khoms

Dato : 24-10-05 11:24

> Det var da pokker til besværlig metode. Prøv med javascript:

Tak for alternativet - det vil jeg bruge, hvis jeg ikke kan få mit
php-script til at virke. Men lige nu fejler min tålmodighed ikke noget, så
jeg vil gerne vente lidt på hjælpen

Det minder mig forøvrigt om, da jeg skulle sætte min mailkonto i outlook
express op til surftowns server (mail.mitdomæne.dk.). Da kunne jeg nemlig
heller ikke sende til andre end de mailadresser jeg havde oprettet på mit
domæne. Ikke før jeg havde ændret udgående mailserver til "smtp.tiscali.dk"
som er min udbyder.
Kan de to ting have noget med hinanden at gøre?? og i så fald, hvordan
fortæller man så i sådan et php-script at den skal bruge en anden server??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-05 21:50

khoms wrote:

> [...]
> havde oprettet på mit domæne. Ikke før jeg havde ændret udgående
> mailserver til "smtp.tiscali.dk" som er min udbyder.

Sådan *skal* det være. Man kan ikke med held sætte sit postprogram op til at
poste via andre smtp-servere end den, ens internet-udbyder stiller til
rådighed.

> Kan de to ting have noget med hinanden at gøre??

Nej. En mailfunktion i asp eller php *skal* køre via den smtp-server, som
webhotellet tilbyder, hvis der overhovedet skal bruges smtp.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : khoms

Dato : 24-10-05 12:21

> Det var da pokker til besværlig metode. Prøv med javascript:

Tak for alternativet - det vil jeg bruge, hvis jeg ikke kan få mit
php-script til at virke. Men lige nu fejler min tålmodighed ikke noget, så
jeg venter gerne lidt på hjælpen

Det minder mig forøvrigt om, da jeg skulle sætte min mailkonto i outlook
express op til mit domænes server(mail.mitdomæne.dk.). Da kunne jeg nemlig