Valg af bredbånds udbyder
Fra : jens

Dato : 23-10-05 11:51

Hej

Vores antennelaug har fået renoveret systemet og skal nu vælge
bredbåndudbyder og evt IPtelefoni.
Vi har 3 mulige;

A+, BoligNet, og Digginet.

Digginet har den hurtigste forbindelse 10/10 Mbit, mens de øvrige
stopper ved 4/0,5 Mbit til ca samme pris.

Er der nogle som vil øse af deres erfaringer?

MVH CP

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-05 14:23

jens skrev:

> [...]
> stopper ved 4/0,5 Mbit til ca samme pris.
>
> Er der nogle som vil øse af deres erfaringer?

Jeg tror nu ikke jeg har så meget at øse ud af. Men synes ikke du
fortæller så meget om jeres løsning! I har renoveret jeres anlæg,
kan jeg gætte at det er jeres kabel tv anlæg i har renoveret med
returvejsforstærkere?

Men når internetforbindelsen kommer, hvad så? er det også renoveret
at internet udstyret til at sende traffiken ind i kabeltv anlægget?

Der hvor min far bor skal de også stemme om at bygge deres anlæg om
med returvejsforstærkere.. men der står ikke noget om det konkrete
løsning at få internet. Kun at DER_er_mulighed for at få sat
internet på, hastigheden osv kommer an på udbyder.. Men ja tak, men
hvad med alt udstyret til at styre dette, det skal der vel også ofres
på? dsv hver beboer skal invistere i et kabel-tv modem, og centralen
skal self have installeret dette udstyr... Det koster jo nok lige så
meget som at få sat returvejsforstærkere og renoveret selve
anlægge??

Nårr men i kan da vel ikke bruge 500kbit upload til noget som helst
hvis der skal laves internet adgang til beboene.. så de 2 er vel
udelukket, og så er der jo kun digginet tilbage, af dem i har fundet
frem til. Men måske var der andre muligheder hvis i sagde lidtg mere
om hvor det var osv.. Men enhver kan jo bestille en 4Mbit/0,5 Mbit adsl
forbindelse, mens digginet nok levere via FWA, som jo er lidt noget
andet.

Men det er jo ikke voldsomme hastigheder i kan tilbyde jeres beboere??
hvis i har en 10/10mbit forbindelse, og i fx er 150 brugere der skal
have internet.. så kan i jo nok ikke tilbyde meget mere end 1/0,256
Mbit til hver.. som modemmet er sat til, og så sige at det er max
hastighed. Ligesom fx stofanet forbindelser hvor det er OP til 2Mbit
men man i primetime kan det være langsommere. Mener her i vores
forening har de 100mbit fiberlink til at levere internet til ca.
400brugere. Men det kan vel også bruges godtnok. vi har jo så
efterfølgende fået comx, hvor hverbrugere har mulighed for 20/20Mbit
og det er jo noget helt andet.. Har selv 2/2Mbit som kører 6/6Mbit..
ved godt jeg har sagt det et par gange, men det kan vel ikke siges nok
når man synes man for rimeligt hurtigt internet til ikke ret mange
penge. Og der er jo så 1000Mbit fiberlink.

Fra : Claus P.

Dato : 24-10-05 14:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

jens skrev:

> [...]

fortæller så meget om jeres løsning! I har renoveret jeres anlæg,
kan jeg gætte at det er jeres kabel tv anlæg i har renoveret med

-Klip en masse god info..-

Hej

Jeg er ikke med i beslutningsprocessen, for vi har først lige købt
hus til d. 1/11.
Men såvidt jeg kan forstå, er de nævnte hastigheder pr husstand og
ikke til deling.
http://www.kvaerkebyantennelaug.foreningssider.dk/ hvis nogen er
interesseret.
Jeg er mest interesseret i en hurtig, stabil forbindelse uden en masse
udokumenterede begrænsninger, prisen har 2. prioritet.

MVH CP

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-05 22:45

Claus P. skrev:

> Hej

Hej! Jens<=>Claus?
i har begge 83.72.185.78 som "afsender" Ip adresse!

> [...]
> Jeg er mest interesseret i en hurtig, stabil forbindelse uden en masse
> udokumenterede begrænsninger, prisen har 2. prioritet.

Jeg tror nu ikke du skal regne med at at den hastighed er pr. bruger..
det er vist tæmmeligt umuligt at levere 10/10Mbit via kabeltv, men
mindre man vil have totalt pakketab når der bruges en lille smugle af
forbindelsen..

Synes ikke der står noget om digginet på den side om Kværkeby
antennelau

I skal jo nok lige vide hvad det er i modtager af produkt inden i
skriver under. Det nytter jo ikke hvis man regner med at få 4Mbit
linie til sig selv hvis det er til delling, hvilket det højt
sansynligt er. Hvis jeres forening ikke er har en størrelse der gør
det fordel agtigt at levere mere end udgift til en ADSL linie på
access siden.

Fra : Kvaerkebyantennelaug

Dato : 25-10-05 16:35

"Bjarke Hansen" skrev d. 24-10-05 22:45 dette indlæg :

> [...]
> sansynligt er. Hvis jeres forening ikke er har en størrelse der gør
> det fordel agtigt at levere mere end udgift til en ADSL linie på

Hejsa jeg vil lige skrive at vi er igang med at få nye tilbud fra andre
bredbånds firma. DiggiNet er for langtsomt og undskylder hele tiden med
at du skal have nået stort igang først. Men jeg er da glad for at der
bliver skrevet om vores fællesantenne her på denne side :) Hilsen
Formanden

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus P.

Dato : 25-10-05 20:31

Claus P. skrev:

> Hej

Hej! Jens<=>Claus?
i har begge 83.72.185.78 som "afsender" Ip adresse!

Ja vi har også 2 PC'er

Fra : rEh

Dato : 04-01-06 18:17

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja vi har også 2 PC'er

I har renoveret jeres anlæg,
kan jeg gætte at det er jeres kabel tv anlæg i har renoveret med
hvad vil det i praksis sige.
i vores forening,er det samme kabel der køre igennem fra lejlighed 1 til
lejlighed 100.
så der er ingen returvej,ergo må vi vel ha et helt nyt kabelnet installeret
så der kommer en returvej,til feks internet.
eller er der smartere løsninger der gør at man kan bruge eksisterende kabel
og derved spare penge.??

Fra : Svend

Dato : 04-01-06 19:45

rEh wrote:
> [...]
> så der kommer en returvej,til feks internet.
> eller er der smartere løsninger der gør at man kan bruge eksisterende kabel

Ikke mig bekendt.
--
Svend