PC med lavt strømforbrug til hjemmeserver
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-10-05 15:27

Har tænkt mig at skifte min efterhånden ret gamle fil-/printserver ud med
noget nyere. Hvad kan I anbefale evt. som selvbyg:

Prioriteringer:

1) Lavt strømforbryg og varmeudvikling
2) Høj driftstabillitet.
3) Plads til min. 4 diske (evt. som en eller anden ekstern løsning)

Skal kunne køre BSD, nok freebsd.

Har nogle af jer her i gruppen i øvrigt erfaringer med eSATA til PC'er? Har
set, at de bruges en del til MAC, og noget steder står der, at de også
passer til PC, men det står med små bogstaver.

Vh, Lars.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-05 16:15

Lars Bonnesen wrote:
> 1) Lavt strømforbryg og varmeudvikling
> 2) Høj driftstabillitet.
> 3) Plads til min. 4 diske (evt. som en eller anden ekstern løsning)

Noget VIA C3 kunne være en mulighed.. evt. kan du bare bygge det ind
i et normalt kabinet.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-10-05 17:59

> Noget VIA C3 kunne være en mulighed.. evt. kan du bare bygge det ind
> i et normalt kabinet.

Ja... det ser ikke helt tosset ud. Har faktisk aldrig tænkt på VIA som
processor. Er den 100% kompatibel med i386platofrmen? Hvordan ligger den
sammenlignet med P4 i performance?

Vh, Lars.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-05 18:10

Lars Bonnesen wrote:
> Ja... det ser ikke helt tosset ud. Har faktisk aldrig tænkt på VIA som
> processor. Er den 100% kompatibel med i386platofrmen? Hvordan ligger den
> sammenlignet med P4 i performance?

Kompatibel er den, sammenlignet med P4 er den langsom.. ydelsen på
en 1GHz VIA svarer vel ca. til en 500MHz Celeron.

Men, hvad har man brug for? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-10-05 10:17

> Kompatibel er den, sammenlignet med P4 er den langsom.. ydelsen på
> en 1GHz VIA svarer vel ca. til en 500MHz Celeron.
>
> Men, hvad har man brug for? :)

Print og filserver - det kunne da også være sådan en her:
http://x-perterne.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=1777

mvh Michael