Omvendt ADSL
Fra : Steen

Dato : 19-10-05 20:55

Er der nogen, som tilbyder "omvendt" ADSL, dvs. f.eks. 512 Kbit downstream
og 2048 Kbit upstream?

/Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-10-05 22:16

Steen skrev:

>Er der nogen, som tilbyder "omvendt" ADSL, dvs. f.eks. 512 Kbit downstream
>og 2048 Kbit upstream?

Uden lige at kunne komme med et link, men det er ikke teknisk
muligt.

Max upload er 1024 Kbit/sec.

Så skal man have SHDSL som f.eks. TDC erhverv, her kan man få en
2304/2304, som dog er ret dyr.

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_shdsl_p

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, hvor spørgsmålet hører
hjemme og svar herpå bringes.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-10-05 09:44

> Uden lige at kunne komme med et link, men det er ikke teknisk
> muligt.

Det er teknisk muligt. Man kan jo bytte om på udstyret på centralen og i
hjemmet.
Det er nok snarere umuligt pga for lav efterspørgsel. Prisen ville ssv ikke
være lavere end den SHDSL som du nævner.

> Så skal man have SHDSL som f.eks. TDC erhverv, her kan man få en
> 2304/2304, som dog er ret dyr.

Hilsen
Niels Dybdahl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-05 15:25

Niels Dybdahl skrev:

>Niels Dybdahl

Hvorfor respekter du ikke futten?

Spørgsmålet hører ikke hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere, en
i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl.

Fut: news:dk.admin.netikette.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 21-10-05 09:19

> Hvorfor respekter du ikke futten?

Fordi jeg synes at svarene hører hjemme sammen med spørgsmålet.

Niels Dybdahl

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-10-05 22:39

"Steen" <steen@cutie.dkx> writes:

>Er der nogen, som tilbyder "omvendt" ADSL, dvs. f.eks. 512 Kbit downstream
>og 2048 Kbit upstream?

Nej, dens signal vil drukne i støj.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-10-05 09:41

> Nej, dens signal vil drukne i støj.

Der har du misforstået noget.

Niels Dybdahl

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-10-05 09:52

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> writes:

>Der har du misforstået noget.

Hvordan vil du sikre, at et meget svagt signal, der allerede har
tilbagelagt 5 km til centralen, vil komme uskadt ind til DSLAMen,
som samtidig i det samme kabelbundt sender 100 kraftige signaler
ud på præcis samme frekvenser?

Det er faktisk præcis derfor, man bruger forskellige frekvenser
til up- og downstream og sikrer, at alle udbydere i samme område
bruger disse. Ikke at det er svært at få dem til- det er jo det,
standarder er til for, selvom de selvfølgelig er lidt mudrede.

Referencer til implementeringer af modsat ADSL ønskes. Det kan
som sagt ikke lade sig gøre, hvis der er bare et rimeligt antal
den "rigtige" vej, så det vil da være voldsomt interessant at se
nogen gøre det i praksis

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 20-10-05 11:58

On Thu, 20 Oct 2005 10:40:32 +0200, "Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk>
wrote:

>downstream

>Der har du misforstået noget.
[...]

Klaus har selv svaret, men jeg tillader mig at bakke ham op. Han har
efter min bedste overbevisning fuldkommen ret. Fænomenet kaldes
crosstalk og er uundgåeligt, når kobberparrene ligger bundtet tæt
sammen, som de gør på telefoncentralerne rundt omkring i landet.
Principielt set kan det godt lade sig gøre at vende det om, ja, men
praktisk set er det ikke muligt. Med mindre der overhovedet ikke er
DSL på de omkringliggende kobberpar ved centralen - og det tvivler jeg
på er tilfældet. :)

--
Henrik

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 21-10-05 09:31

> [...]
> praktisk set er det ikke muligt. Med mindre der overhovedet ikke er
> DSL på de omkringliggende kobberpar ved centralen - og det tvivler jeg

Der må jeg give jer ret. Det er urealistisk i dag at der ikke er ADSL på de
omkringliggende kabler og det ville være meget nemmere at bundle nogle
forbindelser end at grave kablerne op og afskærme dem.

Niels Dybdahl