For varm CPU og hardware installation i År~
Fra : Søren Mors

Dato : 19-10-05 19:59

Jeg har en computer (stor overaskelse), hvor CPU'en desværre er begyndt
at blive temmeligt varm. Den har i et stykke tid lukket sig selv ned når
den havde været belastet i et stykke tid. Jeg har ved at genstarte, og
kigge i bios opsætningen at CPU'ens temperatur hver gang har ligget
omkring 90 grader (det er en AMD XP 2600+).

Jeg har monteret en kabinet blæser, hvilket har hjulpet lidt, men hvis
CPU'en kører på 100% kommer temperaturen stadigvæk op omkring 87-88 grader.

Det logiske næste skridt må vel være at få skiftet CPU køleren, men der
når jeg grænsen for hvad jeg selv tør. Er der nogen der kan anbefale en
god butik i Århus, som kan udføre operationen uden at det bliver alt for
dyrt (jeg forestiller mig ikke at det tager ret længe, hvis man ved hvad
man gør).

Søren Mors

Fra : Lars & Jane

Dato : 19-10-05 22:10

> [...]
> god butik i Århus, som kan udføre operationen uden at det bliver alt for
> dyrt (jeg forestiller mig ikke at det tager ret længe, hvis man ved hvad

Hvis ellers den før har kørt ok, er der noget der tyder på den måske er
fyldt med støv.
prøv at rense den med en vatpind + støvsuger.
Plejer at virke....
Mvh Lars & Jane...

Fra : Søren Mors

Dato : 21-10-05 19:30

Lars & Jane wrote:

> [...]
> fyldt med støv.
> prøv at rense den med en vatpind + støvsuger.

Tusind tak for svaret, det var lige det der skulle til. Efter 10
minutter med støvsuger og vatpinde ligger temperaturen nu lige under 50
grader ubelastet. Den var som nævnt før på omkring 75-77 grader.

I guder hvor kan der være meget støv under sådan en blæser. Der lå en
hel pude nedenunder, umiddelbart ser det ikke ud til at der har kunnet
komme meget luft fra blæseren og ned til køleribberne.

Søren Mors

Fra : Lars & Jane

Dato : 21-10-05 21:42

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pude nedenunder, umiddelbart ser det ikke ud til at der har kunnet komme
> meget luft fra blæseren og ned til køleribberne.

Jeps en pc er alletiders " støvsuger " desværre er der ikke en pose man bare
kan skifte når den er fuld.
Mvh. Lars & Jane...