Hills kattefoder
Fra : Lampen

Dato : 18-10-05 14:13

Hej, mine forældre har lige købt 2 katte igennem kattens værn, som er
ca. 5 måneder gamle. Vi fik anbefalet at bruge Hills tørfoder til
kattene, og så er spørgsmålet lige, hvor køber man sådan noget henne, og
er der steder hvor man kan købe det billigere end andre ?

Fra : Christine

Dato : 18-10-05 14:13

"Lampen" <nospam@spam.dk> skrev i melding
> [...]
> så er spørgsmålet lige, hvor køber man sådan noget henne, og er der steder
> hvor man kan købe det billigere end andre ?

Hvis reglene er som i Norge får man kun kjøpt Hills hos veterinæren. Noen
ganger har de kampanjetilbud på noen av produktene, og det lønner seg alltid
å kjøpe store sekker for å få en best mulig pris.
Vi har veldig god erfaring med Hills til våre katter, de elsker det!

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 18-10-05 14:32

Hej
Jeg kan bla. nævne Maxi Zoo, de har for det meste tilbud. Ellers
dyrlæger, og her på hjemmesiden kan du finde den lokal Hill's forhandler
http://www.hillspet.com/zSkin_2/index.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474395181164&bmUID=1129642231240&bmLocale=da

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sidsel

Dato : 18-10-05 14:33

Lampen wrote:
> [...]
> kattene, og så er spørgsmålet lige, hvor køber man sådan noget henne, og
> er der steder hvor man kan købe det billigere end andre ?

Sommetider kan det købes på tilbud og andre gange smider Hills en
rabatkupon med når du køber diverse poser, det kan dog som Christine
anbefaler betale sig at købe de store sække og visse dyrehandlere er
faktisk villige til at levere når det gælder de store sække. :)
Herhjemme kan Hills dog købes i 2 varianter og ikke kun den hos
dyrelægen, Science Plan er udmærket (det hos dyrehandlen).

- Sidsel

Fra : Denise

Dato : 18-10-05 21:11

Lampen wrote:
> [...]
> kattene, og så er spørgsmålet lige, hvor køber man sådan noget henne,
> og er der steder hvor man kan købe det billigere end andre ?

Køber Hills Science Plan hos vores lokale Bonnie forhandler. Alle
dyrehandlere har Hills er jeg sikker på. Det fås i mange varianter som Fisk,
Kanin, Lam, Kylling mm. De fleste kan godt lide kylling varianten.
Men du kan få en masse andet foder der er ligeså godt.

--
Hilsen Denise

Fra : Futte

Dato : 19-10-05 05:45

Mine katte får Hills C/D. Kan det købes andre steder end hos dyrlægerne?

LH

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 06:45

Hills specialfoder Prescription Diet - og ikke Science Diet - kan kun købes
hos dyrlæger, da det er specialfoder som oftes bruges ved forskellige
"tilstande" eller forebyggelse af et eller andet, (altså foderet er speciel
afbalanceret men henblik på en tilstand), sikkert kluntet forklaret
C/D bruges som forebyggelse a struvit urinvejssten såvidt jeg husker. Der er
et specielt afbalanceret magnesium- og fosforindhold.
Så selv om mange bruger det som normalt foder, så er det altså specialfoder.
Der findes et hav af specielfodertyper, f.eks. til forebyggelse af tandstan,
ved lever- nyre- og mave problemer, til ældre katte, til overvægtige katte
mm.
Til ganske almindelige sunde katte er Hills fra dyrehandlere ( Science Plan)
helt fint og tilstrækkeligt .
Hilsen Denise

Fra : Futte

Dato : 19-10-05 14:12

Det var jeg ikke klar over, men der sker vel ikke noget ved at de får det
som "almindeligt" foder? Det har de fået længe og de er meget glade for det
og jeg har stort set aldrig syge katte eller dårlige maver efter de får
dette foder. Jeg har engang prøvet at skifte til et almindeligt godt foder -
og ikke billigere - fra en dyrehandel, men det nægtede de at spise. Det skal
så siges at jeg ved jeg har 50% risiko at mine resterende persere kan få
PKD, da jeg har mistet to og de er i familie med hinanden.
LH

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 19:07

Futte wrote:
> [...]
> men det nægtede de at spise. Det skal så siges at jeg ved jeg har 50%
> risiko at mine resterende persere kan få PKD, da jeg har mistet to og

Nej, som jeg skrev før, der er mange der fodrer med C/D netop for at være
sikre på de ikke får disse problemer. Min dyrlægebror bruger det selv til
sin kat, men han har også haft 2 katte før i tiden, der røg på hospitalet
med sten, så han skal ikke risikere noget.

--
Hilsen Denise