E-Mail
webnoob 5265
Definere karaktersæt i Telnet?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-10-05 13:30

Det sker ind i mellem jeg, i test-øjemed o.lign., bruger Telnet til at
sende news-indlæg og det går også fint nok.

Men hvordan definere jeg et dansk tegnsæt så æ, ø og å kommer med?
Jeg har luret lidt i headers i forskellige indlæg men synes ikke jeg kan
finde noget der ligner en karaktersætsangivelse.

Nogen der ved hvordan det gøres?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-10-05 13:45

Robert Eriksen skrev:

> Men hvordan definere jeg et dansk tegnsæt så æ, ø og å kommer med?

Sådan som det står i dit eget indlæg:

Bertel

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-10-05 13:51

Bertel Lund Hansen wrote:

> Sådan som det står i dit eget indlæg:

hmmm.. spøjst. Hvis jeg ser i f.eks. Svend Andersens indlæg fra kl. 9:44
har han ikke de to headers, men danske tegn er alligevel fint med?

Nå men jeg forsøger mig da lige.

Tak for hjælpen :)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-10-05 14:03

Robert Eriksen wrote:

> hmmm.. spøjst. Hvis jeg ser i f.eks. Svend Andersens indlæg fra kl. 9:44
> har han ikke de to headers, men danske tegn er alligevel fint med?
>
> Nå men jeg forsøger mig da lige.

Og det var nu heller ikke helt nok