Kølning problem
Fra : Betina Knudsen

Dato : 16-10-05 12:01

Hejsa
Jeg søger lidt gode råd da min PC måler 67 Grader ved at bare så i "standby"
i Windows XP Home,
Indmaden på PC er :
AMD 2000+
256 DDR (3200) Ram
Cooler Master (Som kan køle op til 3200+)

Hvergang jeg skal til at lave nogle af min sædvandlige ting lukker den bare
programmet og gør intet andet, har skiftet ram og det er ikke det da de er
ny indkøbette....nogle andre gode bud ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-05 13:10

"Betina Knudsen" <6x136868@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare programmet og gør intet andet, har skiftet ram og det er ikke det da
> de er ny indkøbette....nogle andre gode bud ?

Når den bliver varm, vil det være et problem med køleren. Det har intet med
ram at gøre.
Prøv at se om køleren kører som den skal. Er der meget skidt i den? Sidder
den rigtigt (det kan du kun kontrollere ved at tage den af og sætte den på
igen)? Har den fået kølepasta og er det fordelt korrekt?

Kurt

Fra : Betina Knudsen

Dato : 16-10-05 15:04

> [...]
> den rigtigt (det kan du kun kontrollere ved at tage den af og sætte den på
> igen)? Har den fået kølepasta og er det fordelt korrekt?

En køler kan vel ikke sidde forkert ?
Nopes intet skidt....
Hvordan ved jeg at den sidder rigtigt ?
Ja den har Kølerpasta som den havde fra starten
Og der er lige meget alle steder

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-05 20:02

> En køler kan vel ikke sidde forkert ?
Umiddelbart nej, men alligevel er jeg stødt på det problem er par gange, at
køleren var kommet til at sidde skævt, fordi den ikke var kommet rigtigt ind
i hakket, da den blev monteret. Derved kunne køleren ikke falde ned på
plads, men blev hængende skævt, hvilket ikke lige kunne ses med det blotte
øje.
Men ellers kan jeg nok kun henholde mig til kk´s kommentarer.

Kurt

Fra : kk

Dato : 16-10-05 16:46

> [...]
>(blæser), Temperaturen i rummet (kabinettet), kontakt mellem køler og CPU.
For at starte i den omvendte rækkefølge. Chrck ar der ikke er pladret
kølepasta ud over det hele. Der skal kun være et ganske tyndt lag mellem
køler og CPU, nærmest en slags spartling, for at skabe kontakt over hele
fladen. Kølepastaen i sig selv er ikke til noget.
Tag hatten at computeren, siden på en tower, og toppen på en bordmodel. Hvis
det giver en lavere temp., så har du en synder: Dårlig gennemstrømning i
kabinet.
Som Kurt skrev: se grundigt efter skidt, stik evt. en blyant eller lign. i
køleren og sæt støvsugeren på. (Det gav en reduktion af temp. på min på
10gr. C.!)
Rumtemperaturen har naturligvis også betydning, men een af de ting, som har
været nævnt må være årsagen, ellers er noget i stykker.
mvh
kk