Printer-problemer under WinXp Pro
Fra : Benny Hest

Dato : 15-10-05 09:38

Hejsa.

Jeg har i nogen tid haft problemer med at udskrive fra mine to printere. Det
drejer sig om 2 HP-printere, en LaserJet 1200 og en OfficeJet G85. Begge er
tilsluttet via usb og har ikke givet anledning til problemer før.
Men for ca. et par måneder siden begyndte jeg ikke at kunne udskrive mere på
nogen af printerne:
Når jeg beder om en udskrift kommer den (for mig i alt fald) velkendte
popup-boks frem som fortæller at min udskrift gik galt uden videre
beskrivelse af fejlen. Og når jeg kigger i printerens kø ser jeg ligeledes
at jobbet fejlede.
Jeg undersøgte usb-forbindelserne - de to printere deler en usb-hub som er
forbundet til min pc, hub'en får ekstern strøm og det hele ser fint ud -
andre enheder på denne hub virkede fint. Jeg forsøgte at forbinde hver
enkelt printer direkte til min maskine uden at det ændrede noget.
Printer/driver-software er fjernet efter anvisning fra HP-support og friske
er installeret - samme resultat.

Hvis jeg kigger i min event-log ser jeg følgende fejlbeskrivelse på dansk:

Hændelses-id: 6161

Beskrivelsen for hændelses-id ( 6161 ) i kilden ( Print ) blev ikke fundet.
Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i
registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser
fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise
denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger.
Følgende oplysninger er en del af hændelsen: [dokumentnavn];
[windows-brugernavn]; [printernavn]; NT EMF 1.008; 944; 0; 1; 0;
\\[maskinnavn]; 31 (0x1f); .

På denne maskine har jeg noget norton antivirus som jeg måske tænkte kunne
genere, så jeg har forsøgt det samme på en bærbar maskine jeg har med samme
styresystem. Og det giver fuldstændig samme resultat.

Jeg har prøvet at google den eventid 6161, men jeg synes ikke jeg er blevet
meget klogere. Kan nogen hjælpe mig derude?

Mvh,
Per