Er det muligt at få oplyst brugere af mobi~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-10-05 10:14

Hej gruppe.

Kan man (jeg, via internettet) finde brugeren af et nummer, som ikke er
skjult, men dog ikke findes på www.dgs.dk?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ole Stigaard

Dato : 14-10-05 10:32

Fri, 14 Oct 2005 11:14:02 +0200, Jesper Brogaard <me@privacy.net> skrev:

> Hej gruppe.
>
> Kan man (jeg, via internettet) finde brugeren af et nummer, som ikke er
> skjult, men dog ikke findes på www.dgs.dk?

Du kan prøve eniro.dk og krak.dk

Egentlig burde alle de danske nummerdatabaser være synkroniserede, men der
udveksles så vidt jeg ved kun opdateringer, hvorfor der over tid har
indsneget sig en del fejl i dem.

Ole

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-10-05 10:58

Ole Stigaard wrote:

> [...]
> men der udveksles så vidt jeg ved kun opdateringer, hvorfor der over
> tid har indsneget sig en del fejl i dem.

Har prøvet de umiddelbare steder, uden held. Hvorfor kan jeg se nummeret på
min mobil, men ikke finde brugeren? Kan det være hemmeligt, men ikke skjult?
Eller er det et taletids-nummer?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : David Mc Nally

Dato : 14-10-05 11:22

Jesper Brogaard wrote:
> Har prøvet de umiddelbare steder, uden held. Hvorfor kan jeg se nummeret på
> min mobil, men ikke finde brugeren? Kan det være hemmeligt, men ikke skjult?

Det kan være udeladt i telefonbogen uden at være skjult for omverdenen.

> Eller er det et taletids-nummer?

Ganske sandsynligt.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-05 11:54

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> min mobil, men ikke finde brugeren? Kan det være hemmeligt, men ikke

Har du prøvet Oplysningen 118? De burde have den mest up-to-date database.
http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi

Det kan også være udeladt nummer, det er f.eks. de færreste firmaer der har
deres mobilnumre på oplysningen.
Men prøv da at ringe tilbage hvis det er så vigtigt.

Mvh
TKJ

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-10-05 12:40

> Hvorfor kan jeg se nummeret på
> min mobil, men ikke finde brugeren?

Kunder hos Telia Mobile er mig bekendt ikke med i disse lister...

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-10-05 19:31

Michael Kjærsgård wrote:
> Kunder hos Telia Mobile er mig bekendt ikke med i disse lister...

Det er de!
FAQ for dgs.dk oplyser, at de sidst har modtaget opdatering fra
Telia Mobile den 11/10-05

Vh Mark

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-10-05 11:33

> Det er de!

Ingen af de Telia-kunder jeg kender har jeg kunnet finde derpå...

--
Michael

Fra : KsNa

Dato : 15-10-05 12:10

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen af de Telia-kunder jeg kender har jeg kunnet finde derpå...

De bliver optaget automatisk, hvis kunden ikke selv siger, at det skal være
hemmeligt.

Mvh
Kim

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-10-05 12:17

KsNa wrote:
> "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> De bliver optaget automatisk, hvis kunden ikke selv siger, at det skal være
> hemmeligt.

Ikke mit... der kan så være sket en taste/data fejl et sted - hvor det
blev lavet om til hemmelig nummer... men er 100% sikker på jeg ikke
valgte selv at få hemmelig nummer.

(Igen fyi nummeret blev oprettet helt tilbage i 1999 - så det kan være
der fejlen er sket.. hos Mobilix - som blev til Orange - som blev til
Telia - som bliver til?? :D )

mvh
Johan

Fra : KsNa

Dato : 15-10-05 12:46

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke mit... der kan så være sket en taste/data fejl et sted - hvor det
> blev lavet om til hemmelig nummer... men er 100% sikker på jeg ikke valgte
> selv at få hemmelig nummer.

Jeg oplevede det modsatte, nummer blev oplyst selv om det ikke skulle.
En opringning til Telia løste problemet.

Mvh
Kim

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-10-05 12:14

Michael Kjærsgård wrote:

> Ingen af de Telia-kunder jeg kender har jeg kunnet finde derpå...

Har heller aldrig kunne finde mig selv ;) Og jeg har aldrig bedt om
hemmelig nummer eller lignende... er dog gammel Orange kunde (og endnu
tidligere Mobilix) - nu Telia... måske er det et levn fra Orange-dagene?
Det underlige - kæresten nummer kan godt findes hos dgs.dk - og hun er
også Telia (gammel Orange kunde).

Mit eneste gæt er man ikke kan finde Telia numre - som er oprettet helt
tilbage i Mobilix dagene. Det er i hvert fald den eneste sammenhæng jeg
umiddeltbart kan se :)

mvh
Johan

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-10-05 14:27

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Kunder hos Telia Mobile er mig bekendt ikke med i disse lister...

De er dog - men cbb oplyser intet til dgs.dk