Halsbånd
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 13-10-05 12:16

Hej NG!
Vores kat løber nu ude om natten, men i løbet af 1½mdr er han kommet ind
uden halsbånd og tilhørende tegn 3 gange. Det er jo forså vidt godt nok, da
halsbåndene jo gerne skulle gå af, hvis katten dingler fra et træ.
Men det er jo en dyr løsning at skulle købe nye så ofte. Var der ikke engang
en diskussion om dette, jeg mener at én af jer bruger et stykke elastik
(hvilket jo er nemt at trække over hovedet hvis man sidder fast). Og kan man
så ikke skrive tlf. på elastikket?
Eller hvad gør I andre? Mister jeres katte også deres halsbånd?

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 13-10-05 12:33

Hej Jette
- det er da trods alt en lille udgift/savn, set i forhold til at miste
din kat.
Den farligste tid, hvis din kat skal ud, er om natten. Hvem om natten
kan måske opdage din ½ vejs hængte kat - og den kan f.eks. vil skynde
sig hjem sidst på natten/allertidligst om morgenen, og risikere at blive
trafikoffer.
Jeg tror det er den eneste kommentar til dit spørgsmål herfra.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar
www.librian.dk
Librians Norske Skovkatte

Fra : Hanne Engermann

Dato : 13-10-05 14:28

> [...]
man
> så ikke skrive tlf. på elastikket?
> Eller hvad gør I andre? Mister jeres katte også deres halsbånd?

Mine katte er øremærkede og færdes kun ude i en 800m2 indhegnet have,
men jo, du kan bruge en tynd, blød bukse- eller bedre hatteelastik. Man
kan for ikke ret mange penge købe et tyndt rør på ca. 1½-2 cm. med hul
til elastikken foroven. Det kan skrues fra hinanden og indeholder et
stykke papir, hvorpå tlf.nr. m.m. kan skrives. Køb nogle stykker, så du
har et lager ;>D

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 13-10-05 15:47

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til elastikken foroven. Det kan skrues fra hinanden og indeholder et
> stykke papir, hvorpå tlf.nr. m.m. kan skrives. Køb nogle stykker, så du

eller et stykke bukseelastik, der er der plads til at skrive adresse og tlf.
nr. på.
mine kommer nu heller ikke uden for matriklen, så jeg har aldrig haft
halsbånd på.
mvh. marie

Fra : Brian A.

Dato : 13-10-05 18:06

> mine kommer nu heller ikke uden for matriklen, så jeg har aldrig haft
> halsbånd på.

Hvad med kattene, har de?
;)

Den har indtil videre sparet mig for at få 24477 spam-mails.

Fra : fam. Ager

Dato : 13-10-05 18:48

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse
> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med kattene, har de?
> ;)

GGGGG!..nej heller ikke kattene...(-;

Fra : Iben Holst

Dato : 14-10-05 06:10

> eller et stykke bukseelastik, der er der plads til at skrive adresse og
tlf.
> nr. på.

Men så mister man effekten ved et reflekshalsbånd!!
- det er guld værd at katten har sådan et på hvis den
er ude om natten i nærheden af veje/trafik.

Mine katte har også mistet deres halsbånd med navneskilt af og til -
værst er det med navneskiltene fordi de er dyre i længden.
- men flere af gangene har vi været så heldige at vi faktisk har fundet
skiltene/halsbåndene i området efterfølgende.

Den senest ankomne kat er blevet øremærket og har derfor kun
reflekshalsbånd på. - men jeg vil da undersøge priser på de der
tynde rør man kan putte en seddel i og overveje om jeg skal have
sådan et på denne kat også og de andre hvis de mister deres skilte.

Iben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-05 10:08

Lisbet Sørensen wrote:
> [...]
> trafikoffer.
> Jeg tror det er den eneste kommentar til dit spørgsmål herfra.

Til gengæld er det jo oftest om natten at katten gør det den er bedst
til, gå på jagt.

mvh

Christian