Indekat... Toilet i entre... Hvad nu hvis ~
Fra : Pedersen

Dato : 12-10-05 14:35

Ja, jeg går og venter på at min bengal killing bliver 12 uger så jeg kan
få ham hentet. Imellemtiden går jeg og spekulerer på at få løst
forskellige potentielle problemer på forhånd inden katten kommer.

Da det bliver en indekat må jeg lave et gitter foran tarassedøren så vi
kan lufte ud og alligevel gøre det umuligt for katten at slippe ud.
Planen var også at vi skal have
kattebakken i entre gangen.. og her kommer et problem.. det betyder jo
at katten altid skal have adgang til kattebakken som er placeret tæt på
hoveddøren og dermed meget let vil kunne løbe ud idet man selv kommer ind.

Vi bor i en 2 værelses lejlighed med køkkenalrum og en gang med døre til
soveværelse, toilet, stue og hoveddør. Jeg er bange for at vi bliver
nødt til at have kattetoilettet i stuen men vi vil nok ikke kunne undgå
at katten på et tidspunkt vil
prøve og løbe ud og hvad sker der så? Min største frygt er selvfølgelig
at katten vil løbe bort og aldrig kommer/finder hjem igen.

Er der nogen der har oplevelser med dette eller måske et par gode råd?

Med venlig hilsen
Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Alice M

Dato : 12-10-05 14:43

"Pedersen" <ber_1979KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse så vi
> [...]
> hoveddøren og dermed meget let vil kunne løbe ud idet man selv kommer ind.

Hej Pedersen

Vi har Yrsa mislingen - hun er også indekat. Hendes bakke står godt nok på
toilettet, men når vi kommer hjem skal vi altid passe på at hun ikke løber
ud når vi går ind.
Vi bor i en opgang og hun kan åbenbart kende vores skridt på trappen fra de
andre i opgaven, for når døren låses op står hun op af dørkarmen og tager i
mod os lige inden for døren - Men hun har lært at når vi siger "flyt dig" så
smutter hun ind i stuen igen.
Ved godt at vores misling "bare" løber ud i opgangen og kan fanges igen, men
alligevel.. Hun forstår altså godt hun ikke må komme ud :)

Det eneste tidspunkt hun ellers står og venter ved døren er når hun kan høre
postbudet på trappen - det er sjovt når der kommer noget ind af
brevsprækken - det kunne jo være til hende :)

Alice

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-10-05 22:49

"Alice M" <pingu_82@yahoo_SPAM_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

høre
> postbudet på trappen - det er sjovt når der kommer noget ind af
> brevsprækken - det kunne jo være til hende :)

Det var jo lige min og Perles historie du fortalte der*gg*

Til gengæld har Perle været ude et par gange, når der har været nogle gæster
der ikke var opmærksomme på at der altså er kat i lejligheden:( Men jeg har
altid nået at fange hende inden hun nåede døren neden for trappen - hvilken
altid er lukket.

Men som du skriver, det er sjovt som kattene kan kende forskel på
fodtrinene*gg*

Karina

Fra : myggen

Dato : 12-10-05 15:45

> [...]
> at katten vil løbe bort og aldrig kommer/finder hjem igen.
>
> Er der nogen der har oplevelser med dette eller måske et par gode råd?

Vi har også en indekat, og bor i en treværelses. Bakken står i
gangen/entreen, ca. 1-1 1/2 meter fra vores indgangsdør. Vores kat er
ligeglad. Han rejser sig ofte fra hvor han nu ligger og kommer og smider sig
lige inden for døren ind til stuen (der altid står åben så han kan komme i
bakken) og venter på vi kommer ind og nusser ham. Hvis vi har døren ud til
opgangen til at stå åben, hvis vi vander vores plante der står udenfor
døren, postbudet er der, eller der liiiiige er en fra vennekredsen eller
familien med et eller andet eller man siger farvel, så kommer han da
indimellem ud i gangen for liiige at se hvad vi laver derude. Men så skal
døren faktisk have stået åben i et stykke tid. Han har aldrig prøvet at
stikke af eller noget. For gangen interesserer ham egentligt ikke. Og det
gør, hvad der end er på den anden side af indgangsdøren tilsyneladende
heller ikke.

Så hos os har det ikke været noget problem. Vi ved jo dog altså at vi har en
kat, og derfor er vi da også klar til at "gribe" ham hvis han pludselig en
dag skulle stå lige indenfor når vi kom hjem. Men som sagt har vi ikke set
den fjerneste antydning af han vil derud.

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 21:30

> [...]

> at katten vil løbe bort og aldrig kommer/finder hjem igen.
>
> Er der nogen der har oplevelser med dette eller måske et par gode råd?

Jeg bor i en 1-værelses lejlighed, og min kat er udelukkende indekat. Min
entré fungerer som kattesluse, dvs. at døren fra stuen til entréen altid er
lukket når jeg ikke er hjemme, eller hoveddøren skal åbnes. Så smutter
Herren ikke med ud på noget tidspunkt.
Da der derved også er lukket for adgangen til badeværelset når jeg ikke er
hjemme, står Herrens bakke derfor i stuen.

I bakken er der klumpende grus, og den mindste smule der kommer ud af dyret,
bliver straks ekspederet op i en pose og ud i skakten, eller senest når jeg
kommer hjem, hvis jeg har været væk mens han har været på potten. Aldrig
nogen lugt. Og gruset? En ekstra tur med støvsugeren, så er dét klaret!

Problemet er ikke større end man gør det til ;)

Tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-05 13:48

Pedersen wrote:
> Da det bliver en indekat må jeg lave et gitter foran tarassedøren så vi
> kan lufte ud og alligevel gøre det umuligt for katten at slippe ud.

Ha ha, goderne er så ulige fordelt, vi har 2 killinger som som vi
kæmper en kampe med, de må ikke komme ind i huset, da de er
gårdkattte.

Det skal lige siges at de har fyrrummet med ca. 20 °C som base, så
man skal absolut ikke have ondt af dem.

mvh

Christian