tvillingeklapvogn
Fra : loida petersen

Dato : 11-10-05 20:52

Hej NG,

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har prøvet at tage en
tvillingeparaply-klapvogn med i flyet eller om det er muligt.

Hilsen,
Loida

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-10-05 21:14

On Tue, 11 Oct 2005 21:51:37 +0200, "loida petersen"
<april20@softhome.net> wrote:

>Hej NG,
>
>Jeg vil gerne høre om der er nogen der har prøvet at tage en
>tvillingeparaply-klapvogn med i flyet eller om det er muligt.

Du kan få den med i bagagerummet uden problemer hos praktisk taget
alle selskaber. Koster muligvis lidt ekstra pga størrelsen. Sørg for
at pakke den godt ind, hvis I ikke vil riskere skader/smuds. I
noglelufthavne står der "pakkerier" til formålet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-10-05 22:13

"loida petersen" <april20@softhome.net> skrev....

> Jeg vil gerne høre om der er nogen der har prøvet at tage en
> tvillingeparaply-klapvogn med i flyet eller om det er muligt.

Alle "rigtige" flyselskaber tager den med uden beregning. Men forvent
ikke at du nødvendigvis kan anvende den i transit lufthavne.

Hos visse lavpris flyselskaber kan så store bagagestykker være årsag
til ekstra betaling. Yjek hos flyselskabet inden afgang.

Et par råd til en sikker og skadefri transport:

Transportér ikke løsdele i klapvognen(bamser, tæpper, parasoller
osv.) Sørg for at sikre klapvognens egne løsdele såsom fodstøtter,
løse kalecher osv, med tape eller snor.

Pak gerne klapvognen ind i plastik. Ofte vil din klapvogn ikke være
den eneste i lastrummet, og plastikken forhindrer at
klapvognene filtrer sammen.

Sørg for at sikre at klapvognen forbliver sammenklappet. Vognens egen
sikring er ofte for svag eller for nem at aktivere ved et uheld. En
udklappet klapvogn 2 min før afgang resulterer ofte i en klapvogn der
er "uhensigtsmæssigt" sammenklappet af lastepersonalet. Bred tape
eller et par velplacerede stykker snor er fint.

Fra : loida petersen

Dato : 11-10-05 23:00

Hej igen,

Vi skal faktisk kun bruge vognen i transit lufthavne. Vi skal besøge min
familie på Filippinerne og jeg tænke på at det blive en lang rejse for mine
døtre(en på 3år og en på 6 mdr.). Hvad med en singel paraply klapvogn?Kan vi
tage den med som håndbaggage?

Hilsen,

Loida

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-10-05 07:44

"loida petersen" <april20@softhome.net> wrote in message
> [...]
> mine døtre(en på 3år og en på 6 mdr.). Hvad med en singel paraply
> klapvogn?Kan vi tage den med som håndbaggage?

Alt der ikke kan klemmes ind i bagage-rummene over sæderne ryger i
lastrummet, men i klapvogne/rullestoles tilfælde først lige inden takeoff
(afleveres ved boarding, og udleveres ofte når man forlader flyet igen). Om
det er en single eller tvilling vil altså nok ikke gøre den store forskel.

Keller

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-10-05 08:01

"loida petersen" <april20@softhome.net> skrev....

> Vi skal faktisk kun bruge vognen i transit lufthavne.

Der strammes hele tiden op på sikkerhedsforeskrifter i lufthavnene. I
København er det således ikke længere ubetinget muligt at få
udleveret en klapvogn ved gaten. Tjek hos flyselskabet om det er
muligt i de transitlufthavne i skal via.

Alternativt vil der ofte kunne stilles klapvogne til rådighed i
transitlufthavnen. Igen: Spørg.