Box-køler på Athlon 64?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 09-10-05 18:19

Hej

Hvilken diameter har blæseren på box-køleren på AMDs Athlon 64? Jeg
tænker specielt på 3200+ og 3800+ x2 hvis der skulle være forskel. Kan
blæseren skiftes med en standard?
Er den temperaturstyret?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 20:59

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Hvilken diameter har blæseren på box-køleren på AMDs Athlon 64? Jeg
> tænker specielt på 3200+ og 3800+ x2 hvis der skulle være forskel. Kan

ja og ja

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 10-10-05 14:21

On Sun, 09 Oct 2005 21:59:02 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> ja og ja

OK. Hvilken diameter har blæseren så? Jeg har læst at der er forskel på
køleprofilerne afhængigt af hvilken CPU det drejer sig om - de dyrere
x2 har profil med heatpipes, hvilket de billigere ikke har?
Hvilken profil følger med til en 3800+ x2? Og hvad med til en standard
3000+/3200+/3500+ ?

Fra : JK

Dato : 10-10-05 14:36

On Mon, 10 Oct 2005 15:20:32 +0200, Jesper Rasmussen
<mejr@privacy.net> wrote:

> [...]
>x2 har profil med heatpipes, hvilket de billigere ikke har?
>Hvilken profil følger med til en 3800+ x2? Og hvad med til en standard

De almindelige in-a-box har 70 mm blæser. Men jeg har aldrig set sådan
en X2 in-a-box køler.

Iøvrigt har jeg selv fremstillet en superkøler på basis af den billige
thermaltake TR2 M6

59,- kr (med 80 mm blæser)
plus en 80/120 fan adapter og en pabst 120 mm blæser.

Når det nu var nogle stumper jeg havde, og jeg kunne undgå porto på
den thermaltake.
Cool & Quiet kan jo klare hastighedsreguleringen, så man sparer også
en regulator.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 18:19

JK wrote:

> Iøvrigt har jeg selv fremstillet en superkøler på basis af den billige
> thermaltake TR2 M6
>
> 59,- kr (med 80 mm blæser)
> plus en 80/120 fan adapter og en pabst 120 mm blæser.

Hej John

Hvorhenne købte du 80/120 'adapteren' ?? jeg formoder det er en tragt af
en art vi taler om?

/c

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-10-05 21:05

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Hej John
>
> Hvorhenne købte du 80/120 'adapteren' ?? jeg formoder det er en tragt af
> en art vi taler om?

Her er alt hvad hjertet begærer af sjove ting :

http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COFA

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 18:17

Jesper Rasmussen wrote:

> OK. Hvilken diameter har blæseren så? Jeg har læst at der er forskel på
> køleprofilerne afhængigt af hvilken CPU det drejer sig om - de dyrere
> x2 har profil med heatpipes, hvilket de billigere ikke har?

Det er rigtigt, der følger en ok kraftig bandit med, der har kobberbund
og heatpipes med til min 4400'er og 4800'er... den 3700'er jeg købte for
nyligt havde en ganske standard alu køler med, så den holder vand....
størrelsen af blæseren skyder jeg til at være en ganske std. 80mm større
er den i al fald ikke.